Heb hier een tijdje niet meer gepost en er is vrij veel veranderd... Ik ben van een zelfgemaakt houten/aluminium pedalboard overgegaan naar een Pedaltrain PT-2. Ik zou normaal gesproken nooit zoveel uitgeven aan een board maar ik vond een mooie deal op marktplaats van een gevuld pedalboard (pedalen verkocht en nu heb ik een gratis Pedaltrain plus nog wat winst:D). Die winst moest natuurlijk ergens heen dus is er een pedalswitcher bijgekomen: een Moen GEC8JR Ver2
https://lh3.googleusercontent.com/Um...=w1645-h920-no
De volgorde is nu als volgt:
TrueTone Pure Tone buffer --> Dunlop CryBaby mini --> Moen GEC8JR
Tuner out: TC Polytune mini
Loop 1: (pre-drive modulatie) Tone City Angel Wing chorus
Loop 2: (drive) EHX Big Muff Tone Wicker --> Boss SD-1 --> Ramble FX Marvel Drive
Loop 3: (post-drive modulatie) MXR Micro Flanger --> TC Flashback mini delay --> Mooer Trelicopter
Loop 4: (post-drive boost) Mooer Pure Boost
Uitgang Moen --> TC Hall of fame mini die altijd aan staat.
Ook al heeft de Moen 80 presets verdeeld over 20 banken en genoeg ingangen om 8 pedalen apart te bedienen, ik hou het voorlopig even zo: simpel. Voor een nummer kan ik de drive en modulatie pedalen aanzetten die ik in dit nummer wil gebruiken en de presets van de main bank zijn als volgt ingedeeld:
A: Drive
B: Drive + Modulatie
C: Drive + Volume boost
D: Drive + Volume boost + modulatie
Dit houdt het naar mijn mening erg overzichtelijk en ik kan altijd nog op het laatste moment een pedaal erbij aan of uitzetten, zonder dat ik 80 presets hoef te onthouden. Heb nog een andere bank waarin ik van clean met modulatie naar overdrive kan maar dit gebruik ik minder vaak. Heb deze switcher nu twee weken en na twee repetities kan ik zeggen dat het wel erg goed bevalt: direct schakelen van clean naar lead met delay en weer terug zonder te tapdancen. Een aanrader dus!