Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1

    ideetje Danelectro Dano Pro Reissue

    Hea iedereen !!

    Ik ben van plan op een Dano Pro te kopen bij de Feedback in Rotterdam, omdat dat de meest briljante retro gitaartjes ooit zijn !!
    Heb er ook al (akoestisch) op gespeeld, en de bespeelbaarheid is in ieder geval zeker goed Maar wat ik me nou afvroeg.. Wat zijn jullie ervaringen hiermee ?? Hebben jullie tips die jullie me kunnen aanbieden ?? Wat sowieso wel een nadeel is is dat je geen hoog(ste) posities kunt bereiken d.m.v de body. Maar als ik er èèn heb, gebruik ik hem ook alleen voor slaggitaar. En gewoon omdat ik er èèn mòet hebben

    Brand maar los !!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    Goedkope (in de goede manier) gitaren met een hele toffe sound, veel mojo en weinig gewicht. Ga ervoor zou ik zeggen, als die bodyvorm je het meest aanspreekt gewoon kopen!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    er zit geen truss rod in en dat staat me tegen, aangezien ik er hoe dan ook een setje 0.011-0.054 op gooi.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hezz Bekijk bericht
    Goedkope (in de goede manier) gitaren met een hele toffe sound, veel mojo en weinig gewicht. Ga ervoor zou ik zeggen, als die bodyvorm je het meest aanspreekt gewoon kopen!
    Ze zijn inderdaad zeer licht ja, dat is zeker fijn Ga er denk ik ook wel voor

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever Bekijk bericht
    er zit geen truss rod in en dat staat me tegen, aangezien ik er hoe dan ook een setje 0.011-0.054 op gooi.
    natuurlijk zit daar wèl een truss rod in.
    Ideaal slide gitaartje.
    Als solo ding mss wat onhandig wegens virtually no access bovenaan de neck.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Op zo'n gitaartje moet je natuurlijk niet dikke van halen style op gaan shredden maar gewoon lekker puur met wat open accoorden of in een open stemming slide spelen.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Ik heb laatst een 12 snarige Danelectro gekocht en ik ben er erg over te spreken. Kwaliteit is prima en de bespeelbaarheid uitstekend. Heb nooit een Pro bespeeld maar denk dat het in principe dezelfde gitaar is met een afwijkende body.
    Vote for Pedro!

  8. #8

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Op zo'n gitaartje moet je natuurlijk niet dikke van halen style op gaan shredden maar gewoon lekker puur met wat open accoorden of in een open stemming slide spelen.
    Is ook niet mijn bedoeling, bro. Zoals bovenaan al staat: Gebruik ik 'm meer voor ritme-shit. Maar ook omdat ze buitengewoon briljant zijn

  9. #9

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    natuurlijk zit daar wèl een truss rod in.
    Ideaal slide gitaartje.
    Als solo ding mss wat onhandig wegens virtually no access bovenaan de neck.
    Mee eens, je kunt niet echt dikke solo's mee spelen, en daar is zo'n gitaartje ook niet voor gemaakt. Maar de bepeelbaarheid/look is gewoon dè shit

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stratlover Bekijk bericht
    Is ook niet mijn bedoeling, bro. Zoals bovenaan al staat: Gebruik ik 'm meer voor ritme-shit. Maar ook omdat ze buitengewoon briljant zijn
    Weet ik, dat zeg ik toch ook niet
    Laterss
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top