Held......
Printable View
Ik vind een effects loop toch wel heel erg fijn. Delay, chorus, phaser ... in mijn oren klinkt het allemaal voor geen meter voor de amp.
Inderdaad. Orange 2*12 open back.
Hij bevalt me goed! handig bakje, niet te zwaar, niet te groot, vette/open sound. De originele v30's vond ik soms net iets te bijterig. Die heb ik recent vervangen door 2 jensen chicago's 12/70. Die moeten nog wat ingespeeld worden maar vind ze toch wel wat breder inzetbaar. Zeker omdat ik het kabinet zowel voor m'n bassman als m'n laney gebruik...
Al bij al een leuk kabinetje voor een toffe prijs!
huidig stackje: zo staat het normaal live, dus de 1960TV omgedraaid zodat de JTM45 wat harder kan :D
Schema:
Gitaar --> M-Audio fast track ultra --> Korg dt-10 --> Dunlop classic wah --> Blackstar HT-Dual --> Digitech bp80 --> Digitech RP300R Artist --> (linkse output RP300R) Blackstar HT-20 & (rechtse output RP300R) JTM45 met 1960TV Cab.
De BP80 gebruik ik als noisegate en de RP300R voor reverb, delay, flanger enz. enz. en ja ik heb bewust de noisegate/bp80 voor de RP300R gezet.
Dus geen emulated output meer :D
Een foto erbij is wel zo handig:
http://img803.imageshack.us/img803/7649/imag0218v.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Ahhh, je blaast dus de ander kant op en gebruikt de weerkaatsing van de muren?
Ben een leek hoor maar is zoiets niet 'erger' dan tonesuck van je pedalen? Wie zet zijn cabinet nou andersom
Best veel live bands.
Nouja, er zijn er meer die het doen, maar dan wel exact aangepast op de ruimte waarin je speelt. Het is niet heel erg vreemd, in een precieze opstelling in een ruimte die daarvoor de mogelijkheden biedt. Soms is het lekker om een van je versterkers via een muur te laten werken.
maar klakkeloos altijd maar achterstevoren spelen?
Ik vind het altijd wel handig dat me cabinet een extra monitor is voor mezelf. Ik zet hem soms wel dwars zodat hij het podium over gaat ipv de zaal in. Maar echt andersom doe ik nooit.
Dat iemand het voor tone doet heb ik dan weer nog nooit gehoord.
Gebeurt vrijwel alleen maar bij bands die weinig tot geen podiumgeluid willen (zoals Delain).
ziet er toch niet uit :P, volgens mij deed eddy (van halen) het altijd met dit ervoor:
http://www.soundcontrolservices.co.u...-PR%20Roll.jpg
(ik dacht dat hij dat in dat 5150 amp videotje zei, hij zette dat dat voor zijn amp zodat de mensen vooraan niet de volle laag kregen.)
en ik dacht dat jij ook iets van een attenuator had? (in dat blues videotje)
en scheelt dat werkelijk zoveel dan als je je cab de andere kant op richt?
Als er een PA is, zet ik mijn spullen ook dwars.
Dit is mijn 'stack' voor zover het daarvoor door mag gaan; voor mij werkt het uitstekend:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WKNHFZ7A.jpg
Cube 60 plus een 35 W Peavey-speaker (uit een Backstage Plus) ingebouwd in een open eiken kastje.
Misschien een idee dat Ijselrobo eens een filmpje maakt? Ben wel benieuwd wat voor opties dit geeft.
Jouw setup is mij vrij onbekend, maar misschien klinkt het wel heel leuk, wie weet!
Maar met dat cabinet naar achter, is je hoog zo dan niet een beetje weg?
Filmpje heb je geen ruk aan met zo'n setup, dat moet je in het echt horen.
nee hoor. zijn vooral stroomkabels en kabels die van het board af komen die daar zo liggen. die liggen normaal achter mijn stackje dus normaal zie je ze niet.
kabel van de speaker is 3 meter. meer heb ik niet nodig. kabels die van het board af komen zijn 6 meter, behalve de kabel van de footswitch van de HT-20, die was zo'n 4 meter en daar heb ik een 8 meter van gemaakt.
Lol!! 3 meter lange speaker kabel, meer heb ik niet nodig ;).
Bestaan die uberhaupt wel? :D zelfs voor een stack met de input van het cab onderaan heb je geen 3 meter nodig. :D
Haha wellicht zou ik daar speciaal voor naar een meeting komen. Ben onderhand ook echt benieuwd!
Ik zet mijn cabinets alleen in de oefenruimte achterstevoren. Dit doe ik dan weer ivm onze toetsenist die recht voor mijn cabs zit op twee meter afstand. Er zijn meer bands die dit doen, of er een scherm voor zetten.
http://a4.ec-images.myspacecdn.com/i...8b69bad5/l.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3085/...d1437df6b7.jpg
Volgens mij om de eerste rij niet de volle laag te geven. Wij spelen vaak gewoon minder hard en dat werkt ook.
Waarom zou je geen Powerbrake gebruiken dan? Al dat gesleep met schermen en dergelijke...
Toen niet, maar het gaat over nu toch?
Het argument dat je top dan niet helemaal te gek meer klinkt en er wat hoog ofzo wordt afgesnoept kan samen met eventuele tonesuck door inferieure pedalen direct de vuilnisbak in.
Wanneer je box de andere kant op staat en dan ongemiced, klinkt ie kut....er zit niet voor niets een voorkant aan zo'n ding.
Ik vind dat een deel van je sound ook gemaakt word door de speakers die aan het werk moeten.
Met een powerbrake heb je dat niet, klaar. Met zon scherm kun je ze lekker op hun donder geven.
Laatst ook een optreden gespeeld met de kast andersom, en jezelf op de monitor aan.
Werkte wel goed, want in die zaal kon je helemaal niks qua volume, bekkens waren ook zowat niet versterkt.
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...92047332_n.jpg
Heads: Marshall JCM900 SL-X (dry), Marshall JVM410H (wet)
Cabs: Marshall 1983B JCM800 BASS (dry), Marshall 1960 AHW (wet)
cabs omdraaien heeft wel goede redenen hoor. Ik heb het de gitarist van Les Truttes (belgische coverband) ook zien doen. Maar die heeft het spulleke a-sociaal hard staan backstage. Dus dan doet hij het voor vermeende sound kwaliteiten van hard werkende buizen, harder werkende speakers.
En zo zijn er nog wel meer die dat doen. Maar of een gitarist van een schoolbandje er voordeel mee heeft ..... ? En zo zijn er ook gitaristen die backstage hun droomamp hebben staan brullen en on-stage hun endorsement in de etalage zetten ;)
Les Truttes, is dat niet die band die een hele show speelt van alleen fragmenten uit covers? In buitenissige disco-uitdossing? Zo ja, dan heb ik ze wel eens live gezien; behoorlijk goed, maar na een tijdje begon ik toch naar eens een volledig nummer te verlangen.
Euh waarom zouden die niet bestaan? Er zijn redenen genoeg om een lange speakerkabel nodig te hebben. Ik gebruik met mijn rack-setup oko vaak speakerkabels van 4m, omdat ik het rack ergens naast het podium zet en dan enkel de cabs (stereo setup) op het podium.