Ik dacht dat een geschakelde voeding nooit gestabiliseerd is, maar veel verstand heb ik er ook niet van.
Hij doet het in ieder geval prima bij mij.
Printable View
Ik dacht dat een geschakelde voeding nooit gestabiliseerd is, maar veel verstand heb ik er ook niet van.
Hij doet het in ieder geval prima bij mij.
Okay duidelijk!
Ik ben nog op zoek naar betaalbare patchkabels met haakse pluggen. In dit topic kwam ik wel een link tegen naar planet waves patchkabels, maar zo een setje van 2 patchkabels was nog duurder dan mijn gitaar kabels van planet waves... Op thomann heb ik er wel zien staan, maar daar waren er nogal veel verzendkosten die erbij kwamen. Iemand nog tips?
Ebay (.com, .de of .co.uk) in de gaten houden, het komt regelmatig voor dat iemand een setje goeie patchkabels opruimt voor een scherpe prijs.
daisy-chain pluggen:
op aanraden van H.Huisjes post ik 't hier ook nog even ;)!
als je de ongebruikte pluggen van een daisy chain af wil schermen, werken waterballonnen erg goed! Deze zijn kleiner dan gewone ballonnen en passen perfect om de (in mijn geval) haakse pluggen, maar om rechte zulen ze ook prima passen!
stukje tape langs het tuitje en het zit perfect vast: kost weinig moeite (liggen op veel plekken nog wel in de voorraadkast?), enne, er zit geen rommel aan de pluggen zoals bij isolatietape.
met gewone ballonnen zal 't ook prima moeten lukken, maar die zijn alweer net wat groter ;)!
Ja, of je haalt gewoon dompeldoppen in de juiste maat.
Vaak te vinden bij de betere speciaalzaak, of bij zo'n Plenty-parts winkel.
http://www.loven-sp.com/images/LoVeN-Dompeldoppen.jpg
kan aan mij liggen maar die dingen lijken op hele andere dingen. . . . ;-)
Ik had het over een kaarsen verzameling. . . weet niet waas jij heen wilt. . .
:-)
Deze: http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=AUAJJ0030
Diverse lengtes, mono en stereo verkrijgbaar, gegoten jacks, goede kwaliteit,
niet te duur, makkelijk verkrijgbaar, voldoen voor mij uitstekend.
Yep, gebruik ik ook, prima spul.
Maar bij beide €8,- verzendkosten, ook al bestel je er 6000. :)
Zijn er hier nog mensen met een goede manier om een ibanez 9 serie pedaal goed vast te zetten op een pedalboard?
Ik heb een pedaltrain, en werk klittenband. Maar die 9-serie pedalen hebben zo'n fijne rubberen rand, waardoor je maar een klein hechtoppervlak krijgt.
Iemand een handige tip, zonder dat ik heel die rubberen rand eraf hoe te trekken? Hij blijft nu wel zitten, maar 't is me nét iets te wankel.
Rubber er vanaf trekken. Als je het een beetje rustig doet blijft het 100% intact. Bij verkoop moet je het er wel weer onder plakken ;)
Ja: ik heb gelezen dat je dat niet wil maar als je echt wil dat hij stevig vast zit met klittenband dan moet je wel...
9 serie pedalen zijn echt ongelofelijk kut om vast te maken. Ik had eerst twee dunne strookjes velcro onder en boven, maar dat liet los. Nu heb ik bredere stroken gebruikt die niet vlak lopen maar ook in het diepere stuk van de onderkant. Dat blijft ook wel zitten om je pedalenboard als je het wat aandrukt, maar bij mij is nu het rubber losgegaan van het pedaal zelf, moet ik dat weer gaan lijmen :(
http://www.stagetrixproducts.com/pro...pper-pack-of-3
DE oplossing....:ok:
Die klittenband-units zien er goed uit. kan iemand mij vertellen wat een goede ondergrond is voor dat klittenband?
Het is geen werelduitvinding ofzo maar goed, toch maar even posten.
Ik heb een daisychain met daaraan adaptertje. Niks bijzonders natuurlijk maar na tijdje met in en uitpakken enzo en die draad van de adapter ligt over de grond enzo, gaat hij waar de draad uit de adapter komt doorslijten en als je lang genoeg wacht is je draad daar dus kapot.
