Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Gitaar afstellen: gereedschap

    Ik wil zelf mn gitaar af gaan stellen maar heb nog over een onderdeel een vraag.

    Met welk gereedschap kan ik het beste de juiste hoogte meten tussen de snaren en de fret? of doen jullie dat meestal op gevoel?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Ik gebruik een setje voelermaatjes , verder heb je inbussleutels nodig om de zadels te verstellen.
    op www.donhofstee.nl en op de site van forumlid Rinze vind je alle benodigde info.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Ik gebruik een setje voelermaatjes , verder heb je inbussleutels nodig om de zadels te verstellen.
    op www.donhofstee.nl en op de site van forumlid Rinze vind je alle benodigde info.
    Ghehe, de site van forumlid Rinze is in revisie, ben net met de pagina over afstellen bezig.. Maar inderdaad: voelermaatjes, verkrijgbaar bij de ijzerwarenhandel.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2006
    Locatie
    Odijk
    Berichten
    165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mel-aers Bekijk bericht
    Ik wil zelf mn gitaar af gaan stellen maar heb nog over een onderdeel een vraag.

    Met welk gereedschap kan ik het beste de juiste hoogte meten tussen de snaren en de fret? of doen jullie dat meestal op gevoel?
    Kijk eens bij Stewmac.com. Ze hebben daar heel veel handige tools om een gitaar mee af te stellen.

    Dit bijvoorbeeld:
    http://www.stewmac.com/shop/Tools/Sp...Setup_Kit.html

  5. #5

    Standaard

    Ben op de volgende site een radiusmeter tegengekomen.
    http://www.pickguardian.com/pickguar...s%20Gauges.pdf

    Maar hoe weet ik welk Inch radius mijn gitaar heeft? waar zou ik dat terug kunnen vinden

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Handig die radiusmeter. Wat voor gitaar heb je ?

  7. #7

    Standaard

    Heb een Ibanez SZ 540, Ibanez RG320 en een Fender Stratocaster met maple neck.

    Ze moeten alle 3 een keer afgesteld gaan worden

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Ik heb vroeger ook eens een radiusmeter gemaakt, je stelt dan de hoge en lage e af en doet de rest met de radiusmeter. Het doel van het ding is dan niet zozeer het meten van de radius maar het afstellen van de snaarhoogte. Tegenwoordig meet ik op Fenderachtigen gewoon elke snaar even na met de voelermaat. Op Gibsonachtigen met een TOM-brug hoeft dat niet.

    O ja, bij gitaren met een compound radius heb je er geen ruk aan.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Ik gebruik een setje voelermaatjes , verder heb je inbussleutels nodig om de zadels te verstellen.
    op www.donhofstee.nl en op de site van forumlid Rinze vind je alle benodigde info.
    Die meneer is vet goed met gitaren! Hij heeft een tijd geleden me LP onderhanden genomen
    Dat ding speelt nu zo zalig

    Maar daar staat idd alles wat je nodig hebt :P
    Ik ben de weg, de waarheid en het leven
    Te koop: Niks
    http://www.myspace.com/opiatesun

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top