Lees dan de specs van de PP2+ nog maar 's na.....
Printable View
Ik snap het gemak van één enkele voeding, maar voor mij geldt hetzelfde. Mijn womanizer vraagt bijvoorbeeld 9V AC, ben nog geen voeding tegen gekomen die dat levert.
En voor degenen die bang zijn dat rondvliegend bier hun pedalen vernachelt: wel eens van huishoudfolie gehoord? ;)
Geen idee welke je nodig hebt, maar onze goede Nederlandse vrinden van Burkey verkopen zat van die kabels:
- http://webshop.burkey.nl/welcome
Gewoon een tranformator kopen bij een electronica shop (220V~/9V~). Wel goed letten op hoeveel stroom er geleverd moet kunnen worden aan de 9V kant. Daarna een "hobby" behuizing er om heen, stekkers en snoertjes. Je moet dan wel kunnen solderen of iemand weten die dat voor je kan doen...
[2c]
En de Cioks AC8 (goedkoper dan de AC10)
....maar voor één 9 VAC pedaal koop je geen AC8/10 of welke andere multi output dedicated AC powersupply.
De Burkey Flatliner Pro kan zowel AC als DC, maar kost ook een flinke duit, en is bovendien geen kleine jongen.
update van mijn pedalboard:
voorheen:
http://i114.photobucket.com/albums/n...eet/pedal6.jpg
nu:
http://i114.photobucket.com/albums/n...eet/IMG637.jpg
Ik heb de T-rex replica vervangen voor een 2e Boss DD3.
en een EHX Double Muff ertussen.
gitaar --> Double Muff --> Tuner --> Rothwell booster --> Marshall DSL100, in de effectloop allebei de delay's
edit: laat maar :)
:hide: :makeup:
Mooi spul die Cioks voedingen!
Nog even een Slecht foto van mijn pedalboard 2.0
https://lh5.googleusercontent.com/-I...s800/board.jpg
Rechts in de zwarte box, zit mijn voeding... een Flatliner Pro. Flinke unit!
Onder de verhoging zitten al mijn loop kabels - van en naar de Musicom -
De Timeline is ook via midi aangesloten met de Musicomlab.
Moet zeggen... de Musicomlab is een top apparaat. Stuur er mijn loops mee aan, schakel midi mijn timeline en schakel mijn Amp, zowel kanaal als solo boost en/of reverb. Afhankelijk van welke amp ik mee heb.
Het 'programmeren' van de basissounds is 'pik-simpel'. Ook tijdens het spelen is het niet heel ingewikkeld om er een loop bij te schakelen als je deze niet in je preset hebt... in dat geval wel even tapdansen...
Betere foto's volgen!
De pedalen moeten nog wat netter worden uitgelijnd en de Wha komt nog op een verhoging en gefixeerd op de plank...
Wordt vervolgd!
Voorlopig is mijn probleem opgelost. Qua adapters heb ik de DD7 en de Holy Grail weer op dezelfde adapter, met een beetje schoon contact met de verdeler gaat dat redelijk storingvrij. Qua kabels heb ik deze avond een zestal patchkabels gekregen van iemand uit de buurt (die had er teveel besteld), zijn wel van die gekleurde dingen en 1,5 meter is wel erg veel, maar voorlopig werkt het prima. Moogerfooger naast de plank, één vrij stopcontact, en alles doet het.
Hoewel ik een gegeven paard niet in de bek kijk, wil ik toch wel een paar fatsoenlijke kabels in de keten (nb 2 kabels zitten niet in de keten zelf), de Moog naast de plank is niet helemaal ideaal. En, schijnbaar erg belangrijk in dit topic, qua voeding moet ik ook nog het een en ander overwegen. En dan heb ik het nog niet over de compressor en over een multi-effect... maar voorlopig heb ik wat ik wil :D
Ik zet gewoon de loop aan of uit! ;-)
Ben er nog niet achter, hoe ik hem met midi op de 'uit' stand kan inschakelen en hem later - op de timeline - kan aanzetten.
Verder schakelt de Musicomlab, van basis-clean... tot vette lead, 2e kanaal, extra OD pedaal + Delay met 1 druk op de knop! Wel te gek!
Ook de mute / tuner functie is erg goed. Daardoor is bijna mijn volumepedaal overbodig...
Werkt de spillover functie nog wel als je hem in een loop hebt?
Ik denk er ook al een tijdje over om die Musicom Lab aan te schaffen, maar ik zou de delay denk ik niet in een loop zetten, omdat het mogelijk moet zijn hem aan/uit te zetten met de Musicom Lab, maar ik heb al eerder 's gelezen dat dat niet goed werkt.
Misschien met de firmware update van de Timeline wel?
