Ah heeerlijke SG!
Ik heb altijd een soort van voorplantingsdrang om op SG's een Bigsby te zetten. Zal wel over gaan na de jaren...
Printable View
Ah heeerlijke SG!
Ik heb altijd een soort van voorplantingsdrang om op SG's een Bigsby te zetten. Zal wel over gaan na de jaren...
Ja, zoiets heb ik ook. Deze Gibson SG heb ik pas sinds kort en de lange Vibrola unit en een gegraveerd gibson cover is in bestelling. Nog een paar weekjes wachten. Eerst kijken hoe ik het linker gat van de tail ga afdichten en cosmetisch op orde krijgen voordat ik de gaten ga boren. Wie heeft daar ervaring mee ???
Deze SG is een soort van overgangsmodel. Gibson beweert dat de Shaller brug origineel is. De plaats voor de jackplug zit aan de zijkant in plaats van bovenop. Ook is de toggle switch op een ietwat onhandige plaats terecht gekomen, vind ik. De gitaar is veel gebruikt, maar heeft geen sporen van misbruik. Roadworn, zeker. Maar dan echt en niet kunstmatig recent expres aangebracht. Ooit in haar leven is ze als occasion in Frankrijk verkocht voor 4900 FF. De sticker zit nog achterop...die laat ik lekker zitten, die hoort bij de historie van deze SG.
Ruud
Zit momenteel hard te gassen op een SG Standard in natural burst kleur.
http://www.guitarsandeffects.com/2gibsonnatburst.jpg
Mooi, mooi, mooi, Niels.
Die naturals laten het hout zo fraai doorschijnen....En hout is waar het allemaal om draait. Ik voel de noten in mijn 1990 SG in het hout van de hals als het ware zingen en klinken in mijn linkerhand, ook zonder versterker.
Daarom is mijn Gibson Les Paul er ook eentje met veel hout en niet met hollle ruimtes. Klank en toon komen voor een E gitaar van goed hout en horen niet te komen van holle ruimtes, vind ik.....
Ruud
Ik heb net een SG Junior gekocht, als ie binnen is zal ik weleens een foto maken!