Zoals Van Kooten en de Bie zeiden: Bemahtax :) :) :)
Printable View
Zoals Van Kooten en de Bie zeiden: Bemahtax :) :) :)
Ik zou eens op youtube wat filmpjes gaan bekijken en luisteren naar het helder warme cleane geluid van die versterker
Let wel op dat het de Junior betreft en niet de Junior Pro want dat is een hele andere versterker
Ook de eerste Kitty Hawk Supreme deed het in het clean overigens opperbest
Ik durf te zeggen dat ik behoorlijk op de hoogte ben van alle verschillende modellen incl. een aantal one-of-a-kind versies. Ook alle problemen van dichtbij meegemaakt en die waren er legio. Heb er hier trouwens ook eentje staan, volgens mij de laatste oprisping, Made in Doetinchem. Echt een compleet raadsel waar die gebouwd zijn, maar klinkt prima en is goed gebouwd.
Die zijn gebouwd bij Huigens, die zijn blijven zitten met onderdelen en af en toe schroefden ze er eentje in elkaar, of Roy kwam langs en prutste nog wat, zoiets.
Het is wel vaker gezegd, de eerste serie, de standard (supremes kwamen later) waren nog met Howard/Alexander specificaties en onderdelen, bij de tijd dat er bij MM er eentje de redactie binnenwandelde waren het accidents waiting to happen.
Er stond ook een kitty hawk bij ons op de muziekschool in oldenzaal. Niemand gebruikte dat ding en er ontbraken gewoon knoppen. Later er nog eentje tegengekomen in een repetitie ruimte in Almelo, zelfde verhaal, knoppen ontbraken en kanaal schakeling deed het niet. Waardeloze troep.
Ik ken een gitarist die had, of heeft eigenlijk, een kitty hawk top. Geen idee welk type, maar die versterker klinkt nog niet zo beroerd.
Heb zelf een kitty hawk buizen eindversterker gehad. Toen ik hem kocht zaten er buizen in van ongeveer 500 jaar oud. Die heb ik toen laten vervangen, en de eindtrap klonk toen heel aardig. Neutraal, dat wel, maar dat is niet per se slecht. Dan zouden vht eindtrappen namelijk ook slecht zijn :)
Ik kan alleen oordelen over die combo's. Echt, diegene die dat in mekaar heeft gezet had jampotglazen op en zag alles dubbel. Laat staan dat hij een soldeerbout kon vasthouden 🙈
Het waren destijds amps die als budget alternatief voor de dure mesa boogies in de markt werden gezet. Nu weet ik waarom😂
Die broers kunnen best goed bouwen maar het werd al snel zo opportuun. Steeds met nieuwe dingen komen en je dan niet meer bekommeren over vorige producten. Het werd een soort hit & run.
Ik heb hier nog een 19 inch buizen pre amp liggen, de Dino. Kent u die? Ik geloof dat ze na 5 modellen solderen alweer iets nieuws bedachten.
Mesa look-a-likes zeker, maar sound-a-likes? Niet echt....
http://i449.photobucket.com/albums/q...itty-Hawk1.jpg
Ik hou bij KH aan dat de modellen met die vogel rechtsboven ok zijn. Daarna kwam de sleet er in.
Die eerste modellen zijn dumble inspired en Boogie was ook souped up Fender dus enige crossover zal er wel zijn.
Nah, dat Dumble verhaal klopt niet, al wordt het vaak beweerd. Zij hebben uiterlijk wel wat overgenomen, namelijk van die tuimelschakelaars voor wat geluidsinstellingen. Verder natuurlijk vooral een Boogie uiterlijk. Uiteindelijk zijn zowel Dumbles als Boogies hun leven begonnen als verbouwde Fenders. De broertjes Roy hadden erg veel moeite om echte serieproducten te bouwen, pakten vaak wat ze aan onderdelen hadden liggen, kortom klooiden maar wat aan. De echte ellende begon met versterkers zoals de Junior en Counterpoint. Quattro 19" preamps vlogen regelmatig in de fik en dat is eigenlijk niet zo goed. Tijdje terug nog op een oude KH bij Kees Dee gespeeld. Onbruikbare versterker met een wispelturig geluid wat geen enkele keer echt lekker klonk.
Gundolf Roy heeft inderdaad een tijd bij Huygens gezeten, maar op mijn versterker staat "Dutch Amplifier Corporation Doetinchem" en ziet er keurig uit. Kan hier werkelijk niets over vinden.
