Ik speel alleen maar op Gibsons.
:ok:
Printable View
Ouwe post, maar toch: da's dus maar net afhankelijk van wat voor muziek je speelt. Ik heb jarenlang veel gebruik gemaakt van een piëzobrug en vaak ook tegelijk met de pickups. Het voordeel is dat je een beetje meer 'body' en mids kan geven aan de akoestische sound door met mate een tikkie elektrisch erbij te mengen. Het heeft geen zin om het andersom te doen: denken dat je je elektrische sound aan kan scherpen of meer definitie kan geven met je akoestische sound.
En zeker op een dikke gitaar als een Les Paul kan een piëzobrug uitstekend klinken. Goede keus hoor.
Ja duh... :soul:
http://img98.imageshack.us/img98/7742/gibby1.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img266.imageshack.us/img266/5287/gibby2.jpg
http://img696.imageshack.us/img696/5646/gibby3.jpg
Nieuwe Gibby's!
De Gibson studio SWIRL? Sorry, hoor maar dat klinkt als een ijsje van de Jamin.
En hij ziet er nog lelijk uit ook.
Maar ja, da's mijn mening :soinnocent:
TV Yellow Junior! Als de lak er goed uit ziet is de kans groot dat ik er eentje ga kopen...
al die toeters en bellen op die gitaren tegenwoordig! om ziek van te worden!!
straks moet je die gitaren gewoon om je nek hangen en spelen ze vanzelf:stop:
over een half jaar: de nieuwe ultra usb bluetooth apple media les paul deluxe met 7 usb ingangen 28 ledlampjes om aan te geven of je les paul wel waterpas rond je nek hangt, super deluxe display met hd kwaliteit en 3D effecten en natuurlijk touchscrean!, wifi, ingebouwde router en 7 humbuckers met elk een geheugen van 25 gig...
het begint allemaal een beetje op transformers te lijken ipv op gitaren
aja en natuurlijk komt die ook van gibson
jezus man!
nou, mn lp mag wel een aantal leuke opties hebben, wifi verbinding met de pc voor opnames,draadloos naar de versterker,op de kop een schermpje van 4x1cm voor tuner,intonatie oid.met waarschuwing dat hij uit toon is en gestemd moet worden(handig tussen nrs. snel gitara wissel!) Waarom mag een gitaar niet leuke kleurtjes hebben? wat zijn veel gitaristen toch ontzettend conservatief! dat het je smaak niet is kan ik me voorstellen, maar ik zou wel een zwarte custom willen die zelf stemt en alle techniek van dien,maar het moet ook uit te schakelen zijn naar mijn mening.
wie rijdt er nog met paard en wagen?en schrijft een brief naar gitaarnet.nl om dan de forum berichten keurig op perkament retour te verwachten?
ik weet zeker dat de conservatieve gitarist regelmatig met een dikke telefoon aan de oren blaat. vooruitgang en inovatie!
ok dan maar de zware middelen...
een gibson les paul met ingebouwde BOSS TU-1000!!!!
http://www2.gibson.com/Products/Elec...ack/Specs.aspx
Wel leuk. Ja, met baked maple. Staat niet slecht
ik zie op het eerste zicht niet zoveel verschil dan met rosewood hoor.
het is een mooi gitaartje:)
en wat vinden jullie van deze?
http://www2.gibson.com/Products/Elec...n-USA/L6S.aspx
ik vind het een prachtstuk eerlijk gezegt!
(en de reacties op de site van gibson zijn ook lachwekkend;) )
Het 'normale' broertje van de Marauder terug van weggeweest. Past goed in de huidige, groeiende low budget lijn van Gibson en met die zesstanden schakelaar hebben ze een veelzijdige vreemde eend in de bijt. Leuk!
http://forum.gibson.com/index.php?/t...idtown-custom/
Iemand dit topic gelezen? Fretboards van papier:seriousf:....?!?!?!??!?!
Het is niet alleen papier hè, er zit nog wat door.
Het is dus papier maché....
1e reactie : nou ja,het moet niet veel gekker worden. 2e: Wel creatief. 3e: als het duurzaam is, waarom eigenlijk ook niet? ;)
Barno, ja opzich heb je wel gelijk, maar op een Gibson? Dit merk is bekend om kwaliteit en dan komen ze met zoiets cheaps...
Maar dan denk ik dat ik ook maar ga zelfbouwen, lekker makkelijk, gewoon papiermache:ok:.
ik oordeel pas als ik het geprobeerd heb.
Kan me er wel wat bij voorstellen na al dat gezeik over fout hout.
geen paniek, er zijn ook gitaren die van karton werden gemaakt en die zijn nu hip vintage gewild en worden nagebouwd :D
Richlite kan inderdaad prima tegen een stootje. Ze maken er o.a. skateboards van. En vingerzweet moet geen probleem zijn want het wordt ook gebruikt voor boten.
Ziet er zo op het eerste gezicht best fraai uit: http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=DSDCCTVSCH1
En... u vraagt zij draaien. Block inlays? Tuurlijk, geen probleem! Maar dan wel plastic voor die prijs hè. ;)
Als die Midtown Custom qua geluid nu nog een beetje in de buurt komt van een ES 335 dan kan het best een success worden.
