filmpje gekeken: fijne jig, lijkt me
Printable View
Jan Jansen heeft normaalgezien een versie in zijn mailbox.[/QUOTE]
Klopt helemaal.:ok::ok: Ben er nog niet mee verder gegaan....de dubbele teleneck en een ``vintage`` tele vergen momenteel mijn tijd. Hout heb ik al wel voor de duosonic en wat onderdelen.
Eerdaags ga ik de mallen maken...wordt vervolgd.:ok::ok:
Vandaag de eerste mal gemaakt.Wordt niet echt een grote body. ik lees wel eens dat ie op een jaguar is geinspireerd...nou die body is toch groter...,
Eerst maar een zien om een plan van een slagplaat te bemachtigen en die er eens mee vergelijken...
Het hout voor de body ga ik nu schaven en lijmen...is ruim genoeg...mooi stuk iepenhout...:ok:
JJ
Net online gezet: het plan van een Danelectro Longhorn.
http://i18.photobucket.com/albums/b1...Plan-Model.jpg
http://www.javaca.eu/Plan/LonghornPlan.pdf
Voor de liefhebbers: een Harmony H44 plan! Dat komt er sowieso nog van, hier.
Thanx!
Die staat ook al heel lang op mijn lijstje
Geen probleem. ;) Nu alleen nog een Danelectro U1 vinden... Zo eentje zie ik ook nog wel zitten.
Die wil ik nog graag tekenen (jaja heb een verlanglijstje).
Hoorde van iemand van dit forum dat hij over een tijdje waarschijnlijk een Dano Pro in bezit krijgt...
M'n tekenverlanglijstje:
-Dano Pro
-Dano U-2
-Dano baby sitar
-Coral sitar
-Supro Ozark
-Supro Dualtone
-Supro Sahara
-Supro/National Map model
-Gretsch Billybo (gitaar/bass)
-Gretsch Duo Jet
Onrealistisch:
-Ken Parker Archtop
-Dubbelnek bas Rinus Gerritsen
Als iemand een dergelijke gitaar in bezit heeft (hoe ouder, hoe beter) houd ik me aanbevolen om er een plan van te tekenen.
Supro Sahara! Dan heb je smaak!
http://i255.photobucket.com/albums/h...upro__0208.jpg
Zoiets wilde ik bouwen voor mn vriendin. Ooit eens, misschien volgend jaar.
Vandaag menig link hier doorgespit en diver Les paul plannen gevonden.Maar wat ik zoek is een 1:1 tekening van een slagplaat van een LP. iemand die een link weet?
alvast bedankt
JJ
Misschien zit hier wat tussen : http://www.terrapinguitars.com/pdfFiles.html
Hallo,
Ik ben van plan een PRS te bouwen. Nu heb ik alle pagina's bekeken maar zie alleen een bouwtekening van een 'look-a-like' PRS. Misschien heb ik er overheen gelezen maar kan iemand mij helpen aan een bouwtekening van een echte PRS? Het liefst gratis natuurlijk, ik blijf een Hollander.
Alvast bedankt!
Damiano
Heeft er iemand Taylor Grand Concert plans?
Of Martin OOO?
Je zou eens een kijkje kunnen nemen op de site van Superfly.
Ik weet niet of deze al is voorbij gekomen (geen zin om alle pagina's door te spitten) : Archtop modellen van Watson Bailey, enkel toegankelijk via Internet Archive. Eveneens op die site : mandola, mandolin en een resonator banjo. Wel effe geduld hebben, de site vraagt wat tijd om te laden.
Als je geen tekening kunt vinden zou je altijd nog kunnen proberen om zelf een tekening te maken. De in dit topic genoemde tutorial geeft weer hoe je dat kunt doen. Ik ben er zelf nu al een poosje mee aan het stoeien geweest en het werkt echt goed!
Heeft iemand toevallig bouwtekeningen van een (cubaanse) tres?
