Ach, knoop maar doorgehakt en ga er vanavond maar 1 bestellen... de THR 10c aangezien ik meer van de cleanere tonen en classic rock en niet zozeer van de metal en hevige distortion hou. Ben zeer benieuwd!
Printable View
Ach, knoop maar doorgehakt en ga er vanavond maar 1 bestellen... de THR 10c aangezien ik meer van de cleanere tonen en classic rock en niet zozeer van de metal en hevige distortion hou. Ben zeer benieuwd!
Precies die versie vind ik ook erg interessant, dus ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. Mijn onlangs aangeschafte vox mini 3 bevalt goed, maar is ook vrij noisy. Dat is jammer. Maar goed voor die prijs kun je misschien ook niet alles verwachten.
Heb hem gisteravond binnen gekregen en dus alvast wat mee kunnen spelen... IN eerste instantie viel het geluid me wat tegen, maar begon al snel wat meer feeling te krijgen voor de instellingen en werd er steeds meer fan van. Hopelijk vanavond wat meer tijd, wil je nog specifieke dingen weten?
Hij was trouwens (nog) kleiner dan ik in mijn hoofd had! Nu wist ik de afmetingen en had ik daar een beeld bij, ook vergeleken met mijn andere versterkers, maar eenmaal uit de doos vond ik hem echt heel compact.
Klein nadeeltje is dat de tekst bij de knoppen (effecten, etc) wat lastig lezen is in het donker... Anyway, hopelijk snel wat meer tijd. To be continued :)
Ik ga hem ook halen binnenkort. Welke versie raden jullie aan ? De thr 5 of de thr 10 ? Wat ik zo van internet en youtube kon halen is het verschil met de thr 10 de regelbare usb en aux volume knoppen die niet op de thr 5 zitten.
Anything else ?
Wat spelen met de instellingen betreft, check dit filmpje van Soren Andersen, endorser van Yamaha producten:
http://www.youtube.com/watch?v=vWjUVQbHLnM
Als je die instellingen als leidraad neemt, kan je niet foutzitten met je sounds.
Nice, cheers :)
Wat betreft de (overige) verschillen. De THR10 heeft aparte regelaars voor Bass, Middle en Trebble... De THR5 1 'globale' toon knop. Daarnaast heeft de THR10 5 presets die je op kunt slaan welke de THR5 weer niet heeft.
100 euro is wel redelijk wat verschil, maar denk dat de THR10 wel net dat beetje meer heeft (weet ook niet wat de afmetingen voor invloed hebben op het volume).
Ok, dank. Dan ga ik voor de THR 10, die 100 euro verschil doet het hem voor mij ook niet. Wil gewoon goed thuis spul hebben, want binnenkort komt de 2e kleine eraan dus om met een buizenbak thuis te gaan zitten prutsen gaat ook nergens over....
En aangezien ik geen band heb momenteel, wil ik me toch wat meer verdiepen in cubase en een beetje spelen met opnames maken en dan is dit een mooie start !
Zoals gezegd is mijn vox nogal noisy en ik hoop eigenlijk dat de thr wel stil is. Soms is dat best wel irritant. En dan de klank uiteraard. Clean doen de meeste modellers wel ok en met een bak gain ook. Maar clean met een randje of matige gain is vaak moeilijk. De dynamiek van een buis heb ik nog niet gevonden. Doet deze dat wel prettig? En hoe klinkt hij door de koptelefoon? Mijn ervaring is dat dan juist sommige modellers erg nep of digitaal gaan klinken terwijl dat door een speaker wel meevalt.
Oh, oei... ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten checken. Totaal geen ervaring met buizenbakken en mijn ervaring/gehoor ik nog niet bepaald ontwikkeld hehe. Clean klinkt idd prima, moet echt even wat meer gevoel krijgen voor het instellen om er een goed oordeel over te krijgen en van wat ik lees voegt de THR editor (software om instellingen meer in depth aan te passen op de pc) ook echt veel toe.
Hoe dan ook, komende dagen wat meer mee spelen en hopelijk kan ik dan meer vertellen.
Goed, mijn keuze is inmiddels wat anders uitgevallen. Mijn oog viel op de vox stomplab en die combineer ik nu met de mini 3. Beide delen deels dezelfde geluiden, maar de stomplab is uitgebreider en heeft 100 bruikbare presets. Beide zijn ook los van elkaar te gebruiken. Het leuke is in ieder geval dat je op de stomplab een sound kunt kiezen en daar evt naar smaak op de mini een effect of delay/reverb aan toe kunt voegen. Een beetje zoals je een effectloop gebruikt dus. De stomplab is in ieder niet noisy. Volgens mij wel een leuke combinatie en voordeliger.
Om hier toch nog even op terug te komen... Ik vind hem ondertussen heerlijk!
Zowel clean als met een (lichte) distortion komt er wat mij betreft een prima geluid uit. Je kunt net dat rauwe randje meegeven aan je geluid... Hoofdtelefoon klinkt ok, maar ben daar nooit echt fan van geweest (heb altijd het gevoel dat het dan wat scheller klinkt, minder vol) dus dat zal ik niet heel snel gebruiken. Voordeel met deze bak is dat je met een laag volume toch een fijn geluid kan krijgen.
Met losse volume regelaars voor je gitaargeluid output en mp3/aux output kan je eea prima op elkaar afstemmen maar kun je dus ook laat op de avond nog prima gitaren. Wat betreft het nosiy of niet zijn, als ik hem in een geaard stopcontact steek is hij compleet stil (in een ongeaard stopcontact hoor ik wel een brom, maar dat is oko het geval met mijn mustang 1 enzo), verder afhankelijk van gain/versterker model/effect etc wel af en toe enige bzzzz maar over het algemeen valt het enorm mee.
Via de computer heb je nog erg veel mogelijkheden om de instellingen aan te passen en kun je verschillende presets laden (en al dan niet naar 1 vd 5 presets op je versterker saven). Hopelijk komen hier nog een soort van libraries voor waarmee men presets uit kan wisselen (helaas lijken de files van de verschillende modellen niet onderling uitwisselbaar).
Ook opnemen werkt goed hoewel het af en toe best klooien is om je volume luid genoeg te krijgen, iets waar ik overigens ook met mijn mustang al last van had. Vaak zijn de media files waarmee ik meespeel erg luid en wordt de gitaar wat ondergesneeuwd. Kan ook helemaal zo zijn dat ik gewoon wat handiger met Reaper moet worden.
Ik kan helaas zelf niet zeggen of het buizenbakken benadert of niet (al vinden sommige reviewers duidelijk van wel) aangezien ik daar geen enkele ervaring mee heb, kan alleen zeggen dat ik het persoonlijk een heel fijn ding vind waar prima geluid uit komt, veel plezier van al :)