Ik wil wel een keer zo'n 4-pitter van jou proberen... Het is dat ik het zo druk heb, anders had ik je wel ff ge-PM'd. :(
Printable View
Zo'n Roadking en Soldano lijken mij ook wel super gaaf, vind ze gewoon domweg te duur.
Ik weet dat MS de Soldano uiteindelijk "goedkoop" heeft verworven, dus dat scheelt. :)
Ik heb in mijn zoektocht zo'n 1,5 jaar geleden ook overwogen een SLO, die in Ierland op eBay stond, te kopen voor €2000,- o.i.d., had ik misschien gewoon moeten doen.
Misschien de HOOK 's proberen te "ruilen" tegen een SLO....
Die Roadking II heb ik nog 't meeste betaald, pakweg 2500 met case voor een amp van een half jaar oud. De Soldano, Bogner en Peavey samen heb ik, na wat dealtjes doen en wetende wat ik erin stak, met cases ongeveer 3200 betaald :)
De achterkant van zo'n Roadking II lijkt wel een vliegtuigcabine maar eigenlijk heel erg simpel allemaal. Per kanaal lampjes kiezen, reverb, twee loops, speakerkasten, Recto, en nog een hoop inputs voor external switching (ik kan er zes switchen, enkel tweede loop en reverb schakel ik niet), loops, tuner, Mesa switch & cabs.
De voorkant bevat naast de kanalen met knoppen en switches ook lampjes voor de loops, kanalen, en je kan ook ineens per kanaal de lampenconfiguratie en Rectostand checken.
http://www.mesaboogie.com/Product_In...nel-LGcrop.jpg
http://www.mesaboogie.com/Product_In...PANEL-2006.jpg
MS
Erg vet, als je rationeel zou denken, zou je je moeten afvragen waarom je zoveel gear nodig hebt maar wat ziet het er toch cool uit.
Ik wil binnen x aantal jaar ook zo´n verzameling, voelt lekker om zo met zoveel gear bezig te zijn. Hoe dom dat ook moge klinken.
Zo goeiendag! die mesa roadking is echt niet te geloven. Ziet er degelijk complex uit. en ook flink wat buisjes als je hem een keer wilt retuben ;) Zelf ben ik niet zo een fan van de mesa sound persoonlijk maar het lijkt me wel een gaaf dingetje als je er van houd.
Volgens mij maakt de 4 keer verschillende keuze aan buizen de roadking een super veelzijdige versterker?
Maar wel enorm geil!
die roadking ziet er zo ongelooflijk gaaf uit. ik vind alleen de tones zo matig :( althans, niet mijn ding.
Je hebt 5 verschillende combinaties van buizen. Vrij te zetten op één van de vier kanalen. Het oogt idd wat futurisch, maar naast de traditionele Mesa lead tonen kan je met het juiste kanaal, lampenconfiguratie en switchpositie met al die oude vintage bakken als Marshall en Fender gewoon meedoen hoor. Vergeet gewoon ff dat er Mesa Rectifier opstaat.
Heb al een Marshall 800 2204 naast de Mesa met het tweede kanaal Brit modus met EL34 lampenstand gehad. Als je niet weet welke amp er draait, hoor je het gewoon niet. Serieus.
Wat voor de één werkt, kan voor een ander natuurlijk anders zijn. Als de sound je niet aanstaat, je de de keuze niet wil, of niet zoveel wil spenderen, volste recht natuurlijk.
En Evergreen... De Foo Fighters spelen ermee. Heb je ineens één van de grootste rock bands ter wereld :)
Soit, genoeg gezeur over die head...
MS
Zeker fijn!
Waarom eigenlijk precies dat model thiele als ik vragen mag?
Leuke set :) Leuk board erbij ook, helemaal goed!
Handig he trouwens die oude aardappelkratjes :D
(voorheen zette ik mijn combo daar ook altijd op, of op een leeg kratje Grolsch ;))
Omdat de Combo qua inhoud van de box wat weinig 'volume / inhoud' heeft... (dus dan bedoel ik niet het aantal DB... dat is meeeeer dan voldoende)...
Vandaar een box die wat meer Basreflex genereerd... een combi van een wat vlakker geluid (combo) + het diepere van de Thiele...
