Helemaal juist, maar die betweters hier willen niet luisteren.
En ik denk dat ze niet thuis geven als ze echt een keer fout zitten.
Er worden hier al bijna mensen afgeschoten omdat het knopje op de switch niet zou kloppen.
Printable View
Hier heeft Harold wel een punt, vind ik. Ik heb zelf niet zo veel moeite met mensen die een Fender-decal op een gitaar plakken, maar niet iedereen heeft voldoende verstand van gitaren of leest bijv. mee op dit forum.
En dan kan het wel leiden tot minder leuke (nette) zaken. Ik weet niet of het überhaupt verboden is of niet, dus daar heb ik geen mening over.
Het lijkt me echter logisch dat je niet iets mag verkopen als zijnde origineel terwijl het dat niet is. Maar ja, logica is soms in het recht ook ver te zoeken.
Aan de andere kant: als iemand denkt dat hij/zij al die jaren op een echte Fender heeft gespeeld en het dan ook een wereld-gitaar vond: nou ja...! :)
Ik ken ze, die alleen al bij het woord Fender de gitaar beter vinden dan willekeurig welke minder of onbekende, maar tig keer betere kopie!
Gr. C.
Zelfs als moest het strict gezien niet illegaal zijn: voor mij is het foefelen met logo's verwerpelijk. Dat niet iedereen dat gewoon dadelijk aanvoelt, verbaast me. Ik vind het zielig en asociaal. Een enthousiaste beginner die door een logo misleid wordt eigen schuld dikke bult gewijs terechtwijzen, tja ...
ik denk niet dat dat de strekking van mijn verhaal was, maar ja ik vind wel dat iemand veel geld uitgeeft aan een gitaar best wat huiswerk mag doen en dan heb ik het niet over een stratje van eur 300 maar over het beter vervalswerk
als je niet het verschil ziet/merkt tussen een "echte" en een neppert dan is die neppert goed genoeg voor je, ik hoop dan wel dat je inderdaad maar een paar honderd voor die gitaar hebt uitgegeven want meer uitgegeven is gewoon een beetje dom van de potentiele koper
er zijn genoeg goede nieuwe gitaren voor een paar honderd euro te koop, als je je dan toch laat verleiden tot een "merk" gitaar doe dan minimaal wat huiswerk
verkopen onder valse voorwendselen vind ik verwerpelijk, wat iemand verder met zijn eigen gitaar doe moet hij vooral zelf weten
Hier een nieuwe kans: http://link.marktplaats.nl/400716480
Hij is wel een stukje duurder, maar het is dan ook een echte Zwart met prijs klasse! :ok:
En nu is hij alweer weg? Hij zal hem er wel gewoon zelf af hebben gehaald, als iemand hem namelijk voor die prijs heeft gekocht... :confused:
ach, ik hou marktplaats gewoon regelmatig in de gaten, en hopelijk kom ik nog een keer zo'n koopje tegen en ben ik dan wel op tijd!
http://verkopers.marktplaats.nl/10941315
Als ik de teksten uit zijn advertenties lees heb ik toch echte twijfel.
Dit vertrouw ik gewoon niet helemaal.
---------------------------------------------------------------
"haakt in op eerdere posts"
Het opplakken van een ander merk is an sich niet verboden, moet een ieder voor zich weten.
Het te koop zetten van hetzelfde ding met of zonder vermelding van de schending zou dat wel moeten zijn.
Opknopen dus, aan de schandpaal, pek en veren, met foto, naam en toenaam vermelden op de voorpagina's van de bladen.