Volgens mij gaat dat redelijk gelijk op hoor.
Printable View
Volgens mij gaat dat redelijk gelijk op hoor.
Ik heb vandaag eens goed op de thomann site geluisterd en het scheelt toch behoorlijk.
Een flamenco gitaar heeft een veel lagere afstelling en dus meer rammeltjes, die klassieke stukken met lange noten behoorlijk in de war gooien.
Het is echt een andere klank,veel scheller en percusiever.
Is ook ontstaan voor heel andere muziek en speelwijze.
in Granada eens bij een rijtje gitaarbouwers binnen gekeken.
de meeste hadden aanpassingen aan "zoals het hoort" bijvoorbeeld bijna allemaal gewone "spaanse" stemschroeven/headstock in plaats van de tuning pegs methode. Dus in de oorsprong regio is het verschil al aardig aan het verdwijnen tussen de twee.
I pulled the trigger.
Eastman E1 OM, die specs tegen die prijs... onweerstaanbaar.
En aanstaande zomervakantie gaan er toch wat gitaren en versterkers uit dus dit is goed voor de focus.
Eén western, één klassieke, één elektrische. Eén tubey, één tranny. Eén multi-effect, één plankje.
Travel light & move on.
Nice.
Specs zijn goed.
Ik blijf ook wat Gassen op iets dergelijks, maar daar blijft 't wel bij.
Ben gezegend met te weinig ruimte.
Lost het probleem vanzelf op. :)
Tja, ieder nadeel hep sen foordeel. Ik zou best kleiner willen wonen maar dan kom ik in een appartement en dat is duurder dan dit rijtjeshuis, dus laat dan maar. Daardoor inderdaad wel teveel spullen verzameld, ben bezig om dat allemaal eens rigoreus op te ruimen. Op naar de lege bovenkamer. :D
Fuck die Wampler Tumnus, hoef 'm niet meer. Ik wil een Barber Direct Drive Compact, of de oudere DD LG, die uiteraard niet meer gemaakt wordt en ook nergens tweedehands te vinden is. Gas! Komt allemaal door die lul van een Jerry Cantrell! Schijnt dat ie 'm in de studio vaak heeft gebruikt. En naar goed gitaristen gebruik voelt dit dan natuurlijk als de, al die tijd, missing link! En als je er dan eindelijk eentje gescoord hebt, dan is het twee weken walhalla en daarna 'is dit het'. Tot die tijd; fuck you Jerry Cantrell! Vieze klootzak!:mad:
Blijft toch komen, GAS.
Zo heb ik nog een klein stukje pedalboard ruimte over, maar ik zou graag nog reverb, pitch, evt flange en digitale delay effecten willen, maar zonder minipedalen past dit niet.
Dus nu maar weer GAS voor een eventide H9.....zucht...
Een Kingtone Octaland Mini..
Aangezien ik enorme fan ben van high quality Japanse gitaren viel m'n oog op deze. Wat een beauty :mmmm: :mmmm:
ESP E-II Eclipse in Black Natural Burst
https://dk1xgl0d43mu1.cloudfront.net...ge.?1547825228
https://youtu.be/gsEextGdXRY
Danelectro resonator !
GAS voor een marshall 410 combo. Alleen twijfel ik of ik mijn Orange TH30 daarvoor in wil ruilen. Die orange is ook een erg fijn bakje.
Ik heb ooit een Orange Rockerverb 50 MKI head weggedaan. Ik kreeg al snel spijt, dus weer een tweedehandsje gekocht, nieuwe buizen erin en gaan. De RV en mijn Diezel Schmidt zijn al jaren fijne en betrouwbare podiumamps. GAS is soms erg gevaarlijk, blijkt maar weer.
Over orange gesproken, een mk3 rockerverb zou ik nog wel willen!
Ik speel de laatste tijd weleens met de gedachte om (bijna) alles weg te doen, en dan eens helemaal opnieuw te beginnen met alles. Ik vraag me af of ik dan op dezelfde spullen uit zou komen. Er zit natuurlijk vaak een hele historie in; je koopt een bepaalde gitaar die je aanstaat als je net speelt. Vervolgens koop je een amp die lekker klinkt met die gitaar, om dan pedaaltjes te kopen die fijn samen gaan met die amp. Dan krijg je GAS en zoek je een nieuwe gitaar....die dan wel goed moet klinken over jouw amp. Vervolgens GAS voor een nieuwe amp, maar die zoek je dan weer uit met je eigen vertrouwde cabinet, etcetera.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, al heb ik waarschijnlijk veel minder spullen dan jij hebt.
Als ik ooit een nieuwe amp wil bijvoorbeeld zal het een Marshall jvm 50 watt combo worden, een andere amp dan mn Engl 50 watt combo.
Verder qua gitaren ben ik niet echt vernieuwend de laatste jaren: een strat, een lp en een akoestische steel string.
Effecten uit een oude gt6 van Boss.
Zou ik alles wegdoen kom ik waarschijnlijk op het zelfde uit, vrij conservatief en hou van eenvoud.