Nu had ik hem welleens opgeschoven (klein stukje eraf en weer opnieuw op printplaatje vastsolderen in de adapter) maar paar weken later zit je weer met hetzelfde.
Nu heb ik het anders opgelost. Dat draadje van die adapter heb ik altijd al heel erg fragiel gevonden als dat over podium naar je pedalboard gaat enzo dus heb een behuizing gekocht waar het binnenwerkt van de adapter in paste.
Nu heb ik de kant van de netsnoer langer gemaakt en het dunne draadje van de adapter heel kort. Op deze manier heb je veel minder kans op draadbreuken vanwege een dikke netsnoer en het is minder fragiel op het podium enzo.
http://foto-uploaden.nl/imgs/pedaalaldkf.jpg
het is inderdaad een omgekeerd Pedalsnake principe: daar laat je alle brom- en storingsgevoelige dingen bij je backline en stroompunten, en verleng je met stevige kabels //
zelf heb ik de adapter altijd zo kort mogelijk op het stroompunt laten zetten, en onder m'n board een 6-wegverdeeldoos gezet, zodat ik de adapters bij elkaar heb, en vanaf daar werk met kabeltjes naar 'de bovenkant'van het board; weinig storing/ruis/brom op die manier..
Bah. Ik heb een Burkey Flatliner Six gekocht voor onder mijn Pedaltrain. Hij zou er precies onder moeten passen... Nou niet dus! Ik heb een beetje last van een wankele Pedaltrain omdat het ding dus op de Burkey rust. Misschien omdat de voetjes wat afgesleten zijn? Wil ik er nieuwe voetjes onder maken, zitten de huidige voetjes vast met popnagels. GRRRR...
Gewoon netjes uitboren, niets aan de hand. ;)
Ik heb een Boss GT-10 en (binnenkort) een TS en Noisegate.
Ten eerste in welke volgorde kan ik ze het beste plaatsen?
En ten tweede: Is dit een goede voeding? http://www.thomann.de/nl/artec_power_brick.htm
Ten eerste is daar al een ander sticky! topic over.
Ten tweede zal die voeding die jij noemt het waarschijnlijk prima gaan doen, maar deze ook wel denk ik. Alleen nog ff een daisy chain erbij...
Of is het de bedoeling dat je de GT-10 ook gaat voeden met die voeding?
Ten derde, waarom een extra TS en Noisegate als je een GT-10 hebt waar alles al in zit?
OK, de TS kan ik me nog voorstellen, die in de GT zit zal niet zo klinken als een echte, maar ik vond de Noisegate die in mijn GT-8 zat toch echt heel goed werken hoor.
Klopt, want de bodemplaat is gezet, en vormt daarmee een deel van het batterijcompartiment.
Ik ben van plan om een soort pedalboard patchbox te gaan maken, maar ondanks het zoeken en googlen is het me toch nog niet helemaal duidelijk hoe ik het een en ander nou voor elkaar moet krijgen (in sommige topics zijn de foto's niet meer actief), dus hopelijk heeft iemand een goede tip!
Het plan:
Na de voorste rij in de pedalcase wil ik een verhoiging maken. In de zijkant van die verhoging wil ik dan de aansluitingen maken voor gitaar in, gitaar uit (versterker in), en de send en return. Aangezien de voeding onder de verhoging zou moeten komen zitten, is die lastig bereikbaar, en daarom wil ik ook een voedings-aansluiting aan de zijkant maken.
Ik had gedacht om voor de voeding een powercon aansluiting te gaan gebruiken. Dit leek me nog wel te doen, door daar een stuk kabel aan vast te solderen, en daar overheen zo'n ronde afdekkap (zoals Neutrik SCDR). Aan de andere kant van de kabel zit dan gewoon zo'n 3-pins stekker, zoals je op veel voedingen en versterkers tegenkomt (excuus dat ik hier niet zo in thuis ben en dus de juiste benamingen niet gebruik).
Is dit veilig genoeg?
