Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
  1. #1

    Standaard Wie heeft er ervaring met Hagstrom?

    Hallo allemaal,

    Ik heb ooit eens een folder meegenomen van Hagstrom gitaren nu staan daar een aantal modellen in waar ik niet uit kan kiezen mocht ik er ooit een gaan kopen.
    Dit zijn ze:
    Select Swede
    Select Super Swede
    Select Ultra Swede
    Swede
    ultra Swede
    F-Models(F-20T WCT, F200 BLK,)
    XL (XL-2 BGB , XL-2P CBB , XL -5 WCT)


    Wie kan mij wat meer vertellen over deze gitaren?
    Zijn het kwalitatief goede gitaren?
    Zijn ze makkelijk te bespelen?
    Zijn ze toe te passen bij iedere genre muziek (metal is mijn ding) of vallen er dan al een paar af?

    Waarschijnlijk zal het er wel een worden zonder tremelo want heb nog nie de skills om daar mee om te gaan.

    Groetjes,

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    Ik vind het prima gitaren, heb zowel de Les Paul Achtige Swede's geprobeerd als de Semi Hollow Vikings e.d. Ik vind dat ze er geweldig uitzien, prima spelen, prima klinken. Alles omvattend vond ik het toffe gitaren in het prijssegment (400-800 ofzo?).

  3. #3

    Standaard

    Ja, vind ik ook, ik heb er geen in mijn bezit, maar er is hier zo'n klein gitaarwinkeltje in de buurt, die man doet enkel hagstrom als lp model enzo.

    en met reden, want ik heb ze daar effe uitgeprobeerd en ze zijn niet mis, prima prijs/kwaliteit verhouding. Heb al menig keer gedacht om er eentje te kopen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    Yup, het staat bij mij nog in het rijtje van gitaren die ik graag wil met o.a. Eastwood Guitars, Deusenberg en een tele.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door P.lectrum Bekijk bericht
    Wie kan mij wat meer vertellen over deze gitaren?
    Zijn het kwalitatief goede gitaren?
    Zijn ze makkelijk te bespelen?
    Zijn ze toe te passen bij iedere genre muziek (metal is mijn ding) of vallen er dan al een paar af?
    Er is best wel wat over Hagstrom geschreven hier en de reacties zijn overwegend positief. Even de zoekfunctie gebruiken zou ik zeggen.
    Shut up 'n play yer git'r.


  6. #6

    Standaard

    Het zijn gewoon erg goede gitaren voor het geld (rond de 500 euro geloof ik), ik heb zelf een super swede. Het is alleen jammer dat ze de necks van een sort composite hout maken en niet gewoon rosewood of zo.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wikwakka Bekijk bericht
    Het zijn gewoon erg goede gitaren voor het geld (rond de 500 euro geloof ik), ik heb zelf een super swede. Het is alleen jammer dat ze de necks van een sort composite hout maken en niet gewoon rosewood of zo.
    Dat is juist iets waarmee ze adverteren, omdat het volgens hun dezelfde eigenschappen heeft als hout alleen is het veel sterker.

  8. #8

    Standaard

    Ze gebruiken een speciaal materiaal dat ze 'resonator wood' noemen. Is spijkerhard, ziet eruit als ebben, voelt als ebben. Ik vind persoonlijk dat het werkt: de gitaren hebben zelfs onversterkt een onwijze sustain en klinken waanzinnig.
    Shut up 'n play yer git'r.


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Ik speelde ooit een Hagström Select en een Gibson Les Paul Studio achter elkaar. De Hagström deed qua speelgemak absoluut niet oder voor de Gibson, enkel vond ik de elementen wat flauw. Da's een klein kunstje om te upgraden. Hardware is dik OK begreep ik. Hagström doet ook aan een eigen ontwerp truss rod die de sustain verbeterd , die sustain was vergelijkbaar met de Gibson vond ik. Niet slecht dus, een Nordic Blond staat ook nog op mijn verlanglijstje. En zoals gezegd zijn ze bepaald niet duur.
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  10. #10

    Standaard

    Ik heb sinds een jaar de Super Swede



    Eindelijk!!!
    Wachte er lang genoeg op dat Hagstrom eindelijk in Europe te koop was. Was niet zeker of ik een Swede of Super Swede wilde, dus heb iedere Hagstrom in Nederland en Oostenrijk probeerd. Iets vond ik er altijd raar aan - het voelde gewoon niet goed. Dan kreeg ik deze in mijn poten en heb hem niet meer weggedaan. Speelde in de winkel ca 40minuten mee en er stond een rijtje mannen die hem ook wilden proberen. Jammer voor hun, want ik heb hem naar de kassa gebracht. Wat een gaaaaaaaaaaf dingetje. Voor metal weet ik trouwens niet. Maar een echt lekkere neck en ze klinkt echt alsof ze de ziel van honderd gitaren heeft opgesnuifd. Wat een geweldig ding. Ik denk wel de kwalitatief hoogwaardigste gitaar, die ik heb. Door de coil switch wel een toy

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top