AAh
had je die van Liquid Metal niet kunnen kopen?...had hij een GM2 aan kunnen schaffen.
TSK...als GN-ers moeten we elkaar wel steunen natuurlijk!! tsk ;)
Printable View
AAh
had je die van Liquid Metal niet kunnen kopen?...had hij een GM2 aan kunnen schaffen.
TSK...als GN-ers moeten we elkaar wel steunen natuurlijk!! tsk ;)
Je zei dat je 12HE gebruikt. De laatste keer dat ik het uitgerekend heb was 8 plus 4 ook 12...
Ik heb zo'n zelfde soort keten ook bedacht en ik zou dan mixer, g-major en poweramp in 1 flightcase stoppen. Ik ging namelijk van preamp (of GCX) in mono naar de mixer (scheelt een kabel 'buitenboord'), van mixer naar g-major (in stereo) en naar poweramp (ook stereo).
Ik neem aan dat bij jou de fxunit ook als laatste in de trap zit. Als je er nog pedalen ná hebt zitten wordt het wel een probleem met bekabeling.
Ik gebruik momenteel 10HE en wil als het niet nodig is geen 12HE gebruiken. Wil mijn 10HE houden voor alleen mijn fx, mixer enz en mijn eindtrap in een ander 4HE case (of 2HE) dus dan gaat er maar 2 kabels (links/rechts) van preamp/fx naar mijn eindtrap.
Nou zeker weet ik het niet... hahaha!
Heb nog een 8HE die ik ergens nog heb liggen dus stel dat ik ga uitbreiden dan kan ik m gebruiken. Maar wordt een beetje te een 10HE + 8 HE dus een 2 of 4HE is genoeg hoor.
Het enige wat ik misschien nog wil aanschaffen is een power conditioner maar that's it.
Hahahaha wil ook nog een midi volume controller http://www.nobels.com/cgi-bin/products/show.pl?e_mv-c en later misschien een TC 1210 maar dat is echt alles :)
Zie review op HC: die Nobels wordt niet aangeraden..ook niet op HRI.
(schijnt te buzzen wanneer aangestuurd met CC's)
CAJ VCA, maar probeer die maar een te vinden...
DMC system Mix + heeft ook VCA, zie bovenstaande opmerking.
Soundsculpture Switchblade kan het ook
Maar da's allemaal andere prijsklasse....misschien toch die Nobels maar eens proberen..Online bestellen in NL bij voorkeur (dan kan hij ook weer terug als het niks is)
Ik gebruik ook nog steeds mijn FV-300L maar dan om de (master) volume van de GX-700 aan te sturen via de Ground Control Pro.
Werkt in principe prima hoor maar als de Nobels ook goed werkt scheelt het mij weer een HE.
Waarom zou je dan niet gewoon je volume aansturen in de keten zelf, dus door het pedaal in de keten aan te sluiten. Dan kan je GX700 er uit.
Dat zou jij als kabelfoob toch moeten snappen Raoul ;)
Yep! Je begrijpt me ;)
Begin je nou alweer?!
Ben jij d'r ook zo eentje :P. Ik had hetzelfde probleem hoor. Maar ik heb uiteindelijk een crybaby gekocht en die moet wel voor me op de grond staan. Van daar naar een volumepedaal kost maar 10cm extra aan kabel en dat hoort niemand. Met GM2 zou het via midi kunnen en da's natuurlijk ook wel makkelijk.
:grouphug: Das war nur ein Scherz!!!!
;)
Als ik jou zo hoor, wordt ik ook steeds enthousiaster over de GM2..Alleen ik heb andere prioriteiten.
Ik wil een 2x12 ipv mijn 1x12's... (en liefst 2x 2x12)...
Ga je nog w/d/w spelen Raoul? Ik weet nog leuke cabjes te koop :D:D:D
Heb je er dan wel een gratis tweede poweramp bij? xD
@Ateng: ik heb in w/d gespeeld en dat klonk héél erg lekker. Alleen het mixen van droog en nat geluid was vervelend. Telkens als ik harder of zachter wilde moest ik de mix aanpassen en heel goed luisteren.
Met parallel spelen heb je dat niet (alles gaaat evenveel harder) en in serie ook niet.
Dus: het klonk héél goed, maar was niet praktisch. Ook kun je in w/d(/w) lastig effecten zoals tremolo gebruiken.
Jij hebt dus je volumepedaal tussen gitaar en amp/pre-amp zitten, waarmee je dus eigenlijk je gain bepaald en niet zozeer je volume. Om enkel je volume te bepalen moet je pedaal in je loop zitten of na je pre-amp.
Het VCA-gedeelte in de SM+ is een van DE redenen waarom ik er eentje heb. Heb er lang naar gezocht maar toch eentje gevonden op Ebay Italie. Mijn VCA zit onmiddellijk na de preamp en dus voor de fx. Hierdoor werkt die dus als master volume voor mijn volledige setup, kan ik volume swells doen en heb ik de trails van de fx. Werkt prima zo!
