http://guitarpatches.com/units.php
FF een beetje naar beneden scrollen.
Printable View
http://guitarpatches.com/units.php
FF een beetje naar beneden scrollen.
Wat is jullie ervaring met de X versie?
Kan die wat overweg met single coils? Als je de gain wat knijpt op de amp modellen, kan je dan deftige low gain sounds eruit halen?
Alvast bedankt.
Ik denk dat de originele THR10 de meest veelzijdige is. De modellen aan boord dekken het hele spectrum af van clean via crunch tot metal. Alleen als je alleen maar van heavy houdt, zou ik de THR10X nemen.
De THR10 is echt een geweldige oefenversterker. Niet goedkoop, maar z'n geld echt waard. De enige nog handiger oefentool (alleen koptelefoon want geen speakers, maar wel aan te sluiten op je versterker) is de Korg PX5D.
Ik heb de thr 5 en vond het vanaf het begin al een goeie aankoop. Tweedehands was ik 120 euro kwijt, topaankoop voor het geld.
Er staan er regelmatig wat op marktplaats voor tussen de 130 en 160 euro, voor de thr 10 versie. Geen geld, goeie geluidskwaliteit en voldoende mogelijkheden. Ik merk dat ik nu ik de thr heb meer oefen thuis op zolder, koptelefoon op, iphone aangesloten voor muziek op de achtergrond, stereo geluid, ideaal !
Voor metal kan je ook overweg met de normale thr. De thr x versie is ook mooi, maar inderdaad minder veelzijdig.
OK allen bedankt, ik denk dat ik voor de normale thr10 zal gaan. Ik speel meestal foo fighters covers en denk dat ik met het brit hi en modern kanaal wel een gelijkaardig geluid zal vinden. Vind ook enkel dit model in de nabije winkels trouwens.
Ik heb er al op gespeeld maar heel kort, vond het toen wat schel klinken maar ik had er niet echt veel aan geregeld. Ik post mijn bevindingen als ik hem een tijdje heb.
Heeft er trouwens al iemand eens een overdrive of fuzz voor gezet?
nee wel een tubescreamer en dat werkt prima
Guys,
Ik wilde dit weekend eindelijk eens dat Cubase AI 6 installeren dat bij de THR meegeleverd wordt. Maar ik kom nu tot de ontdekking dat ik de 25-cijferige product registratie code kwijt ben. Die zou op een bijgeleverd blaadje moeten staan maar ik ben de afgelopen 3/4 jaar twee keer verhuisd en ben hem gewoon kwijt. (Heb wel de installatiedisk maar daar staat ie niet op).
Is er misschien iemand hier die dat Cubase AI toch niet gaat gebruiken en er geen probleem mee heeft om mij de die code te PM-en? Daar zou ik erg blij mee zijn. Het lijkt me toch wel leuk daar eens een beetje mee aan de slag te gaan.
Thx.
Peter
Ok, ding klinkt dus best goed en iedereen die er één heeft schijnt best tevreden te zijn.....maar hoe verhoudt het geluid zich tot een pod? Beter of gelijkwaardig?
Beter dan een pod. De thr klinkt veel dynamischer en zelfs op het Brit high kanaal krijg ik er een mooie crunch uit, iets wat de pod gewoon niet lekker doet. De crunch sounds zijn uit de thr beter te halen dan andere modelling apparaten. Yamaha heeft z'n huiswerk wat dat betreft goed gedaan. Het enige nadeel vind ik van de thr is het snelle opbreken van het cleane kanaal, maar da's natuurlijk geen wonder met die 2x8 inch speakertjes.