Zie mijn sig. Leuk hoor, mooie spullen, maar ik ga m'n gear aanpassen aan mijn capaciteiten: een stuk of vijftien open akkoorden, wat barré, beetje travis-picking... en dan zet ik nog hoog in. :D #aggemaleutet
't Is niet dat ik nog een Ahoy-carriere mis ga lopen of zo, dus downsizen tot het me past, best lekker.
Het geld gaat op de eerderstoppenmetwerkenrekening, in deze fase helpen alle kleine beetjes.
Kost die Godin acoustic ? ;)
Ai, spel'out. :D
Valt ook wel mee hoor, de laatste paar jaar is er meer weggegaan dan bij gekomen.
Wat mijzelf betreft, als mijn huis in de fik zou gaan is de kans vrij groot dat ik helemaal niks hetzelfde terug zou kopen. Zelfs spullen waar ik nu niet eens over peins om weg te doen.
Dat is een goeie.
Ik hoor en zie met enige regelmaat weleens familie, of collega's daar mee bezig zijn, maar zelf voelt het nog zo ver van mijn bed. Ik krijg het niet in mijn systeem om daar serieus mee bezig te zijn.
Beetje vergelijkbaar met nadenken wat ik zou doen als ik een paar miljoen zou winnen.
Tegen de tijd dat ik bedenk dat ik eerder wil stoppen met werken ben ik waarschijnlijk te laat.....
Ik heb de laatste jaren, sinds ik ‘m heb, eigenlijk alleen op mijn Black Sparkle Luke gespeeld over een Kemper.
De laatste maanden eigenlijk alleen op m’n Suhr. Feitelijk is een hss strat alles wat ik nodig heb.
Mijn LP zit al wat jaartjes in de koffer als ook de andere Luke.
Heb nu dus twee Lukes en een LP waar ik nauwelijks op speel. Ik denk er wel eens aan om eea te verkopen. Maar heb te veel redenen het niet te doen...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zou die dure prs van je wegdoen, kutgitaar 😁😂😉
Haha, er zijn ongetwijfeld mensen die dat vinden :D
Voor mij was het toen echter de beste LP die ik kon vinden.
Mijn MM reflex krijgt de laatste jaren de minste speeluren. Maar als ik 'm uit de koffer haal vraag ik me elke keer af waarom eigenlijk.
Misschien moet die wel weg, maar ik kan het niet.....
Ik heb vorig jaar een Fender American series telecaster verkocht. Ondanks de goede verkoopprijs heb ik daar toch lichte spijt van. Dus ga ik vroeg of laat weer een leuke tele aan het arsenaal toevoegen. Misschien is die nieuwe Vintera reeks wat.
Laatst kwam ik dit filmpje tegen:
https://youtu.be/7rLQVymXHto
Voor mij was de fender ook onversterkt de minste (ligt dat aan de snaren of aan de gitaar, dat blijft, vooral via youtube toch een gok).
Als ik voor deze keuze stond had ik, afgaand op dit filmpje, en dys zonder de halsvorm etc mee te laten wegen, ook de Haar gekozen.
Pickups zullen uiteraard heel veel doen, maar het is opvallend hoe iel die fender onversterkt klinkt.
Of heeft ie gewoon meer hoog. Lastig via youtube.
Ik vind van die 3 teles de haar het dikste klinken, de Maybach zit ertussen in, klinkt het meeste in balans qua mids hoog en laag. De Fender klinkt dun, doods.
Hetzelfde had ik toen ik strats ging testen, 2 jast geleden. Fender kwam er het minste uit, Maybach werd het.
Op YT kun je niet altijd afgaan. Je moet zo'n plank zelf in je handen hebben, de neck, de feel, de resonantie voelen. Ik heb wel tien USA tele's in mijn handen gehad, totdat ik er een vond die echt mojo had. Enige upgrade die ik heb gedaan was een setje Suhr pickups voor iets meer mids. Ik ben wel benieuwd naar zo'n Mayback tele trouwens.
Zeer fideel :D
Nee dat zeker niet. Gisteren een inval gitarist bij ons op de repetitie gehad, die mij de komende 2 optredens vervangt ivm vakantie en die had een Gibson es333 en daar zat echt een nek als een honkbal knuppel op. Klonk wel heel vet dat ding in combinatie met p90s maar halsprofiel vond ik echt te dik.
Testen zou ik zeggen!
Eens in de zoveel tijd steekt het weer de kop op, maar nu vooral omdat ik heel veel Tony Levin en Pino Palladino heb zitten checken de afgelopen dagen:
https://images.reverb.com/image/uplo...gmrwwpgc87.jpg
Buizenamp. Ik ben in online tests erg gecharmeerd van het geluid en de uitstraling van Carr amps. Jammer dat de enige dealer (TFOA) in NL die een redelijk assortiment heeft staan op dik twee uur rijden zit.
Ik snap dat je"gewoon voor de grap" niet twee uur wilt rijden, maar als je serieus geïnteresseerd bent is dat toch nog wel te doen en in te plannen?
Er zijn mensen die een fl i nke veelvoud van die tijd reizen om naar hun vakantiebestemming te gaan, en dat is ook maar voor een paar dagen :)
Ik zeg ook niet dat het niet gaat gebeuren alleen dat het jammer is ;).