het hoog wordt meestal wat scherp/irritant bij vervorming
Printable View
het hoog wordt meestal wat scherp/irritant bij vervorming
Ik speel met een Big Muff, over een Bassman 100. Ik zat te denken een 2 x 12 cab met JBL's te kopen voor op het podium, aangezien die 4x12 van die Bassman zo over de top groot is. Dat vervoert nogal irritant.
Maar goed, ik heb nogal een afwijkende smaak denk ik. Ik lees veel van mensen die met drive pedalen de bright switch uit zetten op een Fender, maar ik vind aan juist lekker. Ook zeggen veel lui dat JBL's strikt voor clean zijn. In het volgende filmpje (is geen fuzz, ook geen Fender, dat weet ik) vind ik juist de JBL het lekkerst klinken, en dat terwijl het dus een overstuurd geluid betreft.
http://www.youtube.com/watch?v=rRmAU...A6Uevy-Gu50MUg
Dat overtuigt me dan weer van dat het eigenlijk prima kan, maar ik heb het nooit in het echt ervaren.
Ik ook niet, maar als verkoper smeet ik een mailtje met 175 voor een 1960 gewoon in de vuilbak denk ik, je hebt mensen die goedkoop willen kopen en je hebt "sjacheraars".
Een cab van 5 jaar oud is geen PC van 5 jaar oud he...
Goedkoop vind ik 300 of zo voor een 1960 en 325-350 voor een Vintage...
MS
Heeft iemand hier ervaring met cabs van Tube Town? Ik zit erover te denken hen een 2x12 Bassman cab voor me te laten bouwen. Zijn ze goed?
http://www.tube-town.net/ttstore/pro...d-Bassman.html
Kijk ook naar Palmer Cabinets! Je kan ze tegenwoordig ook leeg bestellen en zelf speakers ergens anders halen als je geen Celestion of Emnence wilt. Ik heb er een 212 van met V30's en die is fantastisch!
Oké dat klinkt goed. Ik las op Duitse fora ook positieve verhalen.
Bedankt voor de tip. Ik heb net even zitten kijken, maar ik denk niet dat dat iets voor mij is. Het ziet me er toch wat te modern uit, en ik wil juist meer de vintage kant op.
Een Bassman 2x12 onder mijn Bassman staat dan toch leuker en klinkt waarschijnlijk ook heel tof met de JBL's erin die ik binnenkort heb, zowel voor gitaar als bas.
Sowieso, wat speakers betreft ben ik er toch wel achter dat ik niet zoveel met Celestion heb. Op de een of andere manier vind ik Fender/Celestion een draak van een combinatie. Ik heb liever een paar ouwe Oxfords voor zo'n lekker gruizig geluidje, en misschien vind ik in de JBL's ook wel wat ik zoek. Lekker gruizen en snijden, fuzz erop en een geluid als een cirkelzaag, dat moet ik hebben.
Voor dat geld bestel ik een Zilla kast denk ik.
Ook volledig te confugureren, als gewone of oversized 2x12 te kiezen en open/closed back mogelijkheid en vet mooi en goed afgewerkt.
MS