Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 31 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 306
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2008
    Locatie
    Weert
    Berichten
    2.015

    Standaard

    Ik zie hier zéker het voordeel van in on stage!

    Jammer dat ie niet real time chromatisch is, maar in die video van PGS hebben ze dat handig aangepakt d.m.v. die 'fine tuning.' Anders zou het ook veel te ingewikkeld worden.

    Ik zou er best zo eentje willen
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Misschien conservatief van me, maar ik zie het nut niet helemaal. Óf je hoort dat je een bepaalde snaar even moet bijstemmen, of je stemt alle snaren even bij. Het stemmen zelf doe je nog steeds met één snaar tegelijk, dus ik zie het niet niet helemaal van een stemapparaat dat alle snaren tegelijk aangeeft.
    Ja en als het je B-snaar is die te laag of hoog staat? Dan zie je dat in een enkele strum ipv elke snaar langs te gaan (en de meesten van ons stemmen altijd van laag naar hoog).

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hezz Bekijk bericht
    Ja en als het je B-snaar is die te laag of hoog staat? Dan zie je dat in een enkele strum ipv elke snaar langs te gaan (en de meesten van ons stemmen altijd van laag naar hoog).
    Heb je het videootje op Proguitarshop.com gezien? Daar wordt imho duidelijk hoe het in praktijk gaat werken...

    Edit: ik begreep je tekstje verkeerd, denk ik...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hezz Bekijk bericht
    Ja en als het je B-snaar is die te laag of hoog staat? Dan zie je dat in een enkele strum ipv elke snaar langs te gaan (en de meesten van ons stemmen altijd van laag naar hoog).
    Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoelde. Als je een akkoord speelt, en het is niet zuiver, dan hoor je toch welke snaar verkeerd staat? Als ik merk dat mijn B-snaar als is, dan ga ik niet mijn lage E bijstemmen.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoelde. Als je een akkoord speelt, en het is niet zuiver, dan hoor je toch welke snaar verkeerd staat? Als ik merk dat mijn B-snaar als is, dan ga ik niet mijn lage E bijstemmen.
    Dat lijkt mij nou ook.
    Kijk eens naar wat geroutineerde gitaristen op het podium. Die draaien tijdens het spelen van een nummer even wat bij als dat nodig is. Zomaar op het gehoor.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2008
    Locatie
    Weert
    Berichten
    2.015

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Als je een akkoord speelt, en het is niet zuiver, dan hoor je toch welke snaar verkeerd staat? Als ik merk dat mijn B-snaar als is, dan ga ik niet mijn lage E bijstemmen.
    Dat kan in het bandgeweld nog wel eens tegenvallen. Mij lukt dat iig niet als de rest ook herrie maakt...
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Dat kan in het bandgeweld nog wel eens tegenvallen. Mij lukt dat iig niet als de rest ook herrie maakt...
    In bandgeweld speel ik. Stemmen doe ik als ik merk dat dat nodig is, en tussendoor. Neem niet aan dat jij midden in het heftigste stuk van je band tussendoor je stemapparaat aanzet?

    Wat je ook kunt doen: laatst speelden we het intro van een nummer, best lomp, en ik sloeg mijn lage E uit zijn zadel. Hartstikke vals dus. De oplossing was om die snaar dan maar even niet te gebruiken, ik speelde toch maar powerchords. Na het intro ff de snaar gefixt, met stemapparaat, en niks aan de hand.

    Ik zou misschien wel een polyfonisch stemapparaat willen, als ik toch een stemapparaat nodig had. Maar ik zie de meerwaarde t.o.v. mijn Korg DT-10 niet zo.

  8. #18
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Same here.. Ik ben t wel met Frusciantefan en Aaronstonebeat eensch... Je hoort wel welke snaar er vals is, dus dan hoef je idd niet alles te checken en is zo'n nieuw stemapparaat sowieso al overbodig.

    Ik heb t btw nog beter geregeld... Mn Korg Pitchblack hangt aan de tuner-out van mn Whammy en staat altijd aan. Ik kan elk moment tijdens t spelen zien of wat ik doe wel in-tune is. Zo zie ik evt ook of mn bends wel zuiver zijn bijvoorbeeld. Stil tunen doe ik d.m.v. mn Noise-gate... Die heeft een mute switch.

    D.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2008
    Locatie
    Weert
    Berichten
    2.015

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allochthomas Bekijk bericht
    Zag zoiets al voorbij komen bij pro guitar shop: http://www.youtube.com/watch?v=lEjo5QbZE5o
    zeer interesant
    Robzilla kwam hiermee in een ander topic:


    http://www.tcelectronic.com/PolyTune

    I'm siked!
    Laatst gewijzigd door j3r03n; 12 januari 2010 om 21:58 Reden: url toegevoegd
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Dat is een interessant apparaatje. Ik zie de voordelen er wel van in. Zeker live, makkelijker en minder stressvol. Weet iemand al wanneer verwacht wordt dat ze te koop zullen zijn?
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top