Fender Jaguar Pickups: suggesties?
Hoi!
Er bestaan reeds dergelijke topics, maar er komen nogal wat nieuwe bouwers/fabrikanten bij, dus daarom dit specifieke verhaal.
Een vriend van mij heeft een hele mooie Japanse Jaguar in een gouden kleur, ik vermoed "shoreline gold", maar zal volgende keer een fotootje posten. Ze lijkt in elk geval op deze:
http://www.vintageandrare.com/upload...0/original.jpg
Aangezien ik meer ervaring heb met het prutsen aan gitaren dan hij, vroeg hij mij om deze in goeie staat te (laten) brengen en te upgraden waar mogelijk/nodig. Een fijne opdracht, want ik vind het een prachtig stuk! Mijn ervaring met Japanse gitaren is dat de hardware vaak niet "on par" is met de bouwkwaliteit van de gitaar, dus ik wil hem aanraden ook de electronica te laten nazien en indien nodig, te vervangen. Mocht daar iemand al ervaring mee hebben, tips altijd welkom!
Nu, pickups!
De Japanse klinken dunnetjes, zoals vaak bij Jappen. Wat hij wil is een verbetering op dat gebied. De gitaar moet veelzijdig zijn, zowel voor helder clean als voor stevig ritme werk gebruikt kunnen worden en het typische jaguar geluid moet ten alle tijden aanwezig blijven!
Zelf ben ik geen kenner van jaguars, dus ik kom tappen uit dit oneindige kennisvat genaamd Gitaarnet.
- Budget: niet boven 300 euro (geïnstalleerd)
- Geen high gain pickups a la Seymour Duncan Quarter Pounders
- Geen gefrees/gehak in de body
Ik had al gekeken naar Seymour Duncan (vintage, antiquity en antiquity II) en VVG en ook de Pure Vintage Fender pickups...
Er gaat op vanalles gespeeld worden, maar voornamelijk Vox AC15/AC30 en Blackstar Artisan 15. Genre muziek: pop/rock (zie sig)
Wie kan mij iets aanraden? Laat maar komen!!!