Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Discussie: 3 strats getest

  1. #1

    Standaard 3 strats getest

    Ik ben op zoek naar een nieuwe strat en ik heb er gisteren 3 kunnen testen.
    Het ging over een fender super champ XD versterkertje (wat een geweldig bakje) en de strats die ik heb kunnen testen waren een classic player 60, een road worn 60's en een american standard.

    de american standard:
    niet slecht, eerder modern gevoiced, veel spank, speelde redelijk vlot en woog wel wat meer dan de andere 2 geloof ik. Ik werd er niet echt warm van, ik had eerder een warme gloed verwacht bij het vasthouden van een american standard maar misschien is het ook gewoon omdat dat niet het geluid was dat ik zocht. Ik had ook veeeeel meer verschil verwacht met een mexicaan die ik al kende van vroeger maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het absoluut niet dubbel zijn geld waard vind

    de classic player 60:
    lekkere gitaar, iets lichter geloof ik, speelt lekker, klinkt al iets warmer en voller, speelde minstens even lekker als de standard en ik moet zeggen dat het veel meer gitaar voelde in mijn handen dan bij de standard. absoluut geen slechte keuze en zeker het overwegen waard

    de road woarn 60:
    na de eerste aanslag direct verkocht. instant mojo, instant vintage vibe, waanzinnig lekkere hals, heel warme volle vintage sound waar ik meteen verliefd op was en ook de beste looks van de reeks. enige probleem is dat ik 915 euro veel geld vind dus ik ga eerst 2ehands zoeken of in de UK/duitsland, maar ik ben 100% zeker dat het deze gaat worden. Als je van warme vintage sound houdt, dan is de road worn absoluut de way to go

    hopelijk heeft iemand hier iets aan en zo niet, jah, dan niet he

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2009
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.605

    Standaard

    En de jazzmaster dan?
    ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Ik zou wel oppassen met die roadworns, heb zowel de strat als de tele daarvan vastgehad en hoewel de Tele absoluut een héél lekker gitaartje was, vond ik de strat maar een dooie plank. Nu zal dit wel exemplarisch zijn denk ik, maar ik zou toch altijd eerst testen voordat je er eentje blind koopt/besteld.

    Voor de rest is de american standard inderdaad overpriced. Misschien nog even wachten tot je american special kan testen. Die komen nu onderhand wel in de shops te liggen, misschien dat dat nog iets is?

  4. #4

    Standaard

    saracen: ik twijfel nu nog tussen de strat en de jazzmaster. Ik dacht eerst voor de classic player strat te gaan die toch wat goeiekoper is, maar nu het de road worn gaat worden is de jazzmaster weer goeiekoper. Helaas kom ik die jazzmasters hier verdomd weinig tegen.

    humbucker: ik denk echt dat dat exemplarisch was want van de drie die ik getest heb was de road worn de meest levende, lekkerst spelende en sweetest klinkende strat van allemaal dus maar alleszins bedankt voor de tip!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    http://www.soundslive.co.uk/product....nburst&ID=9348

    http://www.soundslive.co.uk/product~...e~ID~10845.asp

    Hier heb ik al 2 gitaren besteld, waren binnen 3 dagen binnen.

    Grappig want tijdje geleden twijfelde ik tussen precies dezelfde gitaren en vond het qua strats ook al, die road worn, heerlijk!! ( al die strats geprobrobeerd PLUS die jazzmaster )!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2007
    Locatie
    Oss, Noord brabant
    Berichten
    154

    Red face

    Hiero precies hetzelfde verhaal eigenlijk, de standard had in mijn ogen te weinig bang for the buck, in tegenstelling tot de classic player strat. (natuurlijke had de standard zn pluspunten)
    De road worn was echt vet, maar was niet van plan 200 euro meer te betalen voor een net niet heel erg goed ?gerelicde? gitaar. Ben zelf uiteindelijk met een Strat Deluxe Lonestar de winkel uitgestapt.
    Voor die jazzmaster: In Boekel staat er eentje

  7. #7

    Standaard

    Ik ga dit weekend ook deze 3 gitaren testen in Boekel. Dus ik heb zeker wel wat aan deze op- en aanmerkingen..
    Qua prijs zou ik voor een classic player '60 gaan, maar eerst maar eens testen hoe ze klinken.
    Ik heb zelf een Fender Vibro Champ XD versterker dus daar kan ik nog wel even mee vooruit. Ik heb een prijs gewonnen bij Guitarking in Boekel dus ik heb 100 euro extra te besteden!

