Thanks Pepe! Dit is inderdaad een overlevingspakketje. Gaat goed komen zo!
Printable View
Thanks! Jij hebt toch ook een Bof of Rock tegenwoordig? Hoe bevalt -ie?
Ik krijg GAS van al je lofuitingen over de box of rock Leon...
Nu moet ik er ook een hebben :(
Ik zit sowieso te gassen op een Vox - Gretsch combi. Daar kon de BoR wel eens mooi bij passen.
Ik heb een Vox en een Gretsch, en nu dus ook GAS voor een BoR. Bedankt julllie! ;)
Tijd om de soldeerbout dan maar weer eens op te stoken
Of 3? :hide:
Haha kan best eigenlijk. Zijn gewoon 2 SHOs achter elkaar met een simpele tonestack, zo uit mijn hoofd. Eitje ;)
Ben nu nog bezig aan een Red Llama clone met een footswitch voor lead boost (en van rood naar blauw verkleurende LED als je die lead inramt :D). Die BoR komt er nog wel.
Klinkt goed Lauke, en Venlo is voor mij nog geen 20km rijden ;)
@ Harold: Ik vind hem eigenlijk over elke versterker lekker klinken! Dat wil zeggen over elke versterker die een béétje klinkt. Wat vond jij er niet lekker aan dan?
@ Erik: Wat vond jij er dan niet lekker aan?
Mudhoney heeft volgens mij meer een wat lossere feel, beetje meer richting de fuzz kant.
Rat toegevoegd. Misschien nog decFlashback ruilen voor een Carbon Copy. Maar dan mis ik weer een simpel loopertje...
http://i1303.photobucket.com/albums/...ps3467166c.jpg
Het is dan ook een aangepaste RAT. Qua schakeling gezien lijken ze behoorlijk veel op elkaar. Wat nog altijd niet wil zeggen dat hij, ondanks de aanpassingen, exact hetzelfde moet klinken, in tegendeel. Persoonlijk vind ik ze qua feel wél aardig op elkaar lijken, geen poepiestrakke distortion maar wat losser. De Mudhoney klinkt wel beter vind ik. Maar laten we die discussie niet weer opnieuw aanzwengelen ;)
Martijn: Tof! Zelf pedaaltjes bouwen is een soort virus, voor je het weet heb je er genoeg om 3 boards mee te vullen. Komt geen einde aan ;)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2603898/pbaug.jpg
Niks nieuws erbij, maar de indeling wat aangepast.
De volgorde is:
Micro amp
OCD
Polytune
Halo chorus
Carbon copy
El capistan (stereo uit)
Flint (stereo in en uit)
eindelijk klaar :)
alles staat op een pedaltrain2 en de voeding is een Harley Benton powerplant.
http://i44.tinypic.com/2cz5wr6.jpg
gitaar ->crybaby 353Q ->boss tu3 ->Ibanez TS9 -> lovepedal kalamazoo -> mxr micro amp -> mxr carbon copy -> tc electronic corona ->mxr phase90 -> boss ns2 -> fender deluxe reverb of mesa boogie dual rectifier.
als iemand aan betere volgorde ofzo weet. let me know.
I zou sowieso je delay als laatst zetten. Straks gaat je gate je delay afkappen... Dit kan trouwens denk ik wel op een kleiner bordje? Ik heb 2 pedalen minder + een voeding op een pedaltrain mini :D
kleiner bordje gaat moeilijk worden denk ik want ik zit met de pluggen van de patchkabels tegen elkaar dus de pedalen dichter zetten gaat al niet en de voeding er bovenop zetten gaat ook niet want die is nogal groot.
ja alle pedalen tegen elkaar puzzelen dat vind ik ook maar niks plus ik heb deze pedaltrain2 goedkoop kunnen kopen.
en als ik goed kan tellen heb jij niet 2 pedalen minder maar 4...
