Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.368

    Standaard Welke bigsby op een oude crucianelli?

    Ik zit er sterk aan te denken een bigsby op m'n crucianelli te zetten. Het staart stuk daarvan is al een tijdje kapot en niet makkelijk te maken (losse onderdelen ook niet aan te komen). Zowieso voelt de tremelo van de Crucianelli niet echt degelijk. Aangezien het geen collectors item is, maar m'n tweede gitaar ga ik liever voor een goeie tremelo.
    Echter nu heb je verschilende versies zoals de B6 en B7, maar ik heb geen ervaring met Bigsby's en zou graag van anderen weten wat hun ervaring is en of ze tips hebben.

    Hier een plaatje van een vergelijkbare gitaar (zonder tremelo overigens)
    Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Als het een fullhollow is zou ik gaan voor de B3 ipv de B6 of B7. Die heeft geen rollerbar, maar daarvoor hoeft dan ook niet in het bovenblad geboord te worden.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.368

    Standaard

    Ja, de B3 was ik helemaal vergeten...dom van me.
    Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door treblemaster Bekijk bericht
    Ik zit er sterk aan te denken een bigsby op m'n crucianelli te zetten. Het staart stuk daarvan is al een tijdje kapot en niet makkelijk te maken (losse onderdelen ook niet aan te komen). Zowieso voelt de tremelo van de Crucianelli niet echt degelijk. Aangezien het geen collectors item is, maar m'n tweede gitaar ga ik liever voor een goeie tremelo.
    Echter nu heb je verschilende versies zoals de B6 en B7, maar ik heb geen ervaring met Bigsby's en zou graag van anderen weten wat hun ervaring is en of ze tips hebben.

    Hier een plaatje van een vergelijkbare gitaar (zonder tremelo overigens)
    die gitaar heeft ook een tremelo, alleen de arm mist.
    en geen collectorsitem?
    vergis je daar niet in, het is een erg mooie gitaar en veel verzamelaars van italiaanse gitaren willen zoiets graag hebben.
    vooral dit florentine model met batwing slagplaat.
    als ik me niet vergis zit er waar die tremelo zit een paar gaten in de body, heb zelf een ES model gehad, dus als je die er afhaalt dan moet je sowieso de onderplaat laten zitten om die gaten af te dekken, en dan heb je een probleem met het installeren van de bigsby.
    als je mazzel hebt dan dekt de bigsby de gaten af, je hebt gelijk dat de tremelo niet zo stevig aanvoelt, is hij ook niet ze willen nog wel eens stuk gaan.
    maar met werkende en complete tremelo wel een stuk zeldzamer.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.368

    Standaard

    Breng me nou niet aan het twijfelen, Wietse
    Je hebt gelijk dat er 2 gaten zitten die niet worden afgedekt door de Bigsby...dat is wel een probleem.
    Aan de andere kant, een deel van de tremelo ontbreekt. Ik heb wel de arm, maar dat stuk waar de veer in valt is weg. De breuk zit in het plaatje dat op de draaiarm zit bevestigd. Kan ik eventueel een ander plaatje voor maken, maar dan werkt de tremelo helaas nog niet.
    Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door treblemaster Bekijk bericht
    Breng me nou niet aan het twijfelen, Wietse
    Je hebt gelijk dat er 2 gaten zitten die niet worden afgedekt door de Bigsby...dat is wel een probleem.
    Aan de andere kant, een deel van de tremelo ontbreekt. Ik heb wel de arm, maar dat stuk waar de veer in valt is weg. De breuk zit in het plaatje dat op de draaiarm zit bevestigd. Kan ik eventueel een ander plaatje voor maken, maar dan werkt de tremelo helaas nog niet.
    dat heb ik toen zo opgelost


    weg tremelo, asje er uit en een gewoon staartstuk er overheen, past precies er tussendoor.
    en lekker goedkoop .

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.368

    Standaard

    Daar was ik nog niet opgekomen .

    Wietse, heb je misschien ook een foto van betere kwaliteit zodat ik wat kan inzoomen? je kan me ook e-mailen sjon75adhotmail.com
    Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata

  8. #8

    Standaard

    groter dan dit heb ik niet,


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    Ik heb een B6 op m'n archtop gitaar zitten, werkt erg goed en er hoeft niet in het bovenblad gebord te worden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    Ik zou ook nooit een bigsby op die elite/cruccianeli gitaar zetten. En zoals wietse zegt gee nverzamelaars object. Vind deze versie met de florentiense cutout het mooist (sorry Wietse) Zou mooi passen bij mijn elite bas man zo'n gitaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top