Dat kan nog wel later. Ik wilde hem voor zover af hebben zodat hij meedoet in de " mooiste van" wedstrijd.
Printable View
Dat kan nog wel later. Ik wilde hem voor zover af hebben zodat hij meedoet in de " mooiste van" wedstrijd.
Heb vertrouwen, komt echt helemaal goed. Die speklaag gaat er af en die wordt vervangen voor een enkele dunne laklaag.
Pfffff, ik wil eigenlijk alweer een andere zoeken om te customizen.
Damn wat zijn die LP's toch geile gitaren. Maar eerst een sheraton ergens scoren.
Mat is nóg mooier denk ik, nóg natuurlijker.
Ik vind hem erg mooi geworden, maar vind het een beetje jammer van die gouden pu-ringen.
Kwestie van smaak denk ik. :)
Ben benieuwd naar de klank!
Dan zal ik deze ook maar meenemen.
De body is echt prachtig geworden. Je lef is 100% beloont mac ;). Maar toch vind ik deze cominatie van hardware en body om één of andere reden niet echt super. Dat witte vloekt er zo op, en een treble/rythm ringetje vind ik ook altijd nét wat beter staan :). Ik denk dat het met pick up covers al heel anders lijkt. Hoe dan ook, zeker een geslaagd project lijkt me! :lp:
Ik ben er enthousiast over hoe het geworden is.
Moed was niet nodig om er aan te beginnen maar
zoals ieder creatief persoon ben ik nieuwschierig naar
meningen. Ook al doe ik het uitsluitend voor mijzelf is
het toch fijn complimenten te krijgen.
ik vind dat gouden ringentje om de pu juist mooi, alle hardware samen met de gitaar is gewoon prachtig! ik zou er niks meer aan veranderen! hooguit een andere eigennaar(A) :P
Koop een oude Gibson kieper tien euro brandstof in de tank en scheur naar kampen. Ik bestel de onderdelen en jij krijgt de rekening. Ik krijg van jou daarna een kist hertog Jan.
Pm me :D
haha ik wil wel maar mijn ouders vinden dat ik er al teveel heb... en er komt eerst een goede versterker aan, overmorgen:) maar ik ga het zeker onthouden!!! voor wanneer het geldpeil weer iets hoger is^^
Wauw, hij is mooi geworden, Mac! Heb je niet nog een radio te koop? Kan ik deze ook eens IRL bekijken! :D
Gewoon goan is wel het beste, kun je goed horen hoe hij klinkt.
Je kunt ook een willekeurige cd van G'nR of zz top opzetten. Dat is wel zo'n beetje het geluid wat er uit komt.
Het enige wat er aan de schakeling ontbreekt is dat ik nog coilsplit moet inbouwen. Dan kan ik hem mooi full options maken.
Hmm, misschien idd maar eens gewoon een afspraakje maken. Neem ik mijn eigen amp mee, kun je die ook eens horen. :)
Tonefactory zwartsluis. Gewoonte bestellen in goud of chroom.
Die zijn vet!
Ik pak altijd het raampje van de nek pu en doe die onder de ring ban de brug pu. Dan steekt die pu er ook niet zo belabberd ver er uit.
wauw ik ben half op die site van tonefactory aant kieken, ze hebben echt alles;)
Die zijn er niet. Je zou het zo kunnen doen zoals ik beschreef of er twee op
elkaar leggen.
Ik zal eens foto's van dichtbij maken. Misschien dat jij het niet zo mooi vind maar mij stoort het niet. Ik vind het gebruik van alleen de ring niet mooi omdat dan je pu zover eruit steekt. Ik heb een zwarte pu ring er onder maar je kunt er ook een crème kleurige eronder zetten dan steekt het niet zo af bij het goud.
Mijn laatste aanwinst wat gisteren, epi sheraton uit '94. Das trouwens weer heel wat anders dan een LP.
Ik denk dat ik voor dit jaar wel uitgewinkeld ben en nume erop toeleg dat overal de juiste pu's in komen. Misschien volgens jaar nog een Tele proberen maar ik denk niet dat ik mij in de fender hals contouren kan vinden. Mijn strat mag ook het veld ruimen, kan niet wennen aan de hals.
desnoods bestel ik wel 3 gouden ringen. staat denk ik nog net iets mooier.
eerst maar even wat plaatjes afwachten :cheerup:
gefeliciteerd trouwens met je sheraton! geweldige gitaren zijn het. erg veelzijdig ook! mijn gitaarleraar heeft er 1tje en hij klinkt geweldig. erg veelzijdig. van jazz tot pop tot blues en metal
Dat mat maken doe ik ergens volgend jaar.
Nu eerst lekker spelen met dat ding.
Er staat ergens een door mij geopend topic met in de titel "epiphone sheraton" ik heb nog geen foto's want daar heb ik pas eind deze week tijd voor.
Het is echt een lekker ding geworden die LP. Het geluid dat die pu's produceren is echt te gek.
hey, ik wil mijn beginnersgitaar ook in de fik zetten (ik ben de zwarte kleur meer dan genoeg namelijk en vind dit effect echt mega!) alleen heb ik geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken, zodat ik dadelik niet met een hoopje as zit.... dus mac.. hoe heb je dit aangepakt?
ik denk met beleid en een brandertje;)
Hoewel in de fik steken toch ook behoorlijk donker kan zijn hoor :hippie:
Epiphone Gothic.. Hmm zwarte hardware: check, matte kleur: check, weinig inlays: check.
Het enige wat ik me kan bedenken is DR strings met zwarte kleur (Black beauties) en de frets zwart maken (na 1 speelbeurt is de kleur er dan af maar heb je toch een hele zwarte gitaar of niet dan?)
hhmja, maar ik waag mij er (voorlopig) nog niet aan:ok:
Ik zie het morgen wel, ik kruip onder de dekens heb genoeg te studeren (:makeup:) morgen.. ;)
Heb jij d'r gouden hardware opgezet of zat dat er op toen je hem kocht? Ik meende altijd dat die volledig zwart waren en de hardware geen uitzondering.
Als je zelf hebt gedaan: dat klinkt best wel vet als ik het me probeer te visualiseren zoals dat dan zo mooi heet..
1: Alle hardware er af.
2: Indien mogelijk hals er af
3: Verfafbijt en goeie krabbers
4: zorg ervoor dat je de aanwijzingen op het blik volgt.
Als je de vlakken vrij van verf hebt kun je nog even nawassen met thinner (geen wasbenzine of andere destilaten) en het geheel daarna uit laten wasemen.
Pak een brander en een stuk hout. Ga met de brander steeds dichter naar het hout en houd de vlam in beweging. Het hout zal oppervlakkig branden en zwart worden. Als je de vlam wegtrekt zie je pas dat het hout brand. Blaas deze vlam uit. Daarna borstelen en schuren totdat het hout iets lichter is dan gewenst. Weer ontvetten met thinner en daarna lakken met de lak die je zelf wilt. De blanke lak trekt nu de kleur van de nerven naar voren en je ziet wat het resultaat word.
En nu je gitaar!
Let op gelijmde halzen en topjes die kunnen lijm gaan bloeden.
Succes.