Verkocht op Marktplaats.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hezz
Enige niet-gebruikte GFS die ik nog heb liggen is een Crunchy PAF neck gold-cover.
Printable View
Verkocht op Marktplaats.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hezz
Enige niet-gebruikte GFS die ik nog heb liggen is een Crunchy PAF neck gold-cover.
Iemand ervaring met de xaviere xv 870 van daar???
lijkt me een leuk gitaartje
Heeft er iemand hier ervaring met het inbouwen van hun lil killers in een Strat?
Ik tot nu toe slechte ervaring.
Cees
Bedoel je dat je m niet goed kan inbouwen of dat ie slecht klinkt?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker
Ik heb een lil killer 10k geprobeerd in bridge pos, inbouwen zonder probleem, past goed, single/humbucker switch extra.
Geluid is redelijk tot goed, en ja het klinkt echt als humbucker. Niet te fel, dus geluid is vrij helder maar zeker niet vgl een single coil Fender.
Ik heb m er weer uitgejopt omdat ik juist die heldere bite van de Fender singlecoil miste. De lil killer op zich is prima en ik denk te vergelijken met een SD. Is dus bij mij meer kwestie van smaak dan dat ie niet goed zou zijn...
Ik heb misschien 2 Dream 90 pickups te koop. Heb zelf de verkeerde besteld op de website van guitarfetish.. Argh :mad:
Nee, inbouwen ging perfect. Hier en daar een beetje in de slagplaat vijlen tot het mooi pastte. Maar toen ik het allemaal weer in mekaar had zitten kwam er geen geluid meer uit. Na een week kwam ik er achter dat de volumepot kapot was en heb de hot aan de andere kabel gesoldeerd, dus buiten de pot om.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eroosch
Mooi geluid komt er trouwens uit alleen kan ik hem nu niet zachter zetten tot ik een nieuwe volumepot heb. Ik dacht namelijk eerst dat ik de verkeerde draden van de lilkillers had aangesloten.
Ohh, ik heb er een set inzitten van 15K (brug), 10K (midden) en 6K (hals).
Cees
Nu de euro weer aan het stijgen is mede dankzij de 0% rente verklaring in amerika, wilde ik mijn veel hele goedkope indonesische strat kopie trakteren op een nieuwe slagplaat met mooie elementen.
Omdat ik geen ervaring heb met het solderen van een slagplaat en alleen maar slechte ervaringen met het solderen van kleine projectjes, weet ik niet of ik beter een pre-wired pickguard kan kopen, of dat ik toch maar alles beter zelf kan solderen.
Er zijn nu van die mooie vintage pickups te koop. Zouden die van goede kwaliteit kunnen zijn ondanks de lage prijs, of moet ik weg blijven van de Clearance Section?
Die pickups die je aanwijst zijn hele gewone pickups die ze in de cheapo stratjes zetten. Je kan dan beter voor de alnico's gaan. Of de lil-killers calibrated set.
Cees
Ik denk dat je er tov de pickups in je Indonesische Strat niet veel mee opschiet, omdat dit dezelfde soort generieke Aziatische pickups zullen zijn. Maar de 'gewone' GFS pickups kosten ook geen dr*l en zijn zeker een hele verbetering. En anders zou je op marktplaats eens kunnen speuren naar bv een setje pickups uit een Mexicaanse of Japanse Fender. Dat kost je ook de kop niet en is ook een stap in de goede richting.
voor een beetje vintage-achtig geluid, waarmee ik toch wel kan raggen en kan funken, zijn de lil-killers beter of zijn de 1960's repro premium alnico beter?
En is er nog iets waar ik op moet letten als ik de potmeters enzo soldeer?
Ik kan dit schema wel gebruiken denk ik.
Waarom een nieuw topic aanmaken als het oude nog niet op is?
Ik heb mijn Vintage® SG voorzien vandaag voorzien van een setje Vintage 59's van GFS. Wat echter opvalt is dat het volume van het brug element erg laag is. Het lijkt haast of brug en halselement verkeerd om gemonteerd zijn.
Het halselement klinkt perfect: warm, vol en drukt flink door, het brugelement klinkt scherper maar veel zachter en ieler. Om beide elementen een gelijk volume te geven moet ik het halselement in de laagst mogelijke positie schroeven en het halselement tot 1 mm onder de snaren. De output van beide elementen klopt wel, dus het brugelement is niet kapot.
Komt dit iemand bekend voor, en is dit gewoon de aard van het (vintage 59) beestje? Ik lees in dit onderwerp dat de meest gebruikte combinatie een Vintage 59 als hals en een crunchy PAF als brugelement wordt is. Is dit om het gebrek aan 'punch' van het vintage 59-brugelement te ondervangen?
Qua geluid was ik op zoek naar het oude Fleetwood Mac geluid (Peter Green), Clapton in zijn Cream-tijd, Allman Brothers enz. Jay van GFS raadde me daarvoor deze 'normale' Vintage 59-combinatie aan.