Die midtowns vind ik best een goede zet, er was eigenlijk geen ES in die prijsklasse.
Verder heb ik vandaag nog weer een conclusie getrokken.
Ik speel thuis altijd op een Aria les paul custom, van dik 4 kilo.
Als je dan een willekeurig gechamberde les paul uit het rek pakt dan vind ik dit heel goedkoop aanvoelen. Je pakt een dikke gitaar, dikke 50s neck erop, maar het is allemaal heel licht. Dit vind ik heel tegenstrijdig voelen.
Zijn er meer die dit ondervinden? Of is het gewoon een kwestie van wennen? De Gibson BB king waar ik op speelde voelde wel erg degelijk aan, die woog ook wel redelijk wat, en is ook nog een hollow ook.
Al de beste Gibsons die ik geprobeerd heb waren chambered, says enough.
T was trouwens wel vooral bij de goedkopere serie's, met name de studio tribute. Ook nog op een dikke VOS standaard gespeeld, die was wel erg gaaf (maar ook licht)
De midtowns zijn wel erg budget gemaakt wat niet verkeerd hoeft uit te pakken. Mijn eerste gedachte was, een Epi Wildkat maar dan met 3delig bovenblad. De Wildkat voelt al bonkig en stroef aan en als ik het gewicht van de Midtowns zie dan zal dat niet veel anders zijn.
Niettemin, de iets kleinere afmetingen van een 335 en de meer sturdy bouwwijze maken er een goeie podium semi van. Misschien niet de meest subtiele gitaar van Gibson maar een leuk gooi en smijt ding voor live en on the road.
Hè jongens, kan dit niet in één van de twintig "Chambered vs Solid vs Weight relief" topics? Ouwe discussie en je komt er toch niet uit.
Het is wel duidelijk dat Gibson heftig aan het zoeken is naar nieuw materiaal voor de toets. Dit spul klinkt niet verkeerd. Als het zo hard is dat het gebruikt werd als aanrechtblad, nu voor skatespul... zou wel eens een goede vervanger voor ebben kunnen worden.
Trouwens, over Hägstroms kunstmatige toetsmateriaal heb ik nog nóóit iemand horen zeiken en als Gibson met zoiets komt raakt 'papier maché' na vijf posts in zwang.
Het lijkt wel politiek: lang leve de one-liners en laat de inhoud maar zitten :sneaky:
Wat oordelen mensen toch veel voordat ze het hebben getest?! Anyway, heb de nieuwe modellen uitvoerig getest.
De midtown custom is echt een geweldige gitaar voor het geld, mooi stuk mahonie met een wat apart lijkende flat top er op. Klink en speelt heerlijk. De balans is prima, toch heel anders dan een epi wildkat. De black obeche toets oogt mooi, maar voelt stroever aan dan ebben. Dan heb ik de Les Paul Custom classic getest met de baked maple toets. Deze heb ik gekocht. Fantastisch ding, heerlijke hals, zelfde profiel als de duurdere custom en de baked maple toets lijkt qua klank en hardheid erg op ebben. Het lijkt alleen wat apart. Maar goed, soms is apart leuk.
Het is nogal snel geroepen dat Gibson papier maché gebruikt voor de toetsen. Maar dat is natuurlijk kul. Een van de bestanddelen is papier, maar phenol ook.
Je kunt Richlite vergelijken met Corian. Kneiterhard spul. Gibson gebruikt Corian al een poos voor topkammen.
Allicht zit er meer in dan alleen papier.
Papiermaché zonder lijm is ook maar alleen papier.
Over de kwaliteit kan ik niks zeggen want zoals vele hier heb ik er nog geen een in handen gehad. Dan is het makkelijker oneliners te maken dan gebruikers ervaringen met jullie te delen. Als het goed spul is dan verkoopt het vanzelf wel. Mocht ik in de gelegenheid zijn er een te "testen" dan zal ik dat zeker doen.
Misschien merk ik het verschil niet eens?
Gibson gebruikt overigens ook Preciosa als toetsmateriaal.
Dat heeft vergelijkbare eigenschappen met Palissander.
http://www.preciouswoods.eu/index.ph...=105&Itemid=90
Het is een trend die niet te stoppen valt met alle beperkingen op schaars wordend tropisch hout.
De dure gitaren krijgen de beste stukken, daaronder ga je modellen zien met veel gelijmde delen, uitgehold wegens anders te zwaar en kunststoffen.
Voor een merk als Gibson is het een kans om zich in een marktsegment te begeven waar het anders te duur voor zou zijn.
Op zich wel grappig, dat schaarste leidt tot goedkopere producten.
Wel geinig die reacties.. Iedereen wil hier de beste houtsoorten, handwired pedalen, handwired versterkers en Les Paul's met een top van pure cocaine, een nut van T-rex bot en 24karaats vergulde hardware..
Maar als het (tromgeroffel) oh zo geweldige merk Gibson met zoiets aan komt zetten, is het ineens allemaal goed..
:seriousf:
Hoe kom je daar nou bij? Een aantal vindt het bij voorbaat niks en een aantal wil het eerst wel eens een kans geven vóór er over te oordelen. Ik lees niemand die bij voorbaat enthousiast wordt van composiet materialen :???: