Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.368

    Standaard Welke bigsby op een oude crucianelli?

    Ik zit er sterk aan te denken een bigsby op m'n crucianelli te zetten. Het staart stuk daarvan is al een tijdje kapot en niet makkelijk te maken (losse onderdelen ook niet aan te komen). Zowieso voelt de tremelo van de Crucianelli niet echt degelijk. Aangezien het geen collectors item is, maar m'n tweede gitaar ga ik liever voor een goeie tremelo.
    Echter nu heb je verschilende versies zoals de B6 en B7, maar ik heb geen ervaring met Bigsby's en zou graag van anderen weten wat hun ervaring is en of ze tips hebben.

    Hier een plaatje van een vergelijkbare gitaar (zonder tremelo overigens)
    Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Als het een fullhollow is zou ik gaan voor de B3 ipv de B6 of B7. Die heeft geen rollerbar, maar daarvoor hoeft dan ook niet in het bovenblad geboord te worden.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.368

    Standaard

    Ja, de B3 was ik helemaal vergeten...dom van me.
    Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door treblemaster Bekijk bericht