Maar dan zou ik alsnog die gate meteen na de drives zetten :)
Vraag tussendoor: chorus en delay? Allebei achteraan, maar delay->chorus of chorus->delay?
Ik heb zelf Chorus als laatste en Delay als één na laatste, anderen zullen dat best wel andersom of anders hebben, er bestaat geen "fout" in dit soort dingen, alleen smaak en eigen ervaring.
Gouden regel is natuurlijk altijd Drive/comp/EQ -> modulatie -> delay/reverb.
Chorus na je delay vind ik gek, dan worden de repeats nog door een effect heen gehaald.. Maar zoals hier boven al gezegd word: ieder zijn ding!
ik ga nog wel wat testen met volgordes. bedankt luke.
Ach ja, de Delay kan het droge signaal en de echo's los van elkaar uitsturen dus je zou de echo's altijd om de Chorus heen kunnen laten lopen als dat belangrijk is....., maar even voor mijn beeldvorming, wat is het verschil tussen signaal met chorus laten delay'en en de delay's door een Chorus laten lopen, dat zal toch niet zoveel schelen?
Voor mij zelf maakt het eigenlijk toch al niet veel uit want ik gebruik ze eigenlijk nooit samen, bij mij is het of Delay, of Chorus.
Als je toch maar één effect tegelijk gebruikt, maakt de volgorde geen reet uit. Als je dingen gaat combineren dan wel.
Wat mij nog altijd puzzelt.. delay voor of na de reverb?
Hoe veel het scheelt hangt van de instellingen op je pedalen af en hoeveel het jou kan schelen. Technisch gezien gebeurd er natuurlijk iets anders afhankelijk van in welke volgorde je de pedalen zet. Als je delay voor de chorus staat worden de 'tail' van je delay nog 'gechorust' als het ware. Als je ze andersom zet word je gechoruste signaal gewoon herhaald. Klinkt net even anders, alhoewel er waarschijnlijk niet al te veel verschil in zal zitten en ik me afvraag of je het in een bandmix gaat horen.
Als de repeats nog door je chorus heen gaan is het signaal ook gewoon clean als je de chorus uit zet op het moment dat je repeats nog door gaan. Omdat het gechoruste signaal niet in je delay is gegaan als het ware.
..Volg je nog?
Probeer het gewoon eens zou ik zeggen ;)
Delay voor reverb! Reverb is een soort ruimte emulatie, dus die komt altijd als allerlaatst. Maar hier ook weer: whatever floats your boat!
Experimenteren daarmee! Ik heb een delay die ik ook voor oscillatie gebruik en die zit vrij vroeg in mijn keten. Geeft gekke geluiden om dat door een flanger of tremolo te halen. Of (mijn favoriet) door een reversed delay!
Ook heb ik mijn tremolo na mijn galm staan. Niet vintage, wel apart. Tremolo gebruik ik amper trouwens (misschien binnenkort wel meer want heb een Danelectro Tuna Melt gekocht)
Ja, dat volg ik en dat snap ik, het is dan "netter" om je delay na de chorus te zetten.
En nu de praktijk hier in huis: een DD-3 met de Direct Out aan de rechterkant en een CE-3 met A en B Out aan de linkerkant. Stekkertechnisch is het dan (op mijn bordje) handiger om de chorus na de delay te zetten, en dan wordt ook het delay-signaal aan twee kanten meegenomen als ik met twee amps wil spelen. De DD-3 kan dat helemaal niet, misschien ooit eens een pingpong delay kopen, cool...
Met je opmerking over reverb ben ik het helemaal eens, helemaal achteraan, daarom zit die ook op veel amps. Ik vind reverb echt een aanpassing aan de ruimte waarin je speelt. Eigenlijk onmisbaar.
ik zou ten alle tijden mijn looper ná mijn galm willen hebben. Daardoor ben ik er ook achter gekomen (want mijn looper is een DD7) dat je te gekke effecten kunt krijgen met delay na je reverb.