Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    172

    Standaard (kort) Simpele microfoon

    Hallo

    Ik wil binnenkort een microfoon gaan kopen om mijn zang op te nemen. Ik wil er nog niet teveel aan uit gaan geven omdat het in principe gewoon voor thuis gebruik is. Nou kwam ik deze set tegen:

    http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/...REC0004714-000

    Technische specificaties:
    * condensatormicrofoon met vaste nierkarakteristiek
    * frequentiebereik: 20 Hz tot 20 kHz
    * sensitiviteit: 14 mV/pa=-40dB (0 dB=1V/pa)-40dB
    * impedantie: <= 200 Ohm
    * self noise: 24 dB (A-weighted)
    * maximale SPL @ THD 1%: 140 dB
    * stroomvoorziening: 48 V fantoomspanning (+/- 4V)
    * afmetingen: 50,5 mm x 151 mm

    Nou weet ik eigenlijk niets van microfoons af Zou iemand me kunnen vertellen of dit een beetje goede microfoon is? En waar ik vooral op moet letten bij zo'n lijst met technische specificaties?

    Thnx in advance
    A guitar is like a woman; you got to play it smooth

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.737

    Standaard

    Ik heb een keer een Fame condensatormic in de studio gehoord en dat was wel de slechtste die ik ooit heb gehoord. Een Superlux groot membraan condensator die een vriendje had meegenomen en die 20 euro kostte klonk een stuk beter. Voor 50 euro koop je een Behringer ECM8000 of een Samson CO2 en die klinken dus wel goed, al zijn het niet echt zangmicrofoons, maar er kan een plopkapje op en die zit er met die 8000 zelfs bij.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.310

    Music

    wow, dat is wel heel goedkoop, zo goedkoop dat ik er niets zinnigs over kan zeggen. het zal wel een copy zijn van zo'n samson c01?

    ik heb nog steeds heel veel plezier van de Studio projects B1 en dat is veel meer geld maar toch ook al echt low budget onderste uit de kan apparaat.

    weet je al waar je die microfoon op aan wilt sluiten eigenlijk?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    172

    Standaard

    Die Studio projects B1 ziet er inderdaad erg mooi uit. Dat wordt ckr een optie.
    Ik ben net ook nog deze tegen gekomen:
    http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/...bel/art-REC039
    die lijkt me in principe ook wel in orde?

    Het aansluiten was nou net een vraag die ineens door me heen kwam. Het is een XLR aansluiting en eigenlijk heb ik daar nu nog niets voor Waar kan ik het het beste op gaan aansluiten dan? Ik heb nu alleen maar een versterker voor me gitaar...maar die heeft natuurlijk een 6.3mm plug.. dus daar heb ik niet veel aan. Dus, suggesties? (ook met oog op opnames)

    Thnx
    A guitar is like a woman; you got to play it smooth

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.310

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeef4h Bekijk bericht
    Die Studio projects B1 ziet er inderdaad erg mooi uit. Dat wordt ckr een optie.
    Ik ben net ook nog deze tegen gekomen:
    http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/...bel/art-REC039
    die lijkt me in principe ook wel in orde?

    Het aansluiten was nou net een vraag die ineens door me heen kwam. Het is een XLR aansluiting en eigenlijk heb ik daar nu nog niets voor Waar kan ik het het beste op gaan aansluiten dan? Ik heb nu alleen maar een versterker voor me gitaar...maar die heeft natuurlijk een 6.3mm plug.. dus daar heb ik niet veel aan. Dus, suggesties? (ook met oog op opnames)

    Thnx
    oei, je moet even heel veel doorlezen voor je verder kijkt.

    hoe ik dit deed;
    B1 -> cheapste behringer mixer met fantoomvoeding -> cheape soundblaste geluidskaart

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    172

    Standaard

    Ik denk dat ik toch maar voor
    http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/...bel/art-REC039
    ipv die b1... Daar moet ik ook nog popfilter bijkopen en draad enzo. En bij deze zit dat er al in. En het lijkt me ook wel een redelijk ding^^

    En nu moet ik dus alleen nog een cheap soundcardje kopen met een XLR aansluiting?
    A guitar is like a woman; you got to play it smooth

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeef4h Bekijk bericht
    Ik denk dat ik toch maar voor
    http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/...bel/art-REC039
    ipv die b1... Daar moet ik ook nog popfilter bijkopen en draad enzo. En bij deze zit dat er al in. En het lijkt me ook wel een redelijk ding^^

    En nu moet ik dus alleen nog een cheap soundcardje kopen met een XLR aansluiting?
    Nee, een mengtafeltje met fantoomvoeding.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.737

    Standaard

    Zoeken kan helpen, ook op andere forums als gearslutz:

    I see threads about the 2020 in the Low-End forum all the time, you should check there for a lot of opinions.

