Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 49 van 49
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Je laat overduidelijk blijken dat je een enorme stramme krijgt van het klassieke stratocaster model in een kek blauw of groen kleurtje. Helemaal top. Niks mis mee. Uiterlijk wordt vaak onderschat. Als je steeds vlindertjes krijgt bij het kijken naar een gitaar, dan zul je het ding ook sneller oppakken en bespelen. De gitaar is nog van een prima kwaliteit ook. Als je er het geld voor hebt en je wilt 'r zo graag, koop het dan gewoon. Niet meer over twijfelen.

    Over de kleur; volgens Jeff Beck moet je niet voor 'foam green' gaan (of wad het 'surf green'?). Meisjes zouden deze kleur 'niet cool' vinden. Je scoort beter met een blauwe plank.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #42
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 december 2008
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    28

    Standaard

    In het begin een dure gitaar nemen kan heus geen kwaad hoor! Maar als beginner zal je erin het begin niet veel van merken (ja ik zelf speel nog maar 3 jaar). Maar als je voor die Fender gaat heb je meteen wel iets goeds in huis gehaald!

  3. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Je laat overduidelijk blijken dat je een enorme stramme krijgt van het klassieke stratocaster model in een kek blauw of groen kleurtje. Helemaal top. Niks mis mee. Uiterlijk wordt vaak onderschat. Als je steeds vlindertjes krijgt bij het kijken naar een gitaar, dan zul je het ding ook sneller oppakken en bespelen. De gitaar is nog van een prima kwaliteit ook. Als je er het geld voor hebt en je wilt 'r zo graag, koop het dan gewoon. Niet meer over twijfelen.

    Over de kleur; volgens Jeff Beck moet je niet voor 'foam green' gaan (of wad het 'surf green'?). Meisjes zouden deze kleur 'niet cool' vinden. Je scoort beter met een blauwe plank.
    Hahah, agh ja... als je een hoop geld uit gaat geven wel aan eentje die je het liefste wil toch

    Maargoed, ik ga deze inderdaad wel halen dan ja. Alleen nog even kijken naar welke versterker

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThomasK Bekijk bericht
    Ben vandaag even langs Rockpalace in Den Haag geweest. Helaas hadden ze geen van de '50's classic strats op voorraad. Wel een standaard strat en een Squier classic vibe. Allemaal erg mooie gitaartjes.

    Tevens kwam ik daar versterkers tegen van het merk Orange, de Orange Crush 30R. Iemand ervaring met deze en hoe verhoud die zich tegenover een Vox vt30, zelfde prijs ongeveer.

    Heeft iemand toevallig nog een foto van zijn of haar surf green of daphne blauwe gitaar?
    Prima ding, ben ik ook op begonnen en gebruik ik ook nog steeds. De reverb is een echte spring-reverb, de overdrive klinkt lekker... Je gaat er alleen wel een Orange-fanboy van worden kan ik je waarschuwen

    Overigens wil ik nog steeds die Vox AC4TV naar voren schuiven, echt een prima versterker die echt lang mee zal gaan. Die heeft ook nog een speaker-cabinet uitgang, het enige gemis van die Crush30R want die kan ik dan bijvoorbeeld niet naar jamsessies meenemen waar de speaker-cabinetjes al verzorgd zijn.

  5. #45

    Standaard

    Ik ga jullie voor de laatste keer lastig vallen met een vraag. Over de gitaar ben ik wel uit, wordt een Fender 50's classic. Over de versterker zit ik alleen met een vraag. Nu is er een verschil tussen en buizen versterker en een transistor. Alleen las ik net je als je een buizen versterker hebt je deze op een speakerkast moet aansluiten anders mol je hem. Hoe zit dit dan bij bijvoorbeeld die Vox AC4TV?

    Ik zit nu met de volgende 3 versterkers waar ik uit wil kiezen
    Vox VT30 van 195,-
    Vox AC4TV van 230,-
    Orange Crunch van 190,-

    Nu heb vond ik die Orange best een mooi geluid hebben, andere heb ik niet gehoord. Maar die AC4TV is met buizen en dat wordt overal toch al de betere soort bestempeld, maar... bijvoorbeeld op die VT30 zitten enorm veel geluidsopties zag ik op internet en die AC4TV heeft alleen volume, wattage en toon.

    Nou weet ik niet wat wijsheid is. Wat lijkt jullie de beste?

    Alvast bedankt

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Is een beetje afhankelijk van wat je zelf wilt. De kleine buizenversterkertjes klinken absoluut beter, maar voor de nodige variatie ben je dan wel genoodzaakt gebruik te maken van enkele losse effectpedaaltjes.
    De andere versterkertjes zijn modelling gevallen en de geluidskwaliteit is doorgaans wat minder dan de buizenbakkies (minder dynamisch vooral), maar je kunt kiezen uit simulaties van een aantal bekende, populaire, grote versterkers en bovendien heb je de beschikking over de meest gebruikelijke effecten. Dit geeft je de mogelijkheid om meerdere technieken onder meerdere omstandigheden te oefenen.

    Het één is niet per definitie beter dan het andere.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  7. #47

    Standaard

    Als ik zou beginnen met gitaarspelen zou ik voor een modelling versterker gaan zoals de VOX VT30 of de Roland Cube (ik speel zelf al 18 jaar en heb er vorig jaar ook een gekocht).
    Er zitten emulaties van Marshall Fender en Vox versterkers in dus je kan goed uitzoeken welke versterker het beste bij je past. Hetzelfde geld voor de ingebouwde effecten.
    Daarnaast hebben ze op laag volume nog een goed geluid, dit is met een buizenversterker veel lastiger.

  8. #48

    Standaard

    Zo, ik heb m'n stratje in huis. Het is een Fender 50's classic geworden in Daphne Blue. Voor de versterker toch gekozen voor de Vox VT30. De prijs scheelde namelijk nogal met die van de AC4TV. En voor m'n eerste versterker ben ik er erg tevreden over. Je kan echt talloze opties kiezen dus kan ik lekker op zoek naar mijn favoriete sound. Over de gitaar ben ik tot zover ook zeer te spreken. Ligt lekker in de hand, speelt fijn en ziet er fantastisch uit. Enige dingetje is dat ik wat last heb van fretbuzz (zo heet dat geloof ik) bij de dikke E snaar als ik die open speel. Had ik met m'n akoestische geloof ik ook last van maar is nu wel weg. Kan dit na verloop van tijd weg gaan of moet ik er iets anders aan doen?

    Oja... pics!








    Allen bedankt voor de adviezen en tips

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThomasK Bekijk bericht
    Oja... pics!








    Allen bedankt voor de adviezen en tips
    Geweldig mooie gitaar en een hele toffe versterker. Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top