Hmmm,ik geef het op....................Ik denk je maakt iets wat er op lijkt geen replica want dat kan alleen met een echte Fender en de zelfde specs als die van Jimi......toch?
Printable View
nee eigenlijk niet, replica houd gewoon in dat je dat product volledig namaakt. Een 1968 Stratocaster in zon staat word verkocht voor iets van 20.000, en dan heb je niet eens de groene tape =). Kort om wat ik doe is: Ik maak een strat identiek aan die van Jimi. Geen lelijke skunkstripe geen trussrod aan de voorkant. Gewoon echt zoals die van hem. Dat doe ik door middel van foto's, notities etc etc. Wat het namelijk is: de dag voor zijn dood zijn er foto's gemaakt van Jimi en de Black Beauty gitaar. Daar kun je dus precies zien hoe die gitaar er toen uitzag. Dat doe ik.
en wat stel jij dan voor?
Maar goed, als commercieel econoom/marketeer ben ik nu toch wel benieuwd wat mensen over hebben voor zo'n "praatjescaster"...
Zijn er nog mensen die geraakt worden door deze onorthodoxe verkooptechniek? Begint de portemonnee al te branden? Hoeveel wilt men hiervoor betalen?
Ik bied een perfecte replica van mijn B zwemdiploma en een bos brandnetels voor de moeite.
Mijn portemennee jeukt totaal niet, mede omdat ik vermoed dat ik een betere in elkaar sleutel/assembleer voor minder centjes.
Als rechtshandige gitarist, zou ik dus een linkshandige strat kopen, die qua specs het dichtst in de buurt komt, of een linkshandige body en hals kopen met dezelfde specs en die opbouwen met de juiste hardware etc.
Hendrix speelde linkshandig op een rechtshandige gitaar, dus als rechtshandige moet je dus een linkshandige nemen (snappen we het allemaal nog?
Hahahahaha
K lach lekker mee.
Wat ik bedoel te zeggen is dat een Replica een exacte kopie is van het orgineel ze worden ntb gemaakt door de CS van Fender.En die hebben er al een gemaakt van Jimi,SRV,David Gilmour...enz,enz...
Dat weet jij,dat weet ik, maaaaar de.... niet of toch nee die van Jimi was een Olympic White en niet Zwart....
Hahahaha;)