Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.729

    Standaard

    Je wilt je zang gaan opnemen, dat gaat ook prima met een dynamische microfoon en die kun je met een verloopplugje op veel geluidskaarten aansluiten. Geen geklooi met fantoomvoeding en mengpanelen.

    En wat de vorige poster zegt, ga je eerst eens verdiepen in de techniek, er is veel over te vinden in de faq van Harrie Beton en in de kleeftopics op dit subforum.

    Dat Phonic ding is 'discontinued'.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JvD. Bekijk bericht
    Volgens mij heeft die mixer geen fantoom voeding, dus zo'n mic als jij wilt halen gaat geen geluid geven. ik heb het gevoel dat je eerst nog de basis van microfoons moet gaan uitpluizen.

    mijn ervaring is dat een plopkapje niet veel doet. een popfilter is daar integen zeer belangrijk.
    O sorry, tis al laat voor me
    Ik bedoelde ook een popfilter (kapje voor je mic ipv over je mic)

    En ik heb het nagezocht maar hij had idd geen fatoom voeding.. deze wel
    http://www.feedback.nl/?b=XX1002&a=84
    De Xenyx 1002 heeft 2 XENYX microfoon ingangen met XLR, fantoomspanning, gainregeling en drievoudige British EQ, en 4 stereo ingangen.


    Hij is wel 20e duurder...maar naar mijn idee ook 4x zo goed fz^^

    Maar ik kijk er morgen nog wel even goed naar^.^
    A guitar is like a woman; you got to play it smooth

  3. #13

    Standaard

    Ja hoor, dat is een goeie combinatie. Maar wat Han zegt, als je geen zang gaat opnemen kan je ook kijken naar een dynamische mic, dan heb je heel die mengtafel niet nodig. Een popscherm ook niet, dat is vooral handig bij zang.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Ja hoor, dat is een goeie combinatie. Maar wat Han zegt, als je geen zang gaat opnemen kan je ook kijken naar een dynamische mic, dan heb je heel die mengtafel niet nodig. Een popscherm ook niet, dat is vooral handig bij zang.
    Ja, dat had ik al gevonden inderdaad. Maar de mic is voor 90% bedoeld voor zang. Dus dan is een condersator microfoon beter. Dus ik zit helaas aan het mengpaneel vast
    Toch, als iemand een mixer met fantoomvoeding voor minder dan 69 weet, dan hoor ik het graag

    A guitar is like a woman; you got to play it smooth

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.729

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeef4h Bekijk bericht
    Ja, dat had ik al gevonden inderdaad. Maar de mic is voor 90% bedoeld voor zang. Dus dan is een condersator microfoon beter. Dus ik zit helaas aan het mengpaneel vast
    Toch, als iemand een mixer met fantoomvoeding voor minder dan 69 weet, dan hoor ik het graag

    Dat is nou de grootste misvatting in microfoonland, dat een condensator altijd beter zou zijn dan een dynamische mic. Onzin, ik gebruik in de studio meer dynamische microfoons dan condensators en waarom? Omdat een dynamische microfoon in veel toepassingen een geluid geeft dat de meeste mensen als mooier ervaren.

    Er zijn veel verhalen over beroemdheden die hun CD inzingen met een SM58. Een condensator kan heel snelle transienten makkelijker volgen, maar heeft ook zijn nadelen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    172

    Standaard

    Ik heb toevallig een microfoon van een vriend van me kunnen lenen voorlopig
    Het is een dynamische, verder weet ik er niet veel vanaf (kon t model nr zo gauw niet ontdekken).
    Er hangt een kabel aan die XLR (mic) naar 6.3mm output gaat.

    Nu heb ik geprobeerd hem aan te sluiten op me gitaar versterker en op me pc.. maar ik zit bij beide met hetzelfde probleem: er komt nauwelijks geluid uit tenzij ik echt tegen die microfoon aan zing (minder dan 2 cm van de microfoon af zeg maar). Hoe moet kan ik dit versterken ofzo? want er gaat duidelijk iets fout... je hoort makkelijk 5-10cm van een mic af te kunnen zingen

    Peace
    A guitar is like a woman; you got to play it smooth

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeef4h Bekijk bericht
    Ik heb toevallig een microfoon van een vriend van me kunnen lenen voorlopig
    Het is een dynamische, verder weet ik er niet veel vanaf (kon t model nr zo gauw niet ontdekken).
    Er hangt een kabel aan die XLR (mic) naar 6.3mm output gaat.

    Nu heb ik geprobeerd hem aan te sluiten op me gitaar versterker en op me pc.. maar ik zit bij beide met hetzelfde probleem: er komt nauwelijks geluid uit tenzij ik echt tegen die microfoon aan zing (minder dan 2 cm van de microfoon af zeg maar). Hoe moet kan ik dit versterken ofzo? want er gaat duidelijk iets fout... je hoort makkelijk 5-10cm van een mic af te kunnen zingen

    Peace
    Niemand? Niet om opdringerig te doen.. maar ik heb er een beetje haast mee

    ^^
    A guitar is like a woman; you got to play it smooth

  8. #18

    Standaard

    Je moet hem in een microfoon-input steken, niet in een gitaarversterker of in een PC, die zijn allebei te ongevoelig voor een microfoon. Ik denk dat een mengtafeltje toch echt nodig is, dan kan je trouwens ook gewoon een XLT-XLR snoer gebruiken, dat klinkt beter.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Je moet hem in een microfoon-input steken, niet in een gitaarversterker of in een PC, die zijn allebei te ongevoelig voor een microfoon. Ik denk dat een mengtafeltje toch echt nodig is, dan kan je trouwens ook gewoon een XLT-XLR snoer gebruiken, dat klinkt beter.
    Oke, dankje^^ Ik ga zowieso een mengtafeltje ervoor kopen.. maar nu snap ik tenminste waarom het op die andere dingen niet werkt
    Dan koop ik gelijk ook een XLR-XLR kabel, zou ik nu al willen gebruiken hoor..maar deze zat er toevallig gewoon bij^^

    Dankjewel voor je snelle reactie
    Laatst gewijzigd door Jeef4h; 30 december 2008 om 00:24
    A guitar is like a woman; you got to play it smooth

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeef4h Bekijk bericht
    Oke, dankje^^ Ik ga zowieso een mengtafeltje ervoor kopen.. maar nu snap ik tenminste waarom het op die andere dingen niet werkt
    Dan koop ik gelijk ook een XLR-XLR kabel, zou ik nu al willen gebruiken hoor..maar deze zat er toevallig gewoon bij^^

    Dankjewel voor je snelle reactie
    ik had toch nog even een kort vraagje er achter aan(A)
    Ik wilde morgen me mengpaneel gaan bestellen
    Waar ik dan mee zit is:
    Een dynamische microfoon heeft geen fantoomvoeding nodig (wikipedia:P)
    Maar kan het kwaad als het het wel heeft? of moet ik een mengpaneel zonder fantoomvoeding zoeken?
    A guitar is like a woman; you got to play it smooth

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top