Die $100 kunnen er nog wel bij als het dan sneller gaat.
Geduld is een mooie deugd, maar helaas niet aan mij besteed.
Printable View
Ik vind het toch ook waard hoor. M'n laatste 2 gitaren waren hier binnen een week van de States (in 6 dagen om precies te zijn), net als m'n pedals. Maar, het moet natuurlijk iets van waarde hebben. Kleinigheden laat ik altijd gewoon met USPS komen, dat steekt niet op een dag/week en die spullen gaan meestal gewoon door de douane.
$120 meer dan met USPS Priority Mail. Dus dat zal het worden.
Betaling zal ook in twee keer gebeuren.
Wat mij betreft de juiste keuze. Om een idee te geven van de kosten, ik heb in de laatste weken 2 keer iets van $1000 ingeklaarde waarde laten overkomen en ik heb zo rond de 240 euro moeten bijbetalen. Mss nu wel iets minder, dollar staat ietsje lager nu.
Het is mss vroeg, maar alvast veel succes met je Axe!
Prins Patrick,
Mijn zwager, wonende in de States, wil voor mij de Liquid Foot bestellen maar ik vraag me af of ik geen problemen krijg met de voeding.
Aangezien jij er al eentje hebt.....:) Moet ik een andere adapter kopen of is dat niet nodig.
Groeten Edwin
Ik zal helaas niet op de meeting aanwezig zijn. Ik had een aantal keren aangegeven dat ik mijn ultra wel eens met andere versterkers uit wil proberen maar daar had niemand op gereageerd. :dontgeti: Het moet toch ook een beetje van twee kanten komen lijkt me...
En aangezien niets zo veranderlijk is als de mens heb ik mijn QSC op marktplaats te koop gezet en ga ik vanavond mijn ultra samen met een koch twintone uitproberen.
http://link.marktplaats.nl/259356373
Ik neem een mackie sr350 mee, maar ik kan ook mijn tech21 tm60 meenemen als dat voor jou interessant is. En uiteraard zijn we allemaal benieuwd naar de qsc, tenzij ie dan al verkocht is.
Verder had Hugo eerder aangeboden zijn zelfbouw cab met ingebouwde eindtrap mee te nemen, is het mss toch een idee om die met de axe te checken Hugo? Ik ben er wel benieuwd naar.
Ik zit vanavond op het axe forum wat bij de soundclips van gebruikers te neuzen.
Deze vind ik dus echt helemaal te gek, ondanks dat dit dus echt werkelijk helemaal niet mijn ding is: VET!
Ik had er op netmusicians ook een gevonden die wel lekker bruut is: http://www.netmusicians.org/files/4-...l%20master.mp3
Tussen al het brute high gain geweld ook een echt pareltje, fraai zeg!
Heren, is er iemand die de Axe gebruikt met de Ground Control Pro en weet hoe de wah aan het werken te krijgen?
Pedaal is aangesloten op de GCP, geactiveerd en aangesloten met een stereokabel maar als ik de Axe op learningmode zet dan geeft hij een IAnummer weer als ik de pedaal op en neer beweeg.
Iemand een idee?
Er staat een Ultra te koop op gitaarmarkt.
Ik snap hem. Merkwaardig, had ik nog niet bij stilgestaan. Nou ja, ik heb toch geen geld op het moment.
That's what they call SPAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM
Tweedehands moet er toch wel heel wat meer vanaf als je het mij vraagt :???:.
Heren, zaterdag mijn eerste optreden gedaan met de Axe en door de monitor beviel dat heel erg goed, maar door de mix prikte hij helemaal niet.
Kreeg ook van een andere gitarist te horen, die ook iemand met de Axe had horen spelen dezelfde opmerking.
Waar kan dat aan liggen?
zoveel dingen.....ligt eraan hoe je het hebt geprogrammeerd..ik zo beginnen bij je geluidsman ?
Ben je ook op de meeting a.s zaterdag ? als ja, mischien kan je je AXE meenemen en kunnen we het beluisteren....
Ik heb met mijn AXE altijd een slechter geluid op het podium dan in de zaal door de PA en prikt er super doorheen..eq staat meestal helemaal recht op de tafel.....op het podium speel ik meestal over datgene wat er staat : combo peavey , roland cube etc etc....wel grappig geluid....
t Kan aan de instellingen liggen, maar het kan ook het welbekende euvel van digitale amps zijn.... en dat zou jammer zijn want dan zou dit toch de plank misslaan. Laten we hopen dat bij de meeting het tegendeel wordt bewezen :)
Maar eerst maar ns aan je instellingen sleutelen. Gooi er wat extra mids in, dat scheelt al een hoop!
De klassieke fout ligt allereerst aan teveel gain, en teveel hoog.
Maar met name teveel gain is de boosdoener. Je bent geneigd veel gain te gebruiken omdat dat lekkerder speelt, en ter compensatie van het gemis aan druk van buizenamps op het podium. Met een vreemde geluidsman luister ik altijd zelf even in de zaal. De EQ´s van veel PA´s zijn afgestemd op het onderdrukken van feedback en de tekortkomingen van de PA zelf. En dat zijn meestal niet de ideale omstandigheden, dus tweaken zal altijd nodig zijn. En dan uiteraard de gebruikelijke vallen zoals teveel effecten en galm etc., maar dat zul je zelf al wel weten. Ik heb 3 optredens nodig gehad om te tweaken, het geluid op mijn studiomonitors is heel anders als op onze PA , maar nu is het perfect. Mijn IEM's gaan via output 2, zodat ik daar nog een master EQ heb voor mijn oortjes (en ja, die klinken wéér anders ;-)
Morris
Zelf ook geen problemen om door de mix te komen, ook niet met highgain btw.