    I personally think the 2020 is terrible, compared to other mics at the same price. I tried one directly in comparison to the AKG Perception 100, and the Perception was much clearer and had a fuller sound. The 2020 just sounded dead and boring. I have several other mics that cost around that or less that I really like, such as a used Oktava 219. But there are tons of people talking about "what a great mic it is." Maybe the one I tried was bad, or just not my cup of tea.

    The 2020 is actually a very neutral mic, pancake flat from 80-20k, so what goes in, comes out. Not flattering, but doesn't color the source either. I've used them with decent results for overheads, piano, certain vocals, electric guitar and room mic. I'm a big fan of AT mics, I'll admit it...I own more AT's than any other brand and I use them all.

    Tja, wie moet je nou geloven?

    Ga maar eens lurken op forums als gearslutz, prosoundweb, harmony central enzo en ga ge-avancerd zoeken op de AT2020.

    Hier is zo'n draadje.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    172

    Standaard

    Inderdaad een goed idee om eens wat mics door google te halen
    Gezien de slechte comments doe ik toch maar liever een andere dan. Ipv een pakket pak ik de dingen zelf wel bij elkaar.

    Ik heb even gegoogled op de Behringer C1 en ik kreeg dit:
    Behringer C1 is een microfoon waarmee je als beginner zeker geen miskoop mee doet en om het studiowerk te leren zeker goede diensten kan bewijzen.
    De prijs inachtgenomen zul je versteld staan van z'n prestaties. Je krijgt absuluut veel waar voor je geld. Om ervaring op te doen met studio werk is dit geen verkeerde aanschaf.
    Dus dat ziet er wel positief uit
    Volgende punt. Kep geen zin om veel geld uit te geven aan een mixer die vrijwel alleen als connectie punt gaat dienen. Dus met dat in het achterhoofd kan iemand me vertellen of dit goed is?
    http://www.audiofactory.pl/sklep/gal...am-120_770.jpg
    Ik snap niet veel van al die andere gaten (buiten mic om dus).
    Welke connectie kan ik naar me pc leggen met dit? En waar is de rest voor? (in/output enz)

    Totaal prijs van mijn setje zou zijn:
    Plopkapje - 19,99
    Microfoon - 39,-
    Mixer - 49,-
    XLR Cable - 5,-
    20 + 39 + 49 = 113,-
    A guitar is like a woman; you got to play it smooth

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.310

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeef4h Bekijk bericht
    Inderdaad een goed idee om eens wat mics door google te halen
    Gezien de slechte comments doe ik toch maar liever een andere dan. Ipv een pakket pak ik de dingen zelf wel bij elkaar.

    Ik heb even gegoogled op de Behringer C1 en ik kreeg dit:



    Dus dat ziet er wel positief uit
    Volgende punt. Kep geen zin om veel geld uit te geven aan een mixer die vrijwel alleen als connectie punt gaat dienen. Dus met dat in het achterhoofd kan iemand me vertellen of dit goed is?
    http://www.audiofactory.pl/sklep/gal...am-120_770.jpg
    Ik snap niet veel van al die andere gaten (buiten mic om dus).
    Welke connectie kan ik naar me pc leggen met dit? En waar is de rest voor? (in/output enz)

    Totaal prijs van mijn setje zou zijn:
    Plopkapje - 19,99
    Microfoon - 39,-
    Mixer - 49,-
    XLR Cable - 5,-
    20 + 39 + 49 = 113,-
    Volgens mij heeft die mixer geen fantoom voeding, dus zo'n mic als jij wilt halen gaat geen geluid geven. ik heb het gevoel dat je eerst nog de basis van microfoons moet gaan uitpluizen.

    mijn ervaring is dat een plopkapje niet veel doet. een popfilter is daar integen zeer belangrijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top