    Ben benieuwd! Jullie horen nog wel welke het uiteindelijk bij mij gaat worden.
    Gitaren: Crafter Pk Rose
    Epiphone Les Paul Standard Honeyburst
    Fender Classic player '60s
    Amp: Fender Vibro Champ xd

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    [QUOTE=Jay75;2265259]http://www.soundslive.co.uk/product....nburst&ID=9348

    http://www.soundslive.co.uk/product~...e~ID~10845.asp

    Hier heb ik al 2 gitaren besteld, waren binnen 3 dagen binnen.

    Helemaal goed! Soundslive rockt,goede service en met de huidige pond lach je je rot. Die Roadworn kost je daar grofweg 700...scheelt toch ruim 200,hoop geld man.
    Ik heb er inmiddels 4 gitaren vandaan en ben een zeer tevreden klant. Doe Marc de groeten als je je bestelling plaatst. Zeuren om korting doen ze trouwens ook aan (althans,mij lukte het maar dat mag ook wel als je in een jaar tijd 4 gitaren besteld)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2002
    Locatie
    Bijnabelgië
    Berichten
    750

    Standaard

    1. Ieder type gitaar kent zijn mindere exemplaren. Het is dus altijd verstandig om op de gitaar te spelen voordat je 'em koopt.

    2. Besteed even wat aandacht aan de brug van de jazzmaster als je die gaat testen. In mijn ervaring mep je de snaren daar zo scheef op als je stevig aanslaat. Los van de schitterende sound was dat voor mij n belangrijke reden om em niet te kopen.

    Zelf heb ik uiteindelijk n Japanse Blue Flower strat gekocht voor de spotprijs van 444 euri. Op dat moment vond ik em eigenlijk spuuglijk, maar de sound was subliem, beter dan iedere Amerikaan die ik toen heb geprobeerd (toen getest via n Fender Vibro King). Enige minpuntje sindsdien ontdekt is de ietwat hogere benodigde actie om fret outs te voorkomen bij bends door de kleinere fretboard radius, maar dat is geen enorm issue.
    Te koop EHX Hum Debugger Te koop
    PM me bij interesse
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Voor Les Pauls met walnoten paduk cocobolo kersen wenge purperhart laminaat gelden héél andere regels...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    [QUOTE=Sinner1980;2266016]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jay75 Bekijk bericht
    http://www.soundslive.co.uk/product....nburst&ID=9348

    http://www.soundslive.co.uk/product~...e~ID~10845.asp

    Hier heb ik al 2 gitaren besteld, waren binnen 3 dagen binnen.

    Helemaal goed! Soundslive rockt,goede service en met de huidige pond lach je je rot. Die Roadworn kost je daar grofweg 700...scheelt toch ruim 200,hoop geld man.
    Ik heb er inmiddels 4 gitaren vandaan en ben een zeer tevreden klant. Doe Marc de groeten als je je bestelling plaatst. Zeuren om korting doen ze trouwens ook aan (althans,mij lukte het maar dat mag ook wel als je in een jaar tijd 4 gitaren besteld)
    Maar telt de pond-prijs ook voor mensen buiten Engeland? Want als je de prijzen op de site van currency naar Euro verandert zijn ze toch weer wat hoger dan de pond-prijs omgerekend.

    Tenminste, ik zit nou de Orange 4x12 cab te checken, en die komt na shipping en VAT weer op zon 730 euro, niet heel veel goedkoper.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top