Yep en da's niet waar. Maar zeg nu zelf. Je begint een versterkerbedrijfje en over je producten wordt gefluisterd dat het eigenlijk klonen zijn van 2 boutique amp merken. Zou jij dat gaan ontkennen dan?
Maar goed, wellicht kan een versterkerbouwer hier eens naar de schema's kijken? Ik zeg dat het een broodje aap verhaal is, net als de zogenaamde degelijkheid van Boogies en Harleys :)
Geen idee, wie was er bij? De broers zijn media schuw, wereldvreemde nerds die in het tuinhuisje van hun moeder... zo stel ik me dat voor.
Die degelijkheid van Boogie is het andere uiterste, uitgekiende marketing, de Apple onder de amps.
Ik moet wel zeggen, de toon die onze vriend Hilden uit de standard KH toverde prefereer ik boven wat ie uit zijn blackfaces haalt.
Kitty Hawk werd in de begin tijd beschouwd als de Europese Boogie . Het overstuurde geluid was duidelijk anders dan de Boogie maar het cleane geluid was ook anders maar in positieve zin , absoluut beter
De Junior (niet de junior pro zijn opvolger ) was zeer snel uitverkocht en kwam je nauwelijks tegen op de tweede hands markt , zo tevreden waren de eigenaren van dat ding
Ze zijn vervolgens van versterkers met 6L6 buizen overgestapt naar versterkers met EL 34 buizen wat een totaal ander geluid opleverde
Wat niet wegneemt dat de opvolger van de Junior , de Junior pro uitgerust met EL 34 buizen op hoog volume een geweldige dynamische crunch opleverde die zeer geschikt was voor begeleidend leadwerk en akkoorden
Tja, dat wordt lastig, geen Dumble is exact hetzelfde, bovendien zijn er geen (verifieerbare) schema's
beschikbaar. Het geen wat rond 'zwerft' op het net zal best 'in de buurt komen', maar de gedeeltes
waar men niet 100% zeker van is, zijn best cruciaal.... Dat is natuurlijk ook een beetje de magie van
dit soort amps, en misschien moeten we dat ook maar zo laten.
Als het bluebook verhaal klopt, zouden er in die eerste KH's dus een volledig (door Dumble opgebouwde)
chassis zitten..., zonder die chocoladepasta..., als je er zo een voor me kunt regelen dan graag,
je krijgt hem alleen nooit meer terug.
:seriousf:
...... Van Galama naar Kitty Hawk........ Het kan verkeren.
Verstuurd uut 't knoal
En allebei troep dus het ligt wel in het verlengde met mekaar🙈
Niet alle Dumbles zijn 'ingesmeerd'. Het verhaal gaat zelfs dat Howard/Alexander dit vanwege de broertje Roy is gaan doen. Ik geloof er eigenlijk allemaal geen ruk van. De sounds liggen veel te ver uit elkaar, mensen kletsen maar wat, soms zelfs zonder ooit op meer dan één exemplaar gespeeld te hebben en dan hebben en hadden er ook nog allerlei bedrijven belang bij.
Pepe... Deed Lex dat destijds niet op een Heritage serie Gibson? In de video wel...
Overigens heeft Lex volgens mijn 80% van de eerste plaat van Anouk ingespeeld... incl. solo Nobody's wife... (of lul ik nu 'oud-Hollands' uit mijn nek?)
Tjaaaa.... de Galama gitaren... qua Looks Mojo en jaren 80 in kwadraat. ;-)
Lex Bolderdijk heeft de gitaren op de cd together alone ingespeeld ja... In die tijd had Anouk een brakke live band trouwens. De beste bezetting is met Lenny en van Agt op gitaar, v Schie op bas en Eikenaar op drums. Rond 2005/2006.
Bolderdijk heeft eens muziek van onder andere Pink Floyd helemaal uitgezocht en uitgeschreven voor een band om vervolgens de boel in no time op te nemen . Die gast is van ongekende klasse
Lex the Walrus is voor mij onomstreden. Die speelt al 30 jaar partijtjes waar de meeste van ons nog wat van kunnen leren.
Is er een foto van deze man?
Klinkt als pop god💪
Die gast, oke... Kende hem van gezicht ja. Die gozer moet al dik in de 60 zijn.