Product: Lil puncher xl "hot rails" voor tele, modern Vintage
Verpakking: netjes in doosje met alle veertjes en schroeven
Gitaar: Zelfbouw tele
Geluid: Strak, redelijk wat midden, goede dynamiek, niet te heavy en dat is mooi, want het blijft een tele en geen Les paul
Nadelen: Geen, of je moet het niet mooi vinden uitzien..
Conclusie: Prima element voor the job at hand, stevig, maar zonder de boel dicht te smeren.
Product: Classic TC Alnico, met vintage correct Chrome kapje
Verpakking: netjes in doosje met alle veertjes en schroeven
Gitaar: Zelfbouw tele
Geluid: Donker, levenloos, weinig dynamisch, lage output
Nadelen: Het chromen kapje werkt als een hoog filter en drukt de output
Conclusie: Ik heb uiteindelijk het chromen kapje verwijderd en blijkt er een prachtig klinkend element onder verborgen te gaan. Méér output, dynamisch, pittig, méér hoog..Kortom erg lekker. Dus met kapje bagger, zonder kapje geweldig..en ziet nog stoer uit ook..
Bij navraag gaf Jay als antwoord: De goedkoopste GFS tele elementen hebben een legering die het hoog filtert. De duurdere elementen zijn nikkel- silver en laten het hoog beter door.
Oh ja. Bestellen was geen enkel probleem, binnen 4 werkdagen had ik alles in huis. GFS vermeldt een laag bedrag op het pakketje en omschrijft de zending als replacement parts of repaired goods. Daardoor blijft de waarde van de zending onder de €22 en hoef je geen BTW en invoerrechten te betalen, maar alleen de transportkosten van GFS. Voor de prijs hoef je het dus niette laten..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HN4HY38Q.jpg
Goeie tip voor kapje tele hals PU, heb hetzelfde probleem met een LC tele, goedkope tweak :dance:
GFS Crunchy Pafs, heb ik o.a op een RW LP gehad, heerlijke jazz sound op de hals PU, lekkere cleane sound bij de brug, denk aan Peter Green. Beetje te weinig output voor stevige classic rock helaas. Heel lekker middengebied. Worden standaard 4 aderig geleverd, ben gister de hele avond bezig geweest om een 4 aderige SD 59er uit mijn RW Es335 te halen ten faveure van een 2 aderige. Die 4 aderige komt dan weer in mijn RW strat :cheerup:
Ik ben opzoek naar een humbuckertje voor is de brugpositie van mijn strat.
Geluidje moet dik met lekker zingende mids, maar toch ook helder kunnen zijn. Beetje zoals dit: http://www.youtube.com/watch?v=y4hhJoecLVs
Niet te hot het liefst. Kan ik dan het best gewoon die '59 replica nemen?
Ik zoek ook een mid en neck enkelspoeler, maar die moeten echt super dik klinken. John Mayer achtig. Zat zelf aan die hotrails te denken, maar weet niet of dat misschien te humbuckerig word..
Iemand een idee?
Niemand? Ik zat voor de neck en middle elementen te denken aan deze. Dat zijn de nieuwe noiseless pickups van GFS. Ik wil ze niet per se om dat noiseless, maar omdat het de enige pickups die los te koop zijn die me een beetje aanspreken.
Ervaringen? Eventuele andere pickup merken die qua budget in dit straatje liggen wil ik graag weten!
Ik heb de GFS Lil Puncher XL modern vintage in m'n tele gebouwd. Dat zou iets voor je kunnen zijn. Ze zijn niet te heet wanneer je clean speelt, maar met wat drive krijg je die heerlijke verzadigde humbucker sound..Voor 't geld hoef je 't niet te laten in ieder geval..succes
Wat dacht je van deze set?
http://store.guitarfetish.com/boblalstpise1.html
Twee geluidsbestandjes (warm, met toch een herkenbaar stratkarakter):
http://www.youtube.com/watch?v=tsiuN...e=channel_page
http://www.youtube.com/watch?v=w7m2k...eature=channel
Klinkt lekker, jammer is alleen dat die niet per stuk besteld kunnen worden. Daarom zat ik naar de neovin pickups te kijken.
Heeft er nog iemand een idee voor een humbucker? Ik dacht zelf aan deze: http://store.guitarfetish.com/gfsciial2viw.html
Ik heb de lil-killers set er in zitten, dus die van 6, 10 en 15Kohm. Klinken als de singlecoil maar dan zonder humm. Als splittet coil zijn ze wel de helft zachter, dus moet je versterker wat harder en hebt je de humm erbij.
Maar jij wilt denk ik een echte hummbucker met power, dus zal je voor de paf moeten gaan.
Boston blues gematched setje.. voor in één van de strat's. lekker wel.