De Timeline aan/uit zetten kan via een Midi CC. Als je dat wil doen via de Musicom moet je een loop of function switch opofferen en deze herprogrammeren om de juiste Midi CC te versturen. Ik heb het zelf nooit getest met een Timeline maar ik zie niet waarom dat niet zou werken.
Weer een paar aanpassingen, mede door het gebruik van in-ear bij sommige optredens. Volgorde: Polytune, Modtone Funk Filter, Maxon OD808 (om de andere drives meer op hun donder te geven bij m'n telecaster), Carl Martin Quattro, EHX Holy Grail Nano en tenslotte Tech 21 Blonde. De laatste staat als cleane ampmodeler ingesteld, waardoor ik hem ook niet in de effectsloop hoef te hangen. Dit is voor in-ear gebruik, als ik een versterker gebruik staat ie uit.
Onder de pedaltrain zit een Brace Audio DWG1000 voor als ik draadloos wil. Verder wordt het spul gevoed door een Harley Benton Powerplant Junior die onderop zit vastgeschroefd. Ook jaag ik soms m'n akoestische signaal (graphtech ghostsysteem) door dit board ivm de compressor en de reverb, kan er zo alle kanten mee op. Begin eindelijk echt tevreden te raken met m'n spul, ook eens een keer lekker. Nu nog leren spelen :sssh:.
https://lh5.googleusercontent.com/-V...0/DSC_4380.JPG
Normaal speel ik gewoon altijd via de leadchannel (lead2) met de Strat en gebruik ik de booster voor wat meer saturation, en schakel zelden naar het clean/crunch kanaal.
Ik wil nu gaan experimenteren met de Double Muff op het (clean-met-een-randje) crunch kanaal. Ben benieuwd hoe dit gaat klinken, daar kom ik a.s. zaterdag achter tijdens een optreden. Dat gaat wel goed komen, denk ik
Als ie bevalt dan blijft ie op de pedaltrain.
Thuis heb ik niet altijd de mogelijkheid om te experimenteren.
Hoe is die Quattro?
Nog altijd top!
Alle effecten zijn lekker en direct bruikbaar zonder teveel te tweaken en te rommelen, en doet het eigenlijk op alle versterkers die ik heb geprobeerd prima. Niet geschikt voor metal en aanverwanten zonder extra fuzz of distortionpedaal, maar verder kun je er alle kanten mee op. Vooral de compressor blijft echt kicken, met name met akoestisch gitaar. Goedkoop is het ding niet (altijd eerst testen dus voor de aankoop), maar dat hoor je er gelukkig ook aan af wanneer ik hem vergelijk met andere pedalen.
Ja Carl martin is prijzig maar maakt topspul! Had er nog niets over gelezen, goed te horen dat je blij bent met de quattro ;-)
Je hebt de Noir al!!! leuk! Ik denk dat ik de pitchblack ook maar eens ga opruimen voor zo'n mooie tc tuner!
Oja? :P
Eindelijk m'n bord af na een jaar. Ben er best tevreden mee. Het wordt gevoed door een Burkey Flatliner SIX.
http://imageshack.us/a/img692/8086/pedalboardg.jpg
*-* Gibson Les Paul Standard, Fender Deluxe Stratocaster
* Sonic Research Tuner
* Oxfuzz
* Crybaby Wah
* Lovepedal Picklevibe
* Xotic EP Booster
* Xotic AC Booster
* Xotic BB Preamp
* Boss CE-2 Chorus
* Subdecay Spring Theory
* Electro Harmonix Stereo Memory Man
*-* Fender Bandmaster/Marshall JCM800 Superbass, Marshall 1960A cabinet
Mooie pedalen en lekker compact, maar is het niet moeilijk om bepaalde pedaaltjes in te trappen? Bv de vibe, reverb of tuner?
Nee valt wel mee, vibe staat iets hoger en heeft een andere soort switch (niet die blauwe 3dpt) die je makkelijk intrapt. Reverb staat altijd aan. :) En de tuner is ook goed te doen.
Ik heb er me bij neergelegd dat ik geen zelfde pedalboard voor langer dan een half jaar kan houden :)
Volgorde lijkt me duidelijk! Jammer dat ik er enkel met een electro akoustische gitaar door kan spelen :(
http://imageshack.us/a/img688/530/img9180ao.jpg
Mooi bord!!
Hoe is die '69 fuzz eigenlijk? Is dat een pure fuzz face? Of kan ie ook wat vuiler?
Hij kan een stuk vuiler en er is ook een optie om er een hele boel mids in te smijten.
Vreemd wel, ik had een aantal demo-filmpjes bekeken en daar leek ie steeds erg mild te zijn. Wel lang niet zoveel sustain als mijn analogman bc182/183, maar da's blijkbaar normaal. Ik moet nog steeds veel leren in de wereld van fuzzzz :)
Sounds interesting! Heb je er ergens een opname van?