Van de website...Citaat:
The cost is estimated to be around 65-75 Euro also pending
Printable View
Van de website...Citaat:
The cost is estimated to be around 65-75 Euro also pending
Ik heb vandaag een Carbon Copy gescoord op mp, ben benieuwd!
eTAP2HW echo
Zoooo dan!
Het is een DIY kit die exclusief verzending en drie potentiometers,een BCD switch en behuizing rond de 65€/70€ zal kosten dit omdat de ontwikkelings kosten door mij gemaakt niet zijn meegenomen ( labour of love) dus je betaald alleen de componenten en verzending. Hierdoor is de unit's prijs/kwaliteit ratio optimaal. De unit's geluid kwaliteit kun je inschalen zeker boven de Alesis Q20 ,met vintage echoes geprogrammeerd als referencie, dit vanwege mijn speciale tape/disc artifacts code maar ook omdat de ontwerper van de gebruikte DSP unit de developer van de Alesis Q Familie was.
Piet
Da's nie analoog hé...
Ik heb er verschillende
MMD dat is een van mijn favoriete, wel groot maar vooral met die chorus vol open erg spacy.
MBD iets minder kwa BBD geluid maar in combinatie met m'n CP-251 kan je de LFO chorus achtige dingen laten doen(de CP-251 LFO op rate ZZ) En de effects loop is ook leuk om bv een Q-tron op je delays te ZZ.
Tokai TDL-1 mooie sound alleen sub bassen lust die niet.
Boss DM-3 lekkere bread&butter delay niet echt speciaal, maar opzich ook wel leuk.
M'n Guyatone PS-109 heb net de geest gegeven, was wel een leuke lo-fi BBD delay, heb D_H wel de delay wat harder laten ZZ en een compander erin, want ik vond'm wat subtiel.
Rack: Yamaha E1005 wat een toffe delay vind ik dat zeg, je kan met de modulatie een soort versnelling in de delayrate draaien. Echt kicke, nou nog een ibanez AD-202 zien te scoren.
Inderdaad. Hank Marvin gebruikt vaak twee verschillende delaytijden/delays tegelijkertijd, waardoor de echo een ritme krijgt. Er zijn weinig analoge delays die dat kunnen naar mijn weten. Vandaar dat vaak gegrepen wordt naar digitale delays. Yamaha UD stomp of Magicstomp zijn daardoor populair bij Shadows fans. Maar ook Alesis heeft een 19" delay waarbij je een hele bank van Hank Marvin kan kopen.
Misschien is de El Capistain van Strymon ook nog een optie voor je vanwege de tape delay simulatie? Ik weet niet of je daar ook twee verschillende delaytijden tegelijk uit kan halen?
Apekop,
En ook gratis te downloaden op mijn www.echotapper.nl site
Die twee echo units klopt niet echt, de oude echo machines hadden de koppen op verschillende tijden staan en/of regelbaar in groepen van koppen. Hierdoor lijkt het meerdere machines te zijn. Bij een versie nl. De Meazzi Echomatic model 2 zijn de eerste 3 koppen samen onder een volume te regelen en kop 4 apart. Deze configuratie kan meer dan 70 Shadows afdekken! De moderne echo's zijn op BPM gebaseerd en worden in de maat an de muziek gebruikt. Bij de oude echo's kan men over het algemeen zeggen dat dit niet mogelijk was alhoewel er well wat correlaties mogelijk zijn als men verondersteld dat het model een varispeed had!. In mijn eTap2hw heb ik bij de Echomatic 1 model F-special wel een paar patches gemaakt die voor 120 BPM te gebruiken zijn...
Het product Elcapstan is equal spacing dus niet geschikt voor dit soort werk. De DSP ontwerper heb ik wel eens contact mee gehad om ook de oude configuraties mogelijk te doen. Vanuit een commercieel perspectief was dit niet haalbaar omdat die markt veel te klein is. BTW. Die ontwerper is in de DSP wereld in de top 3!
Piet
Carbon copy?
Carbon copy is 'equal spaced'. BBD's worden door een klok aangestuurd en zijn bijna altijd met dezelfde tijd per BBD? Er bestaan speciale BBD's met verschillende tabs zodat ook andere tijden mogelijk zijn. Bij een hoortest zojuist heb ik alleen equal spacing gehoord. Bij een equivalent van de Echomatics met niet gelijke tijden hen je een tweetal bordjes vol met BBD's nodig. Elk bordje 20x20 cm groot! . Alhoewel ik niet bekend ben met Carbon Copy zal het veel lijken op de Elcapstan, klinkt er mooi. Kan ook met eTap2hw ;-)