@MS: http://www.youtube.com/watch?v=3wdHxyGcLoQ
Printable View
Nou, die is al oud
Vraag is natuurlijk wat mijn reactie anders maakte als de gequote reactie.
MS
Arvoitus, had je reactie iets verkeerd begrepen, mijn excuses. Ik kan dan wel high gainers hebben, maar eigenlijk speel ik gewoon rock à la Foo Fighters en White Lies. Zo'n leuke verzameling als die van Huisjes (mijn reactie was iets te gemakkelijk door zijn voorzet, maar die stapel van hem is echt wel rockend lekker, enkel die Hook zal me wss nooit kunnen overtuigen) is eigenlijk op dat vlak veel interessanter aan het worden dan die ik heb. Ik gebruik natuurlijk wel die Soldano en die Mesa af en toe, maar amps als die Bogner en die Peavey staan gewoon al anderhalf jaar stil. Peavey zette ik twee weken geleden trouwens nog eens op, pats lampen kapot (waren allemaal nog origineel), heeft nu voor niet te gebruiken een volledig nieuwe EHX set 5150 selected pre- en eindlampen grrrr... Voorlopig heb ik het nog niet over mijn hart gekregen om eentje weg te doen (mss zit er wel terug een harde band in) maar zo'n éénkanaals Marshall JCM800 gaat er eerder bijkomen als een Engl denk ik.
MS
Je moet daar niet tegenop kunnen. Heb ze ook nooit gestapeld staan hier. Heb jaren lang twee heads gehad, en opeens stonden er hier na wat ruilen en deals doen vier, eerder toevallig. Ieder zijn prioriteiten, jij hebt wss veel meer/duurdere gitaren staan. Mijn zes gitaren (Burny Super Grade, twee ESP Customs, Mayones Regius Custom en twee Ibbies) klokken gemiddeld af op 450 Euro per gitaar, pickup swaps inbegrepen. Zo'n JCM800 zou ik elke dag nog willen. Is er ooit uitgegaan om andere dingen te financieren, maar een leuke originele JMP/800 2203 is helaas steeds moeilijker te vinden.
MS
Je bent een stuk langer dan ik, dus een halfstack is hoog genoeg voor mij.
Jij zou dus die stapel amps zo hebben neergezet zodat wanneer de bovenste amp je main amp is je niet hoeft te bukken aangezien je er een 2.12 onder hebt staan.
Al met al weer een grap om zeep :D
@MS: Klopt, mijn gitaren zijn gemiddeld zo'n €1000,- p/s (4 stuks, 2e hands prijzen).
Wat betreft die 2204/2203, die heeft toch wel een heel mooi, open en karakteristiek soundje, vrij weinig gain, maar laat zich heerlijk boosten.
@macwilliams: Ik snap 'm, sorry voor het om zeep helpen van je grap. :makeup: ;)
Ieme is en blijft een onkuise smeerpoets!
Mooi setje Ieme!:crazyhappy:
@ Ieme, welk setje is nu van jezelf :stop: ;)
daar kun je veel meer mee en geluid is bijna niet van echt te onderscheiden!
:mmmm::mmmm: Gaat dat allemaal mee 19 dec. Yme?
Wat is die vernet eigenlijk voor amp? Aan de looks te zien zou ik zeggen dat hij marshall roots heeft?
Keerl, wat een mega vet spul hier allemaal! :crazyhappy:
Die Vernet, JTM 45 toch?
Elke keer als Ieme hier wat post, kom ik drie keer klaar.:lovelove:
Grote stack = compensatie drang
http://img339.imageshack.us/img339/4277/gitaar1.jpg
Al veel opgeschoten met je Les Paul, Niels?
Damn wat een mooie stapels hier zeg! Niet normaal wat een spullen allemaal. Zeker ieme man, waar heb je het allemaal voor nodig? Ik zou gewoon niet meer weten welke amp ik wil meenemen voor een optreden :P
MS ook erg gaaf setje. Btw op die peavey is toch ook een prima rocksoundje te krijgen zeker? Van halen kun je ook niet echt metal noemen opzich ;) en skidrow gebruikt ook die peavey amps als ik me niet vergis.
Huisjes doet goed mee ;) Ik dacht dat jij tijd geleden 4 amps te veel vond? :P
Haha, wat is dat nou weer voor puberale opmerking?:seriousf:
Laat anderen gewoon lekker van hun spullen genieten zoals jij ook mag, zonder die negativiteit.
Dat een 100watt amp veel meer power achter het geluid zet dat is wel duidelijk en is een discussie apart. Sommigen hebben dat nodig voor hun sound, die kiezen voor zo'n grote stack. Anderen vinden dat overbodig, nou goed prima, maar dat heeft totaal niets met je prestatievermogen op andere grondgebieden te maken hoor Nielsje;)
Niels heeft gelijk want ik ben maar een kut gitarist
Ieme,
FF recapituleren: Jij hebt dus momenteel tegelijk staan: Drie Mesa's, drie Vox combo's, een Vernet, twee Marshalls en een Bogner XTC? Een Bogner 4x12 en twee Bogner 2x12's?
MS
Mijn piemel is heel erg gegroeid!
Ik was een beetje klaar met dat grote spul, en mijn speelstijl is wel veranderd. De studiocage 15 is een versterker die binnen onze band prima overeind blijft. Heerlijk clean, en de vervorming vind ik echt heerlijk. Geen heavy stuff, toegeven, maar daar heb ik hem ook niet voor. Met optredens gewoon uitversterken. Gaat dan op een Vernet kast met 2 M20's erin. Lekker, handzaam en fijn voor m'n rug :)
Als ik mijn talent en techniek moet compenseren heb ik wel 10 full stacks nodig :sssh:
maarja... ik ben ook eiegenlijk geen gitarist, maar iemand die van knutselen houdt en iemand die goed geluid kan waarderen.
Ben het met Niels eens dat je niet altijd "groot en veel" Mijn favoriete versterker heeft alleen een volumeknop, 1 preampbuisje en 1 eindbuisje en zal ongeveer 3 watt zijn. (Verder nog een 5 watter en een 15 watter)
1 goeie basissound uit een versterker en een goeie gitaar (lees: niet persé duur, maar wel goed) is alles wat je nodig hebt om lol te maken. Trapdoosjes doen de rest.
Ja Ieme, je hebt een prachtige verzameling.....je weet dat je de rest weg kunt doen nu je de XTC classic hebt :)