Dat klopt inderdaad ja, mits je op preset 1B ook vier snapshots geprogrammeerd hebt natuurlijk.
Printable View
Dat klopt inderdaad ja, mits je op preset 1B ook vier snapshots geprogrammeerd hebt natuurlijk.
Dayum dan heb je dus met 8 pedaaltjes eigenlijk 16 comoleet verschillende sounds onder voetbereik. Want ik vind dat je met snapshots echt al compleet verschillende sounds kunt maken, hele amps aan of uit, effecten helemaal open of juist subtiel, of helemaal weg etc. Gaaf
Leer net dat ik iedere preset kan laten reageren op de huidige stand van t volumepedaal. Iets wat ik eigenlijk als standaard gedrag had verwacht. Want heb je er nou aan als t volumepedaal bijv uit staat, je van preset switcht en BAM een grote knal van geluid?
Hetzelfde als wat je eraan hebt om je volumepedaal dicht te zetten :D
Maar het is wel handig dat je de keuze hebt over hoe het gedrag van het volumepedaal is
Nieuwe update beschikbaar voor alle helix modellen !!!
Helaas is alles na 2.50 verbonden aan een HX Edit versie die mijn ouwe MacOS niet meer ondersteunt :( dus ik laat alles even aan me voorbijgaan. Maar ik ben dik tevreden met 2.50, niets mis mee.
Hoi Fusion,
Ik ben er niet zeker van of dit dan wel zou lukken, maar toen ik de update deed heb ik er eentje moeten doen voor de helix en daarna een andere voor de editor. Toen ik de eerste gedaan had werkte alles in de helix zelf perfect maar de editor herkende de nieuwe amps en fx niet. Daarna heb ik de update daarvan apart moeten downloaden.
Maar als dat voor jou ook zo werkt dan heb je de update in ieder geval al in jouw helix he.
Toch is die HX-edit versie een hele verbetering.Je kan nu je zelf gemaakte presets met bijbehorende IRs makkelijk opslaan en terugzetten na de update.Dat is in de vorige versie toch een crime.
Er zijn voldoende mogelijkheden om te kijken of je macbook de nieuwe OS aan kan. Maar wees er van bewust dat apple nogal wat applicaties verplaatst en dus onbruikbaar worden met de high siera releases... been there done that :(
Op je mac staat een a-nummer. Met dat nummer google je c a#### high siera" (of woorden van gelijke strekking) (what os can a#### run)
Ondertussen weer een Helix update verder en weer enkele leuke amps en effecten er bij... de Helix wordt alsmaar uitgebreider.
Nog steeds blij met deze modeller!!
Buizenamp versus modelers. Nou vind ik distortion > een Hotrod vaak niet zo'n succes vanwege de midscoop van de amp, maar kijk en vergelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=sNfT_FmJq7E
IMHO. Die modelers dat is een kwestie van smaak en vooral, hoe zijn ze geprogrammeerd? De buizenamp met pedalen klinkt totaal anders. Alleen al het laatste stukje, de gitaarspeaker plus de microfoon is moeilijk te modelen.
Los van alle amp modelling, hoe klinkt de Helix door een ‘echte’ versterker. Ik heb hier een VOX AC15 (greenback) staan en vroeg me af hoe de boosts, drives en fuzz’es het met deze amp doen. Plus, hoe verhouden de Helix reverb en delay zich ten opzichte van bijvoorbeeld de Strymon en Boss DD & RV units?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb twee AC-15's waar ik over speel. Juist omdat dat het geluid is wat ik zocht heb ik de HX aangeschaft. Ben er dik tevreden over, maar blijft nou eenmaal persoonlijke smaak.
Stereo setup? Ik ben ook aan het kijken voor een mooi setje. Een Headrush, Boss GT1000 of een Mooer GE300. Helix is echt te duur. Er moet namelijk ook nog een stereo amp bij komen. Ben er nog niet helemaal uit hoe en wat maar ben me er in het verdiepen. Heb je toevallig opnames van deze setup?
Als je voldoende tijd en inzet hebt kan ik de Helix LT wel aanraden. Is echt wel goed, maar je zal er echt wat voor moeten doen, en de verleiding om rond te snuffelen in het overweldigende aanbod van Amps en FX en de duizend mogelijkheden om die te tweaken, te plaatsen, te bedienen..., je hebt er meteen een leuke hobby binnen je hobby bij zeg maar :D
Ik heb al een tijdje me verdiept in de diverse moddeling floorboards. De Mooer GE300 leek me wel wat maar ik ben bang dat als ik dit ding aanschaf of ik niet spijt ga krijgen dat ik die paar extra euro's beter wél had kunnen besteden voor die Headrush of Helix...
