Oorspronkelijk geplaatst door
geert1976
Ergens rond 1980 was ik op zoek naar een vervanger voor mijn imitatie SG van Maya. Het ding was op (echt waar!) en het werd tijd voor een serieuze gitaar. De Gibson SG was mijn GROTE LIEFDE en ik MOEST en ZOU er eentje hebben (het is er nooit van gekomen, maar dat heeft andere oorzaken en het is ook nogal een lang verhaal...).
In die tijd heb ik veel SG's getest. Eerlijk gezegd (nu zou ik er geen enkel probleem mee hebben) vond ik ze allemaal, stuk voor stuk, helemaal niet zo fijn spelen. TOT ik op een dag een PRACHTIGE SG zag hangen bij Saris, Nijmegen. Ik speelde er op en tot op de dag van vandaag heb ik NOOIT meer een gitaar bespeeld die ZO VERREKTE PRETTIG was als die ene. Het leek of ik ineens 10 maal zo snel kon spelen, onnauwkeurige vingerzettingen waren ineens verdwenen..., ik was INEENS een goede gitarist!!!
Je raadt het al; die supergitaar was de The SG. Ik heb er altijd een zwak voor gehouden, maar ik ben er nooit meer een tegengekomen (behalve op plaatjes dus...).
Als deze gitaar ook maar IETS heeft van die ene waar ik toen over speelde, dan mag je jezelf een gelukkig mens noemen. :crazyhappy: