Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: To Bigsby or not to Bigsby

Aantal stemmers
25. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • To Bigsby!

    19 76,00%
  • Not to Bigsby!

    6 24,00%
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard To Bigsby or not to Bigsby...

    ...maar dan met een Duesenberg!



    Wat zijn de plus- en minpunten van Bigsby-types? Wat doen ze met je sound, sustain etc etc? Op het internet las ik dat her-snaren een b*tch kan zijn, maar dat lijkt me gewoon een kwestie van wennen. Dat lijkt mij geen probleem, sowieso wanneer je maar ééns per 2-3 maanden wisselt.

    Hoofdreden voor dit topic is dat ik eventueel het lilleke-ding dat een tailpiece heet van m'n Artcore zou willen verwisselen, sinds ik het nu toch al een beetje aan het modden ben. Daarnaast mis ik vibrato!

    Gaat de bovengenoemde Duesenberg Bigsby überhaupt passen? €200 neergooien voor een echte Bigsby vind ik dan toch weer teveel, dat geld heb ik nu gewoon niet. Hier dan maar een foto van de Artcore inclusief niet charmante tailpiece.



    Ook wel eens gezien: een Ibanez-bigsby met een enkele 'bar'. Wat zijn de voordelen van een extra 'rollerbar' t.o.v een enkele zonder? Verder wil ik jullie het mooie foto'tje van de gitaar in kwestie natuurlijk niet onthouden! Naar mijn mening wel weer een lelijke vormgeving van de tailpiece zelf, maar de rest van de gitaar maakt het helemaal goed! Credits gaan richting het Gretsch forum.

    Laatst gewijzigd door hezz; 28 juli 2008 om 18:21

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Pro Bigsby! (maak er anders een leuk polletje van )

    B7 model (met rollerbar), B70 B700 = budgetbigsby

    + meer sustain
    + vollere toon

    -gaten boren in je top
    - ongeschikt voor fullhollow gitaren

    B3 model (zonder rollerbar), B30 B300 = budgetbigsby

    + geen gaten boren in je top
    + geschikt voor alle gitaren met een arched bovenblad

    - minder sustain
    - houterige toon


    Bigsby's zijn lastig te besnaren, de B7 meer als de B3, je moet je oogjes van de snaren om die pennetjes mikken, en ze daar houden tot de snaar op stemming is, en dat is niet zo echt makkelijk. Het is een prutswerk als er al 5 snaren opliggen, en de laatste er nog bij moet.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2004
    Locatie
    Zoersel, België
    Berichten
    163

    Standaard

    Ook Pro Bigsby!!!

    Ik kan weinig toevoegen aan het antwoord van Fingers, ziet er erg volledig uit. Alleen is het een kwestie van de + en - op de juiste plaats te zetten. Zo vind ik iets minder sustain niet per se negatief.

    En wat het besnaren betreft. Ik heb zelf zowel gitaren met B3 als B7: de B7 blijft lastig, maar met de B3 heb ik ondertussen al helemaal geen problemen meer. Kortom, het went wel.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Locatie
    Ass'n
    Berichten
    807

    Standaard

    Absoluut een Bigsby . Ik had er ook een op m'n gitaar gemonteerd, weer d'r af gehaald en verkocht. En nu mis ik 'm toch
    Het klonk beter met Bigsby (B6). Snaren verwisselen is een een handigheidje.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    De Duesenberg, klopt het dat het in principe een B7 kopie is? En dat gaat dus niet passen door de bolling in de top? Jammer, de sustain is toch vrij belangrijk en daarnaast vervalt die budget-vriendelijke Duesenberg nou ook

    De B3 klinkt nou eigenlijk alleen maar de mindere versie tegenover de B7, zijn er perhaps enkele B3 eigenaren die hun ervaringen kwijt willen over de toon?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Doen! Die Bigsby!!!!



    uitleg zie Fingers, maar mijn stem heb je al

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    What about the B6 Bigsby? Ik kwam net en foto tegen van iemand die zijn AG75 had gemod. Hij heeft er dus een B6 op zitten.

    Dit is bijna precies hetzelfde als wat ik van plan ben met mijn AG75, iemand anders op het web heeft dus ook smaak!
    Enig verschil zijnde dat de mijne van GFS komen, namelijk de dream180 en een overwound retrotron. Maar damn zelfs die slagplaat lijkt op wat ik wou doen, lekker origineel weer Hessel!



    Is er van de B6 ook een Duesenberg versie of een andere goede kopie? Dat stuk metaal kost namelijk weer lekker €170. Of misschien uit Amerika over laten vliegen, kost daar maar $112 usd! Met verzendkosten en btw ben ik volgens mij nog steeds goedkoper uit.

    BIJDEWEG, ik lees net dat mensen vaak een onderdeel van een Bigsby wegboren, namelijk de Armstop? Hebben jullie dit ook gedaan?
    Laatst gewijzigd door hezz; 28 juli 2008 om 19:32

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Ik heb een Duesenberg op een les Paul gehad , werkte perfect en hersnaren was een "piece of cake". De Les Paul (Dearmond) had ook een "bolle"bovenkant.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Pro Bigsby!

    vooral de B5, die moet je hebben
    -

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    Goed, de B5 wordt het dus mooi niet.

    Volgens mij is de B6 Bigsby de beste keus voor mijn gitaar, deze zal ik dat wanneer ik weer wat geld over heb lekker uit de USA bestellen. De prijs van de Bigsby zelf is op Elderly Instruments omgerekend €71, dus wat zal het zijn met verzending en btw.. rond de €100 ofzo? Ik zal in ieder geval stukken goedkoper uit zijn dan een Nederlandse webshop.

    Maak ik hier de goede keus mannen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top