Ga ik toch ook eens mee experimenteren dan. Ik frees hier ook regelmatig HDPE, een harde kunststof. Die is waarschijnlijk ook goed te verhitten (niet kokend heet, maar wel lekker warm zeg maar...).
@Rs-rik : super, dat Turbine onderdeel!
Ik vind hout enorm mooi, maar gepolijst metaal dat in bijzondere vormen gemaakt is kan me net zo enorm intrigeren. Ik zou uren naar zo'n onderdeel kunnen kijken.
Mijn reden voor een freesmachine (draaibank komt er ook aan) is voor een heel belangrijk deel om gewoon lekker met metaal te experimenteren (ik heb totaal geen opleiding voor metaalbewerking (voor hout ook niet trouwens ;) ). En daarna kijken of ik het zelf kan anodiseren of zelfs verchromen. Mijn toepassing is in ieder geval gitaaronderdelen en dan met name 'faceplates', bruggen, neckplates (graveren + andere vormen), knoppen, afdekplaatjes voor control cavities, en wie weet wat nog meer. De ombouw naar cnc heeft geen haast, ik wil eerst lekker met het handje oefenen. Maar voor een 3D brug zal ik toch een keer moeten omschakelen. Met hout kun je nog iets 3D maken, maar met metaal denk ik niet.
EDIT : ik vind het beetje frustrerend dat je zelf iets unieks kunt maken maar voor alles dat van metaal is beperkt bent tot wat je in de winkel kunt kopen...
Het is net als met gitaarbouw : ik krijg vooral voldoening door het bouwproces en in veel mindere mate door de gitaar die je aan het eind hebt (ook leuk natuurlijk, maar als het alleen daarom ging zou ik beter gewoon naar de winkel kunnen gaan).