Kon wel nog 33,- euro belasting betalen aan tnt,ongeacht de vermelding van gfs dat het repaired good's ter waarde van 9,- dollar was
He ik zie dat je dit antwoord hebt verplaatst naar dit draadje. Ik had net de volgende reactie geplaatst:
Da's zuur, mijn GFS 1960s Tele brug element kwam gelukkig zonder problemen door. Ook hier stond 9 USD aan repair parts op. Vanavond het element eens voluit testen bij de repetitie! Thuis ben ik er al zeeer tevreden over. Het matched ook nog eens goed met de P90 die in de neck zit.
Ik heb premium overwounds in een mengelmoes strat zitten. Ze klinken lekker clean en met crunch. Het terugrollen van het volume bij crunch geeft ook een fijne sound en is erg bruikbaar. Ze zijn wel een stuk mellower/ronder dan de Tonerider Pure Vintage die in mn Squier zitten. Deze hebben meer bite. Maar dat maakt het hebben van twee Strats wel weer bruikbaar. :)
zuur is het zeker!
Maar die blauwe strat klinkt fantastisch nu...
http://i244.photobucket.com/albums/g...y/IMG_6573.jpg
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/LCtele7.jpg
Setje GFS Little Punchers op mijn LC Comet Tele gezet. Waren bij de Guitar Fetish site "temporarily not available" dus toen ik een 2dehands setje zag hier in ons kikkerlandje heb ik snel toegeslagen. Verkoper meelde dat het brug element 10 Kohm mat, ze maken ze in 6,5/10/15 K. Toch is het niet de output die opvalt, die is ongeveer even hoog als bij de originele LC elementen. Die overigens zeker niet slecht waren vooral het brugelement.
Het is de sustain en het ontbreken van valse boventonen wat opvalt. Dus minder "stringpull" zeg maar. Waardoor de gitaar zuiverder klinkt. Je hebt geen losse elementpooltjes maar doorlopende "blades" zodat je de snaar niet van het elementpooltje af kan drukken. Het zijn humbuckers dus muisstil. Vooral het hals element is verrassend goed, echt een geweldige jazz sound. Midden standje is goed voor funky slagjes, brug is voor het bekende "tsjakka" Tele werk al kan je er ook best mee rocken. Kortom weer dik zijn geld waard. Als je echt wil gaan zeiken kan je neuzelen over iets gebrek aan echte toon, blablabla. Als je dat wil moet je doorsparen voor Kinman, Van Zandt enz.
Heb een setje NeoVin Fat Vintage strat-PU's besteld, mijn Classic 60ies Strat ruist me teveel. Ik zal tzt mijn bevindingen posten.
Heeft er iemand al ervaringen met Die nieuwe VEH's(Van Halen) pickups in een mahonie body?
Oud topic weet ik....
Maarrr. Ik heb een order lopen bij GFS, Power Rails humbucker en zwart Strat brugje. Staat sinds 15/5 op "shipped" maar ik heb het nog niet binnen :(
Heeft de douane ingegrepen of moet ik nog even geduld hebben?
Is voor een Ibbie projectje, ik heb al 2 Lil killers gescoord op MP :cheerup:
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/Ibbie%20032a.jpg
Pakketje van Jay uit de USA met zoals gebruikelijk een veel te lage waarde erop, 9 dollar ;-)
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/Ibbie%20037a.jpg
Dit zat erin. GFS Power Rails humbucker en Strat hardtail brug (zwart). Zoals gebruikelijk weer zeer compleet geleverd met humbucker ring, schroefjes, veertjes, aansluit diagrammen.
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/Ibbie%20044a.jpg
"Mock up" van de complete gitaar. Oogt best wel "heftag" :cooler: Al zit je wel tegen het half lege humbucker gat aan te kijken bij de nek. Misschien proberen we een nieuwe slagplaat te maken, nogmaals losse Ibanez spullen daar is niet aan te komen.
Bedankt, voor de info. Ik denk dat ik dan toch naar een andere pickup voor mn les paul ga zoeken. Ik zoek een veelzijdige pickup voor rock en metal.
Of misschien toch aan seymour duncans gaan denken, dan kun je bijna geen miskoop maken denk ik.
Ik heb de beslissing genomen dat ik in mij epiphone les paul een gfs mean 90 in de neck wil en een crunchy pat in de brug. Nu is de cruncy pat 14 k en de mean 90 8,2 k, levert dit een groot verschil in volume op of kan ik ze er zo in zetten?
Dat moet je proberen, er zit wel een verschil tusen, maar dat is wel een beetje afhankelijk van je manier van spelen. De brug pup is sowieso 'hotter' om te compenseren met je kleinere amplitude van de snaren. Mocht het volume verschil nou écht vervelend zijn, dan kan je altijd nog een paar extra weerstanden op je pots solderen.
Bedankt voor de tips! Ik ga ze binnenkort na graspop bestellen denk ik! Ik ben benieuwd hoe ze klinken! :punk:
En dan onthouden waar hij ongeveer stond? Of dat markeren en dan op het podium naar je knoppen moeten kijken of hij goed staat?
Het lijkt me handiger om de "100%" goed te hebben dan te moeten gokken op de juiste stand.
Misschien kun je met de hoogte afstellen al een mooi compromis vinden!