Ik moest gisteren werken bij Walhalla Zomerfeesten en daar moest Clawfinger optreden.
En daar kwam ik achter dat de gitarist van Clawfinger ook de AXE-FX gebruikt.
Dat ding klinkt met high-gain dus ook super!
Hahaha , ja die gitarist Jocke maakt zijn eigen cabinet impulses!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik gebruik ze ook, waanzinnig goed hihii
Ik heb laatst enkele opname op mps / usb stick + de Axe mee genomen naar de muziekwinkel hier en aangsloten op de PA, zowel opname als AXE op de PA klonk super.....en zoals ik em hoor thuis via koptelefoon / pc speakers etc....EQ stond helemaal recht....
:metal:
Bumperdebump
AxeFX Standaard of Ultra
De meeste gebruikers roepen: De Ultra, want heeft snellere CPU, véél meer geheugen: dus meer FX simultaan en meer ruimte voor updates. Om van de extra effects maar te zwijgen.
Maar: ga ik die overkill wel gebruiken, mocht ik eenmaal een AxeFX hebben? Heb ik dat geheugen en die cpu wel nodig?
Ik verwacht niet al te gekke patches te gaan gebruiken. Delay, reverb, chorus, vibe en vaak niet eens tegelijk. Natuurlijk ook de amp sims.
Ik zou de Axe met mijn VHT+2x12 cab gebruiken, maar misschien ook met een SS preamp (zoals de ART waar ik goede geluiden over hoor). In het laatste geval zou ik dan wel de poweramp simulatie van de AXE gebruiken.
Mijn probleem: ik kan eigenlijk nergens een indicatie vinden van het CPU gebruik van de standard bij diverse patches. Ook van de Ultra niet trouwens.
Ik vind het geen probleem om langer door te sparen om een Ultra te kunnen kopen, maar vind het onzin om 500 extra uit te geven voor iets wat ik toch niet zal gebruiken.
Zijn er hier mensen met een standard? Wat zijn jullie ervaringen. Wat voor patches gebruiken jullie. Lopen jullie tegen geheugen/CPU restricties aan?
Ben benieuwd....
Ik loop met mijn ultra al tegen restricties aan ;-)
Je moet je afvragen hoe je dit ding wil gebruiken. Ik gebruik de Axe ook als een 'virtual pedalboard'. d.w.z. ik gebruik maar een stuk of 6/8 verschillende patches, maar ik wil in elke patch de mogelijkheid hebben om elk gewenst pedal /effect toe te voegen. Dus ik heb naast mijn basic patches een aantal favoriete pedals/fx gemaakt (wah/boost/od/phaser/flanger/chorus/vibe/delays/compressors etc.etc.) die ik in elke patch programmeer (staan meestal standaard uit). Zo werk ik met mijn grote rack ook, daar gebruik ik een apart pregain pedal rack. Op die manier heb je maar weinig presets nodig en kun je onder het spelen elk pedaal/fx toevoegen wat je maar wil. Werkt uiterst efficiënt en ook veel sneller. Je kunt op die manier veel meer verschillende sounds maken wanneer het je maar uitkomt, waarom zou je jezelf beperken tot presets? Die moet je namelijk altijd van te voren programmeren en live ben je ook beperkt tot die presets.
Just my opinion, maar de ultra heb je echt nodig als je zo werkt zoals ik het doe. Betekent wel dat je een controller met de nodige IA switches nodig hebt, maar geloof me, het is het waard.
Morris
Maar stompboxes emuleren kan ik met mijn G-Major ook. En mijn preamp (Engl E530) met GM samen zijn ook maar 2 HE hoog. En ik hoef geen veelzijdige preamp, ik wil een herkenbare toon. Clean en scheur en that's all I need.
Mijn stompboxes zijn atm ingedeeld in Modulatie (wonderlijk genoeg ook phaser), Filter (geen phaser, maar wel tremolo), pitch, delay, reverb, eq, noise gate en compressor.
Net als Morris heb ik per preset bepaalde instellingen. Zo zal ik op m'n Rhythm Overdrive nooit een chorus of phaser gebruiken, maar wel flanger. De chorus op Overdrive zit weer op de Grand OD en zo verder. Het kan inderdaad niet alles, maar voor mij is het flexibel genoeg.
(ja ik ben nog steeds niet overdonderd door de Axe-FX :P. Dat wil zeggen: ik vind het een tof apparaat, maar zelf hoef ik er geen ;)).
Snap wat je bedoelt, maar de GM is qua tweakability toch wel (ver) ondergeschikt aan de AxeFx. Ook qua kwaliteit (als ik de reviews mag geloven)
Wil overigens niet zeggen dat een GM troep is. Ik ben erg blij met de mijne!
Is gewoon "a whole different league".
Daarnaast is het toch wel aanlokkelijk om een volledig rack in een 2HE unit te hebben. Vooral Rug-technisch zeg maar.
Hey ik doe deadlifts met 170 kg, zo'n rackje kan ik best de trap op dragen ;).
Ik neem idd ook aan dat de effecten van de Axe vér boven de GM staan. Mag ook wel voor die prijs. Toch denk ik dat ik eerder bv een TC G-Force: puur en alleen effecten, de preamp maakt mijn sound. Het bevalt me heel erg :).
Het zal ook weer eens niet; gearslut John Petrucci heeft nu ook een (aantal) Axe FX in zijn rack hangen. Ben benieuwd of hij die ook gaat gebruiken met de nieuwe tour aan het einde van het jaar.