En zeker geen headbangers versie met emg’s, invader pickups of floyd roses en matzwarte finish. The horror.
Printable View
En zeker geen headbangers versie met emg’s, invader pickups of floyd roses en matzwarte finish. The horror.
Ik heb weer een can of worms losgetrokken. Zelf bouwen, mannuh ! Ik zoek een beetje naar een model van een gitaar die je niet zo vaak tegenkomt. Misschien wel zo’n Danelectro basje als die van Rinus Gerritsen van de Earring. Of die Bo Diddley Gretsch. Of een Billy Bo.
https://www.talkbass.com/attachments...h-jpg.3004674/
Eerst deze maar es afmaken. :D
Onbekende klassiekers? Rickenbacker 481, of een Guild S-60.
Kwenie... ik zou deze toch wel heel graag bezitten..
https://www.gibson.com/Guitar/CUST9M...rd-Gloss/Ebony
Meer lowbudget is altijd mogelijk, beste besparing is tweedehands hardware. Brug, elementen, tuners, etc 2e hands. Mijn SG heb ik voor 230 euro gebouwd, en de babybird zelfs nog minder.
Explorers zijn gave gitaartjes. Als je een model wil bouwen wat je niet vaak ziet, moet je misschien gaan voor de reversed explorer of V hahaha......
Of gewoon lekker een eigen modelletje ontwerpen.
Erg is dat he... de ene gitaar nog niet klaar of al weer plannen aan het maken voor de volgende. Ik heb geloof ik ook nog een boekwerk aan plannen, maar om die allemaal te gaan bouwen...... Eerst volgende op mijn planning is momenteel een backup voor mijn Rhoads.
Een rhoads model, mahonie body en hals, naturel finish, ebben toest, houten inleg en binding, floyd, 1 pickup... ofzoiets....
Dat is een heel netjes budget, moet ik eens in duiken, die tweedehands markt.
Ik vind een beetje knutselen wel leuk, maar als je alles nieuw telt, en er daarbij rekening mee houd dat de kans op een kutgitaar 50% is (gebaseerd op mijn in het verleden behaalde resultaten), dan vind ik het al snel de moeite niet meer, ten opzichte van wat ik voor dat geld vantevoren kan testen en kopen.
Behalve als je bouwt wat je niet kunt kopen, natuurlijk.
Ik heb dezelfde reden. Opzich vertrouw ik mezelf wel op een acceptabel goed resultaat. Maar toch, als ik al mijn ideeen wil bouwen en 500-600 euro materiaal moet afrekenen per bouw, dan gaat dat niet lang duren voordat er rode cijfers ontstaan. Aangezien een zelfbouw 2e hands niets opbrengt.
Ik heb ooit via marktplaats voor 30 euro een stapel mahonie traptreden gekocht. Daar pak ik nog steeds van en het scheelt al 100 euro bodyhout en 35 euro halshout per bouw. Dan de hardware 2e hands scheelt ook nog eens de helft. Laatst een floyd rose gekocht voor 120 euro ipv 300 euro voor een nieuwe.