Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 111

Discussie: Supreme Tux Deluxe

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Bij de Framus Tennessee modellen met een Bigsby hebben ze inderdaad de carve op die plek weggehaald, is op mijn Framus met staartstuk ook zo. Misschien dat dat je probleem oplost?

    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    nee, nee, dit bedoelde ik juist.
    hij rust op van die 'pootjes'. als je dan die plek juist vlak laat, dan is de top in t midden van dat ding wel een beetje bol. dit ding dus een beetje laten verzinken op strategische plekken. dat kan wel met deze zo. past precies.
    Als dat zou kunnen, zou ideaal zijn. Ik ga 'm waarschijnlijk bestellen, zo'n B5 en dan es goed kijken of het kan zonder te veel compromissen qua arche. Mocht het niet lukken, gooi ik op mijn tele (daar mis ik allang een trem op).

    Een vlak in het staartstuk ga ik niet doen, bij een symmetrisch model kan het (zoals op foto hierboven) maar bij een rare kronkelkont als bij Guttlin gaat het wringen denk ik.

    thx for bigsby input y'all.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    Zou mooi zijn als de Bigsby lukt! Heerlijke dingen zijn het als je het mij vraagt

    Verder ook cool dat je de Supreme Tux een Deluxe versie gaat geven, vond het een van je tofste (zoniet DE tofste) modellen. Donkerbruin tegen zwart aan ala Gretsch Chet Atkins zou denk ik ook heel goed staan. Heb ook wel vaker mooie Guild Electrics zien langskomen in een donkerbruin (met een hintje van rood) lakje, om je vingers bij af te likken!

    Misschien ook een idee de bindingen iets cremiger te maken? Vond die op de vorige iets te koel-wit.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Locatie
    Glasgow/Boutersem
    Berichten
    867

    Standaard

    Yo B. waarom niet DEZE of een Les Trem Achtig ?
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Die stetsbar is erg leuk volgens mij maar ook flink aan de prijs.

    Cool om te zien dat je er nog een gaat bouwen.
    Zo'n lp achtige trem zou ik boven een B5 kiezen. Ik vind het echt lelijk. Jammer dat een B7 niet kan. Wellicht kan je andere constructie bedenken zodat iets dergelijks wel past.

    Keep it up!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    Word weer ee nvette gitaar, Barno. Blijf me verbazen over de veelzijdigheid van je ontwerpen en je niet aflatende bouwdrift.

    Vind die setdsbas echt een lelijk geval. een bigsby is een van de weinig vibrato's die ee nbepaalde vorm van elegantie heeft.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JacquesLeDick Bekijk bericht
    Yo B. waarom niet DEZE of een Les Trem Achtig ?
    zou kunnen maar vind ze niet zo sexy als een bigsby en sex is toch wel erg belangrijk voor mij hoor

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Locatie
    Glasgow/Boutersem
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    zou kunnen maar vind ze niet zo sexy als een bigsby en sex is toch wel erg belangrijk voor mij hoor
    Ze lopen to altijd hun Lul achterna he
    B3 dan?
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    getuigt van terecht respect dat jij mijn lul met een hoofdletter schrijft
    Denk dat B3 te lang is, kent iemand maten van bigsby's, op site van Bigsby vind ik ze niet.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Locatie
    Glasgow/Boutersem
    Berichten
    867

    Standaard

    Totaal lengte B3 bigsby Linker kant als je er naar kijkt 136,3mm gemeten met schuifmaat van staartstuk tot einde

    Rechts: 193,4mm van staartstuk tot achter de veer.

    Hmmmmmm niet echt duidelijk misschienssssss.

    Vertrek nu naar lagae deze (late namiddag) kan ik je beter assisteren met maten. heb bijna elke bigsby/ dues liggen.
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top