mmmm snap het verband niet zo tussen het 'illegaal" downloaden van muziek en poging tot oplichting
zou het hofnarretje ook nog ergens in het verhaal van barno passen ?
Printable View
mmmm snap het verband niet zo tussen het 'illegaal" downloaden van muziek en poging tot oplichting
zou het hofnarretje ook nog ergens in het verhaal van barno passen ?
Het zou gewoon wel leuk zijn om een keer kiet te spelen. Of in ieder geval zoveel verkopen zodat je label er heil in ziet je butget te geven voor een volgende. Een nederlandse recensent heeft onze plaat de dag dat hij op zijn mat viel op het web gezet. Ondertussen is hij al meer dan twintigduizend keer gedownload... (Geen idee hoe je dat nakijkt maar dat is schijnbaar te zien ergens...)
12,- euro in de webshop. Rond de 15 euro in de winkel en bij webwinkels.
Maar t word heel moeilijk om zo een break even van 5000 stuks te halen.
....Ik begrijp gewoon niet waarom muzikanten naast een gewoon werkend bestaan ook persé rijk willen worden, waarom ze vier huizen nodig hebben en twaalf auto's, .....
Dit is gewoon gelul. We kunnen van de opbrengst de oefenruimte kosten niet eens betalen. En de kleine marge op de Merch wordt geinvesteerd in nieuwe merch en dus die oefenruimte.
als je dat niet snapt, moet je leren lezen. ik reageer op een rant van iemand tegen mensen die het niet kunnen vinden dat het internet wordt gebruikt door sommigen om er commercieel de kantjes vanaf te lopen, waarbij werd verwezen naar mensen die wel es illegaal downloaden. Is het zo duidelijk voor je?
Ik ben nog nooit op een forum geweest waar mensen zo lief tegen elkaar waren :)
Tja , waar trek je de grens ? Veel forumleden spelen in een coverband , draag iedereen ook keurig zijn rechten af ? Model recht , merk recht? Een kopie (LC, Tokai ,Morris,Greco ,etc) kopen/verkopen mag wel?
O'ja ik ben tegen het verkopen/kopen van neppers waarbij niet word vertelt dat het een neppert is en tegen decal plakkers.
Ik dacht al, hoe lang duurt het voordat benwave weer met zijn stokpaardje aankomt, en ja hoor! Top joh.
Even het verschil tussen downloaden van muziek en een illegale kopie van een merkgitaar verkopen: het eerste is (nog) niet verboden in nederland (net als het voor eigen gebruik kopieren op tape of cd oid), het tweede wel. Ik doe aan beide niet mee, en een ieder die dat wil controleren is van harte welkom dat te komen controleren onder het genot van een bakkie koffie. Wellicht dat dan de overtrokken bewoordingen ookachterwege blijven.
ik download wel eens om te horen of de cd de moeite waard is om te kopen...
omdat wij jouw mening niet delen hebben we geen mening?
cassettebandje man dat is lang geleden, iemand kocht een elpee, jawel elpee, pas later een cd, als diegene geld had, daar werden drie hooguit 10 kopieën van gemaakt in de vriendenkring en dan hield het op, want het was bekend dat als je de bandjes weer ging kopieëren dat dat niet goed voor de geluidskwaliteit was.
en gebeurde dat al en werd iets enorm verspreid dan hield het met 100 kopieën echt op.
nu koopt 1 persoon een album, ript het zet het op het net en hij wordt 10.000 keer of meer gedownload, de verhoudingen zijn zoek.
trouwens cassettebandjes werden door mij veel gebruikt om vara's vuurwerk op te nemen, en voor die nummers had je ook al betaald want kijk en luistergeld bestond nog.
muziek downloaden heb ik nog nooit gedaan, films wel, films is toch hele andere materie imho, eerst wordt er al enorm veel verdiend in de bioscoop, dan aan merchandise, kijk maar naar de film cars, en dan komt er als kers op de slagroom nog een keer de DVD verkoop bovenop.
een film is veel meer een wegwerpartikel, je kijkt hem een paar keer en daarna nooit weer, en opeens komt hij een jaar later gratis en voor niets op de TV.(of hij ligt in de eurobakken bij de mediamarkt)
en software/games, nee bedankt, hou niet van beestjes in m'n computer.
ik download uitsluitend freeware, dat is eigenlijk wel altijd beestjesvrij.
je moet het verkopen van een illegale gitaar zoals een gibsun beschouwen als het verkopen van gekopieërde cd's, want dat mag ook niet.