Like i said: Soldano+orange, kan nooit slecht klinken dat setje![]()
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
ABSOLUUT, heb die top nu 5jaar en in de 5jr daar voor heb ik 3verschillende amps gehad en nu totaal geen GAS meer. Die kast heb ik n jaar of 4 en ik zou niet meer anders willen (nouja een 2x12 misschien, omdat die 4x12 zo zwaar is :P).
@ Interessander, inderdaad dat is een Avenger, licht gemod door een 2e schakelbare master volume voor solowerk, het enige wat ik echt miste tegenover de Rectifier die ik er voor had.
@ Johannes, momenteel gebruik ik er niks anders bij dan een stempedaaltje
@ B-stone, thanks, slagplaat is eigen fabricaat, gebaseerd op een '61er Gibson SG junior. Tis eigenlijk gewoon een Standaard 2004 model (stock met die lelijke emgs), slagplaat zit vast op originele schroefplekken dus is ook weer orgineel te maken, maar voor de verkoop hoeft dat nooit, die gitaar gaat NOOIT weg. Die bordeaux rode viper is een 1997 custom, volledig origineel. Klinkt en speelt ook erg lekker, maar in verhouding tot de zwarte wat zwaar, waardoor die zwarte toch weer favoriet is/blijft.
Te Koop:
EMG 81+60, incl 3 pots en batterij clip
Audiotechnica ATW 1451 wireless
1000 Miles Ahead RIP
Die Soldano lijkt me een lekkere amp, maar die Orange kast past er qua uiterlijk niet echt bij.
Ik vind ze überhaupt niet mooi, maar dat terzijde.
Is die Avenger nog een beetje clean te krijgen met een Tele/Strat (single coils) d.m.v. de volume pot v.d. gitaar?
Ik heb op mijn JCM 800 2204 ook een 2e master volume laten zetten, eigenlijk een must, ik zou niet meer zonder kunnen.
De looks zijn niet 't belangrijkste, maar in de test met een Mesa Oversized (geen "kleine" 4x12 aanwezig toen), Engl V30 en een Bogner V30 kast kwam deze er, voor mij, als beste uit. En eigenlijk vind ik t met de looks nog wel mee vallen, zwart combineert met alles.
Om antwoord te geven op je vraag, een Avenger zullen de meesten niet kopen om er heel erg cleane dingen op te doen, tis in feite het overdrive kanaal van de SLO wat ik altijd begrepen heb. Maar ik moet zeggen dat hij van de amps die ik gehad heb (en dat waren allen highgainers) het beste op de volumeknop van de gitaar reageert. Ook heeft een Gaslight Anthem achtige band em een keer voor n showtje geleend, gitarist speelde op n tele en deed dat met n randje, een bevriend bluesrock gitarist stond van de sound te kijken omdat ie dacht dat de Soldano alleen maar hard kon scheuren.
Zelf gebruik ik m eigenlijk alleen maar voor n melodieuze punk/hardcore band (Denk Rise Against/A Wilhelm Scream) en gebruik die 2e master eigenlijk niet eens zo gek vaak. Maar tis handig om te hebben. Na 2jr ruzie met een Triple Rectifier was het iig een verademing deze amp, 7 knoppen, 1 kanaal en verder niks (op een impedantie schakelaar na)
Te Koop:
1000 Miles Ahead RIP
Ja, dat vind ik ook zo heerlijk aan mijn 2204, ook 7 knoppen (met de 2e MV), geen 30 kanalen meer, geen FX loop, gewoon inpluggen en gaan.![]()
ik zocht naar de like knop :P
overigens vind ik t zoooveel fijner spelen zonder al dat getapdancegewoon een beetje prutsen met de volume knop is genoeg. En dan in een ooghoek onze zanger/gitarist maar zien klooien met zn Z11 op die engl van m.. :P
Te Koop:
1000 Miles Ahead RIP
Favorieten/bladwijzers