Moeilijk! Wat de Helix betreft: is de volwaardige Helix die 300 euro extra écht waard t.o.v. van de LT?
Waar ik lang over nagedacht heb is of ik de volgende dingen echt nodig heb:
-een derde (extern)voetpedaal,
-meer aansluitingen(oa. mic input),
-het feit dat je 2 voetschakelaars extra kunt programmeren naar wens(op de LT blijven de 2 linker knoppen altijd voor
omhoog/omlaag(presets,snapshots of banknummers) ingesteld.
Ik had besloten van niet, de tijd zal het leren. Ik vond het duur zat :)
Met de LT ga ik ooit meer kunnen dan met de GT. Maar zover ben ik nog niet. Tot die tijd zal het een beetje haat/liefde zijn.
Ik wil dus heel duidelijk géén advies uitbrengen.
Fijn is ie als ik ff wat wil opnemen op de pc(met cab sims dus), en het apparaat de hele avond aan staat en 12 watt trekt ipv de 150 of meer van een buizen amp. De cab sims vind ik wel héél erg bepalend voor een amp sound, maar dat zal in t echt ook wel zo zijn(maar dat doe je dan niet zomaar ff) Je hebt wel snel resultaat, het klinkt als een amp met een mic ervoor tenslotte, het past al snel in de mix.
Fijn is ook de snelle manier van iets aanpassen/instellen.
Vervelend is dat ie geen stomp presets heeft, altijd moet je weer de zelfde handelingen verrichten om het naar believen te laten klinken/werken.(of je moet m importeren uit een andere preset, daar ben ik nog niet zo handig mee, weet nouwelijks wat er in welke preset zit nog.
Zonder cab sims vind ik een hoop amps en drives wel erg op elkaar lijken. (Misschien zijn de oren op een gegeven moment ook te moe, na 10 of meer versterkers ofzo..)
Dus...
Je geeft in mijn optiek terecht commentaar op je eigen punten van kritiek. Stomps kun je volgens mij kopiëren uit een preset (Google is je vriend ,) ), en ja je oren zijn denk ik wat moe. Ik vind er behoorlijk wat verschil tussen de amps hoor. En hoeveel verschil kan er zijn als je 50 echte amps naast elkaar zonder kabinet neerzet, zitten er toch ook wel paar tussen die op elkaar lijken?
Volhouden Max ;)
@Pasqual:
uiteraard zijn op YT heel veel reviews te vinden maar of ze allemaal helemaal 'eerlijk' zijn....
Ik kwam deze week wat video's van 'Soulhenge' tegen, een jonge jongen die (zover ik kan beoordelen) erg eerlijk de producten test en toevallig ook de modellers die jij noemt (Mooer 300, de GT1000, de Helix LT etc).
Interessant om de verschillen te ontdekken!
Die Soulhenge was ik ook al tegengekomen. Zijn meningen zijn wel interessant maar zijn geluiden alleen metal en dat is dan weer jammer. Anyway, ik heb een andere keuze gemaakt: Headrush Pedalboard. Vooral vanwege het bedieningsgemak. Qua sounds ontloopt het zich toch niet zo veel (denk ik). Dus dit topic is voor nu even off limits:soinnocent:
Iemand die weet of je de Helix (Stomp) kan gebruiken als een cab-louder met een ‘echte’ lampenversterker? In mijn geval een VOX AC15.
De ‘chian’ zou er dan als volgt uit zien:
Gitaar > pedalboard (eventueel Helix incluis) > amp preamp > amp poweramp > Helix > hoofdtelefoon.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vanavond een concert van de Ruben Hoeke Band met Jan Akkerman gezien. Erg gaaf om zo de blues te horen. Maar Jan had niet echt een heel lekker geluid uit z'n Helix. Hij speelde over 2 kleine Vox amps.
Ruben daarentegen met zijn Marshall en 3 pedaaltjes wel. Zeer interessant avondje al met al.
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net...b2&oe=5E382D6B
Interessante foto, Ruben die op een peavey wolfgang zn bluesding doet. Geinige combi😁
Misschien binnenkort toch maar even de Helix updaten naar 2.82. Zit nog op 2.02 oid
... en alle modeling updates blijven maar doorgaan ;-)
Aan de andere kant heb je met een Helix wel erg makkelijk een lekkere sound. Op IRs na geen enkele behoefte andermans presets die toch heel anders klinken op je eigen gitaar te kopen.