nee niet de superdistortion! die is veel te vet voor wat je lijkt te willen. als je de seth te gek vond, zoek het dan in die hoek.
de seth in jou gitaar gaat je een geweldig geluid geven; open, ronkend, sweet top end, breed, grommend mid en een niet te los laag. de brug zal wat bijten, het halselement zal wat meer zingen.
pak je de pearly gates set (echt GRANDIOOS!) heb je veel meer rauwheid maar iets minder openheid, en een wat glasachtiger midhoog en hoog op de hals.
pak je de '59, heb je een hit and miss pickup te pakken. kan te gek zijn, maar ook veel te zompig in de hals of juist te honky in de brug.
de alnico2pro Slash is te gek in een LP, en in jou gitaar zal ie lekker bijten en scheuren. de gewone set is echt minder goed. die is wat tammer en minder open. in een strat vind ik 'm dan weer te gek, overigens.
als ik even 'outside the box' mag denken?
screamin demon in de brug met een alnico8 als magneet, en een distortion-neckpickup (seymourizer) met een alnico2. heeft de 'druk' van een moderner element maar niet zo dichtgesmeerd, de openheid van een pafje maar niet zo losjes in het laag. de magneten geven net wat meer 'flavor'. de alnico5 in de screamin demon maakt 'm strak, maar haalt zoveel mids weg imho dat je niet lekker drukt. het KAN ook te gek uitpakken hoor, maar ik vind een a8 vaak toffer. de seymourizer leeft imho bij de gratie van mods. je moet echt niet dat element 'los' proberen in de hals, veel te compressed en steriel. de alnico2 maakt 'm smooth, vet en rond. omdat ze 'm 'underwound' noemen, blijft ie toch lekker transparant.