Jullie werken allemaal véél te snel met die gitaren. Je kunt hier je kont niet keren of het topic is alweer gezakt naar de tweede pagina :seriousf:
Dus, tijd voor een update:
Ik heb besloten om de DB te politoeren. Nadat LaurentB had laten zien dat politoer prima over de Vernipor poriënvuller gaat heb ik twee flesjes Merkelbach kleurloze schellakpolitoer besteld bij
Eerst maar eens goed ingelezen, o.a. via de topics van Stijn (thanks :ok:) en een aantal filmpjes bekeken op YouTube. Ik vond de filmpjes van
Michael Thames (serie van 4) en van
Steve ??? heel verhelderend.
(...)
Het haalt de kleur wel geweldig mooi op!! De werkwijze is erg wennen. Ik moet me constant dwingen om rustig te poetsen en om dat ding niet stil te houden op het plankje - het zit dan écht snel vast.
Ook de hoeveelheid politoer op de tampon is wennen. Ik heb steeds het idee dat ik met een droge prop zit te poetsen, maar er blijft toch schellak achter dus het zal wel goed zijn :D
Dé tampon: zorgvuldig geknipt uit oude luiers van de kinderen - niet te groot en werkt mooi!
Ondertussen ben ik er ook wel achter dat ik voortaan beter losse schellak en alcohol kan kopen - veel goedkoper.