Hey,
Ik had Greenblacks ja... Tot er eentje de geest gaf en mijn amp erin meesleurde. Gelukkig was het niet erg met de amp, maar wel één kapotte Greenblack, de tweede was gespaard gebleven.
De Greenblack is 50 watt peak, niet RMS. Dus twee Greenblacks onder een Soldano SLO op volume was geen goed idee. Miscommunicatie tussen FAD en mij. Eigen FAD speakers worden trouwens nu niet meer aangeboden.
Niet helemaal Bart ... heb ooit tests gedaan en kon Greenblack een half uur meer dan 100W op zijn spoel zetten (na modificaties). Dat kan je niet in bvb een gesloten kast natuurlijk. Producenten nemen altijd serieus wat marge. Zwakke punten zijn: koeling en ophanging bij die speakers. Denk dat je kast closed was en zéér klein als ik me herinner dus zal eerste wel geweest zijn ... had dat moeten bedenken maar heb die kast nooit gezien. Mea culpa. Ik gebruik(te) ze ook bijna uitsluitend in open backs zonder wadding hé dus nooit problemen mee gehad.
Tayden maakte inderdaad de Greenblacks, meer nog, de FAD Greenblacks waren gewoon herlabelde Tayden True Brits van 25W RMS. Dat heeft Tayden me gisteren gemailed.
mmm ... true brit was de basis maar elke keer Tayden binnenkwam was ik ganse dag bezig. Surrounds herlijmen, dustcones herlijmen, doping toevoegen en spider modificeren. Anders speelde je ze in no time de bos in. Weet ook niet waarom maar hun lijm kwam steeds los. Ook niet zo heel consistent in produkties en traag ... heel traag. Ttz bvb in januari bestellen = eind maart leveren. Hoef niet uit te leggen dat zoiets niet opschiet. Elke keer uitvluchten 'we wachten op baskets', de verf op, geen magneten, noem maar op. 2 keer kan, 3 ook nog maar elke keer wordt je gauw beu. In het begin bij Tayden merkte ik die 'foutjes' op en na een tijd zijn we ze eigenlijk half beginnen verbouwen. Veel van geleerd door steeds iets aan te passen en dan te meten/luisteren en zo verder, heb nog pakken spiders, spoelen, cones, dustcones, dure rubbercyanoacrylaten ed liggen. Maar had er eerlijk gezegd de tijd niet meer voor ... Twee jaar geleden weekje naar italie gegaan en eens met Jensen gepraat en toen Falcon er was heb ik er een streep onder getrokken ...
Ik wil vier speakers plus één speaker om in mijn Isocab te zetten. Die True Brits in mijn kast vormen samen 100W RMS dus dat is net genoeg. In mijn Isocab is dat maar één enkele 25w, da's iets te weinig.
hangt dus eerder van kast af. Indien closed en met absorptie binnenin gaan ze aanlopen van warmte. (met hun lijm komt ie na paar uur goed doorspelen gewoon los ...) In een openback cabje durfde ik gerust een AC30 op één speaker draaien of zelfs een 2 x 5881 class AB. Gaf geen kik 412 closed oppassen dus een isocab zeker die is van nature klein én zwaar gewad ? Hun alnicos waren iets beter maar die hadden dan weer een zeer nauwe gap wat ze fragiel maakt cfr decentreren en hun centreren was ook niet steeds mooi symmetrisch. Wat ik raar vindt met hun ervaring. te veel te snel moeten bouwen ? don't know.
Ik denk dat ik voor de Jensen Falcons ga gaan.
goed idee ;-) Greenback alike, kleurt fel, maar vette korrel. Werkt zeer goed op marshalls en voxes. mooi laag, goeie bite zonder te agressief. Een van m'n meest gebruikte speakers ondertussen. En petje af voor de kwaliteit van Jensen. Spijtig dat ze die naam van vroeger nog hebben op het net van 'te agressief' maar dat is in de vintage reeksen. De nieuwe Jets zijn stuk voor stuk ware concurrenten voor andere befaamde speakers ...
try this:
Falcon vs Greenback of G12H
Electric Lightning vs V30
Blackbird vs Alnico Gold
Tornado vs ... don't know nog niks gevonden dat close komt
enz
http://jensentone.com/jc12-50f.php
http://www.tubeampdoctor.com/images/..._640-y_480.jpg
MS