En dan zet je er een microfoon voor en je hoort alleen nog maar de speaker en een paar % kast.
Printable View
Tis maar net wat je jezelf wilt wijs maken idd :)
Nee, ik zeg "goed = goed". Een goede gesloten kast met de juiste inhoud en stijfheid zal voor een microfoon (bijna) hetzelfde klinken als 1 met gouden randjes en bij maanlicht aangeraakte schroeven met dezelfde speakers.
Dat je die kast in een ruimte anders ervaart kan die microfoon niets schelen.
Correct! :ok:
Maar het zijn juist de gouden randjes die de microfoon oppikt!
Vreemde redenatie als je het mij vraagt. Waarom sjouw je dan nog amps mee de studio in? Je kunt prima geluid maken met een Line 6 Pod: hoor je op een goed gemasterde opname geen verschil mee met een echte versterker. Zelfde met een elektrisch drumstel: mits goed opgenomen niet te onderscheiden.
Dat is wel zo'n enorme nonsense. Alsof mastering ervoor kan zorgen dat een POD of een elektrisch drumstel ineens wel dynamisch klinkt? :seriousf:
En dat allemaal omdat ik zeg dat een microfoon het net zo goed doet voor een goedkope kast als voor een heule dure met dezelfde speakers? Ik zie ook niet wat dat met een echte amp te maken heeft? :???:
Die balk is ter versteviging van de kast zodat de rugplaat & baffle stijver zijn. Maar het kan ook door trillingen een rateltje in de kast doen ontstaan. Ik heb ook marshall kasten gehad waar de rugplaat in het midden nog een extra schroef zat zodat ze ook aan de balk vastgeschroefd zat.
Nu weet ik dat het niet de meest stijve kasten zijn maar ik vind het fijn dat de kast nog wat response geeft aan het geluid. Geeft nog een beetje meer dynamiek aan het geluid. En daar zoeken toch veel gitaristen naar? Waarom zou ik naar een superdynamische amp gaan en vervolgens de dynamiek weer teniet doen door er een starre kast aan te hangen? Daarom vind ik m'n ENGL in combinatie met de BX cabinetten een fijn geluid geven. Terwijl ik de zelfde amp met een ENGL cab eigenlijk maar niks vond.
Let wel, ik spreek hier over in mijn situatie en dus op lage volumes.