Hoe zou ik dit kunnen combineren met een wipschakelaar, zoals ook instekkerdozen zit? Want daar krijg ik niet zo'n ronde afdekkap omheen na het solderen. Is krimpkous voldoende waterdicht? Het moet natuurlijk wel veilig zijn, en als er een keer een glas bier overheen valt, wil ik liever niet meteen geëlektrocuteerd worden
Voor de diverse jack-aansluitingen had ik gedacht om Neutrik jack chassisdelen te gebruiken; handig met zo'n flens om te monteren. Nu vroeg ik me af hoe ik die dan het beste kan doorkoppelen richting mijn effecten? Kan ik hier ook gewoon een kabel aan solderen (met aan het andere eind van de kabel een jackplug) en afwerken met eenzelfde kap als bij de powercon, of krijg ik hiermee last van storingen omdat de soldering dan "in de open lucht" zit, zonder metalen afscherming eromheen?
Alternatief is om een aluminium boxje te nemen, met aan beide kanten jackbussen, maar dit is wat lastiger netjes inbouwen in de zijkant van de verhoging.
Iemand enig idee hoe ik dit het best aan kan pakken?
Heb je de oude of nieuwe versie van de pedaltrain? Dat maakt nogal wat uit! Bij de nieuwe versie is er genoeg ruimte om een Burkey onder "het hoogste deel" van de PT te monteren, bij oudere PT modellen moet de Burkey "halverwege" de PT en dan krijg je het wiebelverhaal :)
@D3nnis: Aan de Powercon zou je aan de binnenkant een kort snoertje kunnen maken, met aan de het uiteinde een (platte) contra-stekker, waar je de voeding weer op aan kunt sluiten.
Ik neem aan dat de voeding geen randaarding heeft, dus zo'n platte contrastekker is dan het meest praktisch, omdat die het minste ruimte inneemt.
Wat betreft de jack-aansluitingen lijken me deze erg handig: http://www.rjshop.nl/DAP-FLA35-Verlo...product/12579/
Zelf gebruik(te) ik losse korte kabeltjes, die ik zelf gesoldeerd heb, met aan de ene kant een male-jack, en aan de andere een female-jack.
Heb even een foto gemaakt ( 2 linialen is 60 cm ):
http://i53.tinypic.com/fa6lj8.jpg
opties:
- Pedaltrain 1 Hardcase
- Rockcase RC23010a
- Pedaltrain 2 Hardcase Boven mijn budget eigenlijk (waarom is deze zoveel duurder?)
Iemand nog andere ideeen?
Citaat:
Heeft iemand nog tips voor het kopen van een pedalboard (liefst flightcase)
Pedalen die ik nu heb:
- Boss DD-20
- Boss RE-20
- Fulltone OCD
- Fulltone Fulldrive 2
- Fulltone Clyde Wah Deluxe
- EHX POG 2
wat er nog bijkomt:
- Tuner (boss?)
- Voodoo Lab Pedal Power 2
- evt nog een Tremolo pedaal
De PT 2 is veel duurder dan de 1 omdat daar een veel luxere kist bij zit. De koffer bij de 1 is ook wel stevig, maar met die van de 2 kan je echt gooien.
Je hebt ook nog de T-Rex ToneTrunk, maar dat is eigenlijk gewoon een PT. Sommige mensen gebruiken ook een DAP Showmaster 24 of 48 koffer. Is eigenlijk voor een mengtafel (of lichtbediening ofzo), maar die kan je ook prima voor pedalen gebruiken met een beetje geknutsel.
Ik denk dat de PT-1 net wat klein is, vooral als je er nog pedalen bij wilt hebben.
Even ingrijpen, dit is niet waar! Ze lijken op elkaar, maar ze zijn niet eender. De PT is opgebouwd uit kokerprofielen, de Tonetrunk uit hoekprofielen. Het verschil uit zich in de doorbuiging van het frame. Ga er maar eens op staan. De PT buigt haast niets door, de Tonetrunk buigt veel verder door. Dat wil niet zeggen dat 'ie slecht is: stijfheid is wat anders dan sterkte. Toch ben ik voo de PT gegaan.
Bedankt voor de correctie, wist ik niet :ok: Ik ging er vanuit dat T-Rex gewoon een kopie had gemaakt van de PT, maar het is dus een slechte kopie. Of vergeet ik nu een reden waarom je zou willen dat je pedalboard doorbuigt? :chicken:
Als ik naar de foto kijk zou ik zeggen van niet, maar volgens de officiële maten zou het moeten passen. De PT-1 is 56 cm breed en 32 cm diep, dat kun je dus gewoon meten.
Ben ik wel heel nieuwsgierig waarom je een RE20 én een DD20 naast elkaar gebruikt!