Ik kan hem eerlijk gezegd nergens mee vergelijken. Ik vind het een vrij uniek ding. Nog nooit zoiets gehoord.
Als je een keihard beukende en gillende pickup zoekt, moet je niet de crunchlab hebben. De crunchlab is zeer geschikt voor het zware werk hoor, daar niet van, maar hij is meer gericht op clarity dan op beukend vermogen. Petrucci heeft hem ontworpen om complexe akkoorden met high gain alsnog goed en duidelijke te laten klinken. Dit doet hij ook echt goed. Alles sprint naar voren. Iedere kleine noot dat je toevoegt hoor je gewoon duidelijker.
Maar zelfs riffjes die ik op 1 snaar speel op mijn Lage Eb die klinken duidelijker. Wat normaal een brei van laag dreigt te worden blijft nu mooi helder en gedefinieerd en met de juiste versterker beukt hij alsnog keihard. Ik heb hem op een Peavey 6505+ 112 combo getest.
Ik zou je zeker aanraden om een coiltap op te installeren. (Je Schecter heeft hem al). Hij klinkt echt geweldig. En als bonus ziet hij er gewoon superstrak uit.
Meer kan ik er zo direct niet over vertellen. Ik ben iig zeer tevreden ermee, en ga zeker overwegen om dit elementje (en eventueel de Liquifire) ook in mijn Schecter te bouwen, maar de prioriteiten nu zijn ff mijn main setup compleet maken. De gitaar moet nog ff wat verder omgebouwd worden, de versterker komt eraan en ik moet nog uitzoeken wat ik eromheen nog nodig heb. Daarna gaan we weer met de Schecter aan de slag. Tot dan voldoet hij nog, howel ik dus wel die helderheid mis. Bij de Schecter wordt het ook al gauw een brei, en ik verwacht dat de crunchlab dit kan verhelpen, aangezien het bij de Peavey ook lukte.