Dat jij je dat kán voorstellen geloof ik graag want het is duidelijk dat je echt helemaal niets met jazz hebt of er ook maar enige ballen ban snapt met je 'Maar wat deden'. Hoe verzin je het...
Printable View
Jammer. Was een erg mooi en leerzaam topic. Redelijk eind boven m'n pet, dus alleen maar lezen, niets zinnigs toe te voegen.
Helaas wordt het subtiel weer een Brad-show. Knap gedaan!
gepost met Tapatrut.
Negeer functie. En ik zal m in deze negeren.
Ik ben niet echt een Jazz freak, dat klopt. Neemt niet weg dat wanneer het voorbij komt ik het zeker kan waarderen. Verder is het bestuderen van de huidige basis jazz theorie prima voor je algemene kennis als gitarist. Ook kun je bepaalde typische jazz dingetjes bewust toepassen in je eigen muziek.
Een doom klinkend sus2 akkoord op de gitaar gecombineerd met een zwoele mineur9 jazzy voicing op de piano levert een mooi klankbeeld op om maar wat te noemen.
Klinkt best dope zou je kunnen stellen.
Maar ga vooral door (met zinvolle berichten dan), want dit is best een heel leerzame, leuke en voor mij ook wel iets ingewikkelde topic.
Nou Jazz theorie is vooral blokken. Simpelweg blokken. In veel standards die Jazzgitaristen spelen wordt er meerdere malen van toonaard gewisseld. Dan moet je wel blindelings die toonladders kunnen vinden op de hals. Dat ze zomaar wat doen behoort allang tot het verleden.
Dus het was voor jou niet doorbijten toen je alle majeur, mineur, harmonisch mineur, melodisch mineur, phrygisch dominant, altered scales in c, cis, des, d, e, f enz. uit je hoofd ging leren?
Pffff.... welke zin van jouw hand bevat t woord "behoort"?