Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 49
  1. #11

    Standaard

    Ik zou voor een Squier (classic vibe) gaan.. kun je later altijd nog upgraden met nieuwe elementen etc.

    Tenzij je 600+ euro te besteden hebt.. want dan zou je voor een Mexican strat kunnen gaan.
    Laatst gewijzigd door Lethalis; 1 april 2010 om 08:59

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Met beide heb ik goeie ervaringen.

    Langere tijd een Squier van 220 gehad (nieuw) en laatst met een vriend meegeweest die een mexicaanse strat ging halen (Fendah). Die Fender was echter maar 310 euro (2e hands)

    De kwaliteit van Squiers en (goedkope) Fenders schijnt wel een beetje exemplarisch te zijn, maar dat valt volgens kenners ook voor bijv. Gibsons te zeggen.


    Ik zou je adviseren te kopen wat je mooi vind. met een duurdere Squier of goedkope Fender kun je de plank niet echt misslaan als je'm lekker aan vind voelen. En met een Squier hou je nog wat geld over voor bijv. een Seymour Duncan Hotrails in de brug.

    De waarde van een Fender op de 2e hands markt is echter wel wat hoger.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    En dan kom ik weer aanzetten met het merk London City. Voor 250 euri koop je een London City stratocaster (heet dan Hurricane II, meen ik) die zich in kwaliteit kan meten met Fenders van 500/600 euro. Daar heb je een hele goede gitaar aan en je houdt wat meer over voor een leuke versterker.
    Klopt, het merk 'Vintage' maakt ook goede strat kopieen.

    Het verschil tussen Squier en Fender zal waarschijnlijk een iets betere afwerking en afstelling zijn voor de Fender. Vooral een goede afstelling is belangrijk, als je gitaar altijd vals klinkt zal dat niet echt motiverend zijn om door te gaan.
    Waarschijnlijk als je wat langer speelt wil je toch een betere gitaar, het is aan jou de keus of je die nu al koopt of later.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.678

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    En dan kom ik weer aanzetten met het merk London City. Voor 250 euri koop je een London City stratocaster (heet dan Hurricane II, meen ik) die zich in kwaliteit kan meten met Fenders van 500/600 euro. Daar heb je een hele goede gitaar aan en je houdt wat meer over voor een leuke versterker.
    Kleine verbetering: Strat model van London City heet een Spitfire mk2. Staan ook nog wel eens op marktplaatst. Neem niet de mk1. Dit is het eerst model en van behoorlijk wat mindere kwaliteit als ik de vele recensies moet geloven.
    Verder dus volledig met Vulv eens. Echt coole gitaartjes, helemaal voor die prijs.
    Mocht de harware je niet bevallen kun je voor die prijs altijd nog het een en ander vervangen.
    Ook heb je meer geld over voor je amp.

    Vintage V6 is ook zeker de moeite waard om naar te kijken. Qua kwaliteit eigenlijk hetzelfde als een LC alleen is de hardware allemaal van Wilkinson en naar mijn mening een tandje beter/duurzamer.

    Voor een amp kun je trouwens ook kijken naar een vox modulatie amp. Erg toffe versterktjes. Vallen bij mij iets meer in de smaak dan Roland cubes.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Met beide heb ik goeie ervaringen.

    Langere tijd een Squier van 220 gehad (nieuw) en laatst met een vriend meegeweest die een mexicaanse strat ging halen (Fendah). Die Fender was echter maar 310 euro (2e hands)

    De kwaliteit van Squiers en (goedkope) Fenders schijnt wel een beetje exemplarisch te zijn, maar dat valt volgens kenners ook voor bijv. Gibsons te zeggen.


    Ik zou je adviseren te kopen wat je mooi vind. met een duurdere Squier of goedkope Fender kun je de plank niet echt misslaan als je'm lekker aan vind voelen. En met een Squier hou je nog wat geld over voor bijv. een Seymour Duncan Hotrails in de brug.

    De waarde van een Fender op de 2e hands markt is echter wel wat hoger.
    Mag ik er even op wijzen dat voor de genoemde muziekstijlen een SD Hotrail nou niet echt nodig is, en eigenlijk ook niet geschikt?

  6. #16

    Standaard

    Oké, hoop nuttige tips.
    Hoeveel watt moet een versterker ongeveer zijn voor goed thuis gebruik.
    Hoeft van mij niet keihard maar moet wel een lekker geluid in zitten. En zijn die te krijgen voor max 200,- euro?

    Verder nog een vraagje. Ik zie die Fender classic series in de kleuren Surf Green, Daphne Blue en Fiesta Red. Dit zijn nou precies kleuren die ik echt tof vind. Zijn deze kleuren ook op een Squier Classic geleverd of echt alleen op de Fenders?

    Ga nog even nadenken over wat nou verstandig is, Fender van rond de 500, of Squier van rond de 350. Iemand toevallig nog ervaringen met ofwel de Squier classic ofwel de Fender classic?

  7. #17

    Standaard

    probeer eerst de vox vt 30 even voor je een cube koopt voor dezelfde prijs, (200 eurootjes)

  8. #18

    Standaard

    Als versterker zou ik zeker kijken naar een klein buizencombo van ongeveer 5 Watt. Da's hard genoeg om thuis te oefenen en er is veel keus. Kosten minder dan 200 euro. De Epiphone Valve Junior bijvoorbeeld.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2008
    Locatie
    Borne
    Berichten
    292

    Standaard

    Idd.. heb gister nog een classic player geprobeerd. Zijn erg fijne gitaartjes. Maar ieder zijn eigen smaak. Zou ze zeker is proberen, kan geen kwaad. En idd... verder gewoon alles in jouw prijs klasse proberen en degene die het fijnst speelt er uitpikken.

    Die gitaar dan weer testen op verschillende versterkers. Zodat je weet hoe de versterker met jouw gitaar gaat klinken.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    Als je het kan veroorloven zou een Fender zeker niet verkeerd zijn, maar misschien is een London City wel slimmer aangezien het toch wel bijna Fender kwaliteit is voor veel minder. Dan hou je veel meer geld over voor een goede versterker die ook echt een tijd mee kan. Bijvoorbeeld een lage wattage buizenamp zoals de Vox AC4TV, is prima te gebruiken in huis gezien de lage wattages (4W, 1W en 1/4W), maar je kunt er wel een speakercabinet aansluiten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top