Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 31 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 304

Discussie: Guttlin Supreme Tux

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    De Gretsch Pro Jet heeft een B5 op een gecarvede top. Je kan best gewoon zorgen voor een plat vlak, en daar de bigsby op monteren (dus eerst carven, en dan op het einde er eventjes met de vlakschuurmachine een plat kantje opzetten, waar juist die B5 op past)
    thx fingers, this make sense, denk dat ik het zo ga doen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Nieuwe plannen voor een Guttlin, een nieuwe reden tot kwijlen en een sporadisch delirium ...
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Kijk eens aan! Zo zie ik dat graag, lekker doorbouwen.
    De vorm is mij iets te extreem maar ik vind het mooi om te zien dat je je ontwerp steeds anders uitwerkt.
    Mooi!

    Respect daarvoor.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Had de vorm uitgeprint en op ware grootte was het niet echt naar mijn goesting. Dus terug naar de tekentafel. Een iets meer organische vorm nu. Het blijft echt moeilijk een ontwerp te maken dat tegelijk origineel probeert te zijn en toch de kwaliteiten van een goed bespeelbare gitaar heeft. Hier heb ik de vorm van de kont vereenvoudigt omwille van minder vormballast en ook ifv de bigsby: op dit model kan wèl een B7 model.
    Nu zet ik hem op pc als bureaublad, dan zie ik het ontwerp aantal dagen en als ik eraan kan wennen, gaat hij in productie, indien niet, opnieuw tekenen

    (overigens, de hardware wordt niet zwart zoals op de tekening)


  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.662

    Standaard

    vind juist die vouw achterop hem dat eigenwijze geven wat de guttlin serie zo eigen is.
    moet het dan perse bigsby trem zijn?
    zou een lespaul trem met een eigen gemaakt staartstuk ook leuk vinden.
    grote guttlin G erin.
    deze laatste vorm doet me teveel aan al bestande vormen al gibson rd en volgens mij is er iets van fernandes (vertigo?) dat hier ook op lijkt.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    je hebt een punt, maar puur esthetisch vind ik de dikke kont-versie mooier, denk ik. Vind wel niet dat ie echt veel lijkt op die gibson rd en de vertigo. Soit, ik wacht op nog wat opinies.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    dunne poep, je moet de lijn nu gewoon voortzetten... Geen Mk1 en Mk2 versies, gewoon hetzelfde ontwerp blijven gebruiken!
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    Ik zou wat meer terugkijken naar de originele Guttlin ontwerpen. Het ontwerp werkt niet zo wanneer het achterwerk verticaal is, het is leuker wanneer het meebeweegt met de rest.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Ik vind zelf ook dat het originele Guttlin ontwerp het beste werkt. Heb me al suf getekend om een variant te vinden. Dat moet nl omdat ik een ES 335 model zou willen, dwz met min om meer zelfde body inhoud, zelfde houtspecs als een 335 maar met een Guttlin twist.

    Vanavond haal ik waarschijnlijk een echte 335 op (een onwaarschijnlijke vintage beauty ...) dus dan vervalt de nood aan zo'n gitaar. Mss veranderen de specs van deze Supreme Tux dan ook.

    Zo zie je maar, Barno ain't exactly a man with a plan ...

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Het 2e ontwerp voelt inderdaad wel wat vertrouwder aan.. Maar die eigenwijze vorm vind ik juist zo mooi aan die guttlins van jou. Ik zou toch ook voor het eerste ontwerp gaan.

    Ik ben in elk geval blij dat er nog zo'n prachtding op komst is

    veel succes

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top