Op dit moment heb ik helemaal geen volumeregeling. Ik vroeg me al af of een volumepedaal aan het begin van de keten niet gain zou beïnvloeden, maar met bv mijn Boss GT8 chain was dit niet het geval. 'Standaard chain' is ook gitaar->wah->volume->preamp.
Heb m vandaag eindelijk binnen... mijn Rane Linemixer
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...071598-460.jpg
En dus geen ruimte meer voor mijn lade met pedaaltjes en een power conditioner
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...071630-280.jpg
Nu nog alles aansluiten en mijn soundjes maken.
Oh, ik wist niet dat jij ook die Advance TA70 hebt. Prima power amp!
Rack is netjes, ik krijg weer zin om mijn spx90 wer in't rack te schroeven, helaas geen plaats :seriousf:
Nice Ateng!
Netjes hoor! Zodra 'ie helemaal af is wel foto's van het geheel posten hè! (andere topic)
Toch jammer dat je mijn mixer niet hebt overgenomen, want de andere koper ziet er vanaf. Nu heb ik geen kopers en liever verkoop ik in het binnenland. Ik heb nog nooit internationaal verkocht en slechts 1x iets buiten Europa gekocht. Namelijk deze mixer :P.
Nu de koper er vanaf zag ben ik me weer een beetje aan het bedenken. Niet omdat ik dat per sé wil, maar meer uit zelfbescherming. Parallel met een GCX met pedaaltjes klinkt namelijk tóch wel erg cool xD.
Hey LM
Niet alleen het lekker klinken is een voordeel. Met de GM zit alles óf pregain óf postgain.
Met een looper kun je zelf kijken waar je wat zet.
Trouwens, ooit een GRX overwogen? Die duiken regelmatig op, en zijn goedkoper dan een GCX. ($150 tweedehands, en de dollar is weer gunstig)
GRX voor pre gain spul, en de GM gewoon parallel voor post gain.
Je hebt er inderdaad wel gelijk in dat de effecten die ik nu uit de major haal (reverb, delay, chorus en flanger) sowieso postgain moeten. Phaser haal ik er nu ook uit maar dat is het toch niet helemaal. Noisegate en compressor mis ik eigenlijk nog niet, zeker omdat ik laatst mijn gain weer heb teruggedraaid.
En detune en octaver werken best goed in parallel. Die heb ik gisteren weer eens gebruikt en heb nu eindelijk een stukje eigen compositie waarin ik een octaver kan gebruiken :).
Die GRX4 werkt op adapter, right? Die kun je dus wel uit de USA halen? Converten doe ik niet meer, je ziet hoe lastig ik deze mixer weg krijg.
Maar je hebt gelijk: parallel is eigenlijk wel de shit, dus misschien hou ik het wel gewoon.
Is 185 euro inclusief verzenden (europa) dan een mooie prijs? Dan neem ik contact op met die verkoper.
Dat toestel werkt met PC's toch? Dus bv PC1=1 aan, rest uit, PC2=2 aan, rest uit, PC5=1 en 2 aan, rest uit, etc.
Dan werkt ie met mijn Behringer, maar ook met een GCP (die ik toch nog wel wil hebben xD).
Het ding kan echter geen channels switchen, zoals de GCX wel kan (omdat 'ie voor mij te weinig loops heeft om dat óók nog te kunnen, bedoel ik).
EDIT: voorlopig héb ik niet eens pedalen en afgezien van een tremolo weet ik eigenlijk niet eens wat ik nodig heb :P. Misschien kan ik dan beter gewoon een trem kopen. Jammer dat pedaaltjes niet MIDI-schakelbaar zijn.
PC én CC!
Maar 185 incl verzenden? Dat moet wel wat goedkoper kunnen hoor
$150 GRX, $ 20 (fictief) verzenden = $ 170 = € 120
Dan zit je op ong € 160 incl invoerrechten en bijkomende kosten... en met beetje geluk wordt je niet gecontroleerd, dan heb je'm voor 120 dus.
Dus uitgaan van 160 euro lijkt me. Ik zal 'm mailen, dan kan ik daarna gaan bedenken of ik het een goede stap vind :).
Ik heb de verkoper gemaild.
Ik zou natuurlijk ook altijd een G Labhttp://www.thomann.de/nl/g_lab_midi_2x_looper.htm kunnen kopen, net zoals ik net heb aangeraden :P. Werkt ook met PC en is voor zover ik weet ook gewoon bypass.
Glab review
check ook de gear van die gast :seriousf::seriousf:
kGa 'm ff lezen, je hoort het zo :).
De GRX van net is al een tijd geleden verkocht.
Hey Yoerie,
ja lekkere poweramp. Kon kiezen tussen een Mesa Simul 395 stereo of de Advance en vond mijn Advance warmer klinken en voller. En ik ben ook meer een EL34 dude dan een 6L6 hoor en vooral omdat ik een JMP-1 heb is EL34 toch beter voor wat ik wil.
Alleen vind ik de midlaag te aanwezig en weet niet of het door de JMP-1 komt of door mijn Advance. Misschien met buisjes gaan experimenteren.
Ja de SPX90 is echt zo lekker voor Landau/Lukather dingen en vooral omdat ik ook in een Toto Tribute band speelt is de SPX90 onmisbaar.