Overigens heeft de combo wat minder inhoud door de patchstrook die ik heb ingebouwd, met interne 9volt voeding...
http://lh3.ggpht.com/_GR8j9Kgt22M/TQ...esa_setUp2.jpg
http://lh6.ggpht.com/_GR8j9Kgt22M/TQ...esa_setUp1.jpg
Leuk setje, wat zijn alle aansluitingen op de achterkant die je er los ingemaakt heb?
En hoe komen ze in zaanstad aan kratjes uit fijnaart? ;)
Mooie set. Heb je deze ook bijelkaar geRoelSmoeld?
:-)
Haha, geen endorsement hoor. Dit staat sinds vorige week ergens, en ik heb die VH4 mogen ontmaagden, klinkt toch goed zeg..
Voor de oplettenden, op de speakerkast zit bovenop nog een stickertje met de prijs.
Ik heb diezel nooit geprobeerd maar vind ze ontzettend lelijk. Zeker dat logo!
Past zeker wel prima zo'n 1/4 inch input;)
Tijd om maar weer eens bij je ouders te gaan zeuren?:)
Ze klinken goed, maar ach, voor die VH4 betaal je dan ook bijna 3000 euro.. Heb je veel leuke Blackstar versterkers voor..
En @ Danielovich, was gewoon onschuldige post hoor, slechts een beetje onzin, meer niet, iedere (vul in) kan op 2 vingers uittellen dat ik dat heus niet thuis heb staan.
yep.... :stop:
De bedrading is als volgt... Input en Footswitch gaan naar achteren.
Daar zitten ze op een Patchpaneel.
Mijn Pedal Board zit gekoppeld aan het patchpaneel met een flinke snake.
3x Jack t.b.v. Input - Sent en Return
1x 4 polige XLR - t.b.v. 2x Footswitch
1x 4 polige XLR - t.b.v. 9 volt voeding. Voeding zit in een stekkerblok in de combo - 2 polen gebruikt - 2 polen nog vrij t.b.v. een evt. extra voeding.
Patchpaneel dient tevens om t.z.t. ook eenvoudig mijn G-system in een klein rackje te plaatsen...
http://lh6.ggpht.com/_GR8j9Kgt22M/TQ...esa_setUp1.jpg
Bullshit, zijn zat types hier op het forum die een enorme set up hebben. Endorsment of niet. Dus nee, niet iedereen kan dat op 2 vingers uittellen wat er waar van is of niet.
groovieguitarguus: geen last van irritante bijgeluiden of brom oid.? Je stekkerdoos ligt namelijk vrij dicht bij je trafo's en buizen namelijk. Ik weet nog dat ik mijn FX kabels over mijn versterker had liggen ter hoogte van de trafo en dat leverde een behoorlijke en vervelende brom op :O
Fireball is hét stereotype voor een lompe metalscheur imo..
Ja zit iets in. ENGL is begonnen met gemodificeerde markseries, zo op een of andere manier bij de Savage gekomen. En dit circuit (denk ik) wat agressiever gemaakt, dat is de Fireball. En daarop zijn dan Powerball (schematisch gezien heel gelijkend op de Fireball, behalve poweramp :)) etc. gebaseerd geworden. En de SE is denk ik een kruising van de oude Savage-SE (die op zich een uitgebreidere Savage moest zijn) en de Powerball (of Fireball) agressie. Ik heb nog maar een keer een zo goed als AB test kunnen doen tussen een SE en een nieuwere Fireball100 en qua metaldrive waren ze echt heel erg gelijkend.
Very nice indeed! De VH4 helaas nooit kunnen proberen, maar een aantal jaren geleden een einstein (1x12 combo) aan de tand gevoeld en vond het een erg fijne versterker. Zou 'm graag nu ik iets meer ervaring heb nog eens opnieuw proberen (hoewel na al die jaren de gainknop ook wel steeds meer terug gedraaid is, misschien vind ik 'm wel helemaal niet meer leuk...)
Heb er ook geen metaldrive in gevonden meer een heel dikke scheur, wat ook meer mijn sound is.
Smaakverschil natuurlijk maar ik vind de scheur van de herbert bruter dan van een fireball, minder lomp, maar minder kil en meer warm.
Clean vond ik wat vlakjes en saai, had op meer dan dat gehoopt.
Wel een goede demo, echt heerlijke scheur: http://www.youtube.com/watch?v=LztorP3LMyU
Heel veel power duidelijk! Meer extreem opgefokte marshall dan gewoon metal als een engl, heerlijk, alleen 180 watt...