Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 79
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 april 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    229

    Standaard Hoeveel uren speel je per dag?

    Ik probeer iedere dag minstens een uur te spelen maar eigenlijk vind ik dat veel te weinig. Maar mijn dag is al zo gevuld door mijn studie en karweitjes in het huishouden dat er soms zelfs minder dan een uurtje overschiet om gitaar te spelen.

    Daarom dus mijn vraag hoeveel uren per dag spelen jullie gemiddeld en hoe regelen jullie dat allemaal? Plannen jullie dat bewust in of grijpen jullie er gewoon telkens impulsief naar? Geen klachten van medehuisgenoten over het feit dat je te weinig in het huishouden doet of heb je de luxe om je daar geen bal van aan te trekken?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    10 minuten.
    ALLES IS VERKOCHT!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    2 uurtjes per dag is het doel, praktisch ligt het tussen 45 minuten & 1.5h.

    enneh, huishouden, die Wit-Russische huisslaafjes doen hun werk goed hoor
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 april 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    enneh, huishouden, die Wit-Russische huisslaafjes doen hun werk goed hoor
    Stuur maar door dan!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door inteDes
    Geen klachten van medehuisgenoten over het feit dat je te weinig in het huishouden doet of heb je de luxe om je daar geen bal van aan te trekken?
    Ben je daar serieus zoveel tijd aan kwijt dan?
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 april 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pais
    Ben je daar serieus zoveel tijd aan kwijt dan?
    Misschien heb ik het een beetje te sterk uitgedrukt. Het is gelukkig niet zo dat ik een heel huishouden moet draaiende houden. Maar ik moet natuurlijk ook de handen uit de mouwen steken en niet doen alsof ik hier op hotel ben. Ik denk dat er per dag toch zo'n 3 à 4 uur daar naar uitgaat eten inbegrepen uiteraard. Persoonlijk vind ik dat toch vrij veel tijd die je soms toch aangenamer kan besteden. Nadeel van samenwonen met anderen is dan ook dat je je vaak moet aanpassen aan hun planning.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    ik probeer een uurtje per dag te spelen, ik werk in de horeca dus lange dagen maar het eerste wat ik doe als ik opsta is men gitaar pakken en het laatste als ik ga slapen is men gitaar pakken ( en erop spelen natuurlijk )

    ik ga me zometteen even in de kelder verschansen en een beetje jammen
    voor zover dat gaat alleen

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    Bij mij verschilt het enorm. Wanneer ik weinig speel, heb ik bij elkaar een uur over de hele dag gespeeld door af en toe wat op te pakken, tunes te oefenen of wat te jammen. Een lange speelsessie is voor mij al snel 3-4 uur.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door inteDes
    Misschien heb ik het een beetje te sterk uitgedrukt. Het is gelukkig niet zo dat ik een heel huishouden moet draaiende houden. Maar ik moet natuurlijk ook de handen uit de mouwen steken en niet doen alsof ik hier op hotel ben. Ik denk dat er per dag toch zo'n 3 à 4 uur daar naar uitgaat eten inbegrepen uiteraard. Persoonlijk vind ik dat toch vrij veel tijd die je soms toch aangenamer kan besteden. Nadeel van samenwonen met anderen is dan ook dat je je vaak moet aanpassen aan hun planning.
    Aaaah kinderen? Maakt meer kapot dan je lief is
    Ik speelde voorheen een uur of twee per dag, maar dat wordt minder (maar wanneer ik speel, oefenen ik ook efficienter).
    Ik heb ook een vrij druk leven, maar ik woon min of meer alleen, dus dat scheelt. En de uurtjes gitaarspelen heb ik ook echt nodig. Als ik mn dagen te druk plan en geen tijd heb om alleen te zijn en de dingen te doen die ik graag doe, flip ik nogal.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 april 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pais
    Als ik mn dagen te druk plan en geen tijd heb om alleen te zijn en de dingen te doen die ik graag doe, flip ik nogal.
    Dat heb ik ook! Maar ik slaag er niet altijd in om alles netjes te plannen. Kindjes heb ik gelukkig niet hoor maar ik woon in bij mijn lief, schoonzus en schoonmama dus ergens is het stiekem wel een beetje 'hotel' maar ik probeer ook mijn steentje bij te dragen door af te wassen en dergelijke.

    Momenteel slorpt mijn studie heel veel tijd op, ik studeer in september normaal gezien af, dus deze laatste maanden zijn nog heel belangrijk. Maar hoe meer ik mij probeer te focussen op die studie, hoe meer het kriebelt om gitaar te spelen. Dus probeer ik dat als een soort beloning in te bouwen voor mezelf maar dat lukt niet altijd (het feit dat ik ze eigenlijk absoluut niet graag doe speelt natuurlijk ook een rol). Na deze opleiding start ik waarschijnlijk met een nieuwe opleiding die zeer intensief is en ik heb nu eigenlijk al wel een beetje schrik waar ik de tijd ga halen om dan nog te kunnen spelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top