Twee familieleden zijn geinteresseerd maar ik heb geen idee wat een tres een tres maakt behalve de snaren dan......
hey hallo, ik ben ook van plan om een prs santana model te bouwen, alleen zijn hier geen bouwtekeningen van, klopt het dat een gibson lp junior doublecut dezelfde vorm heeft als een santana? want dan kan ik namelijk die vorm gebruiken :p
Je had er toch ook al een topic over geopend? Toen ik dat las ben ik gaan zoeken wat voor instrument het is. Het schijnt te zijn ontstaan uit de Spaanse gitaar en nogal wat mensen passen brug en topkam van 3/4 gitaren aan om er een tres van te maken. Naar wat ik hoor, worden er stalen snaren gebruikt dus zal wat versteviging in de hals en het gebruik van een staartstuk raadzaam zijn.
Ik heb geen idee van bouwtekeningen maar wellicht vind je meer als je Spaanse zoektermen gebruikt.
Ik vind het wat merkwaardig dat ze de hals zo breed maken met die drie snarenparen; het lijkt me handiger als die wat dichter bij elkaar zitten, maar ik ben geen tresoro.
Yep, had het p.o. in de verkeerde rubriek geplaatst. Gevraagd of ze 'm weg konden halen maar blijkbaar niet.
Zo te zien/horen is er qua bouw van de kast dus in feite een 'gewone' akoestische gitaar en zit het verschil 'm in de hals/brug/kam/snaren-configuratie. Ik ga nog ff verder zoeken. Heb nl ook nog een mooi stukje hout liggen voor een 3/4 gitaar en die kan ik daar goed voor gebruiken.
Heeft er toevallig (puur toevallig natuurlijk) iemand een tekening in de stijl van een martin backpacker reisgitaartje?
Zatar, je hebt PM
Juist een zeer grote verzameling toegestuurd gekregen, weet niet of ze hier al op staat, maar wel de moeite voor een repost dan !
"KLIK"
En dan voor de elektronica fanaten:
bas en gitaar circuits, specials en mods
Have fun with it !!!
s.
Ha, de eerte link op die site werkt niet meer :sssh:
Ik heb de volgende link ook al eens gepost in het pickupsforum : Phostenix. Daar vind je ook een heleboel diagrammen, vele waarschijnlijk ook ergens anders te vinden. De grootste troef van deze website vind ik de uitleg die hij verschaft waarom sommige mods niet werken zoals ze zouden moeten, en wat er dan veranderd moet worden om het wel te doen werken.
Kijk, mooi man, weer twee die ik nog niet had! En bedankt weer!
Per toeval deze site ontdekt. Vooral banjo-georiënteerd lijkt me op het eerste zicht, maar er staan ook wat plannen van gitaren en andere instrumentjes tussen.
http://www.angelfire.com/music2/construct/planpg1.html
Is er heel toevallig iemand die een tekening heeft van een Charvel surfcaster? Ben bang van niet helaas, gezien deze gitaren al redelijk schaars zijn... (maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk).
Ik heb geprobeerd een foto over te trekken in autocad maar ik krijg hem er gewoon niet netjes ingezet. Dan denk je een redelijke tekening te hebben en dan leg je hem over een andere foto heen en klopt er weer geen kloot van....
ik heb hier nog wat brian may gitaar plannen liggen in pdf bestand hoe moet ik ze plaatsen
stuur eventueel een pm naar forummer Kakihara, die onderhoud een webspace met plannen. kans is groot dat ie ze al heeft, dat weet ik even niet.
https://sites.google.com/site/guitar...ollection/home
Ik ben op zoek naar een 1 op 1 tekening van een sg hals.(veel dode links hier..) Tot zover veel gevonden over de sg maar geen juiste hals tekening.
JJ
check de link van kakihara, die ik poste net boven je post, daar staan er verschillende.
Ik denk dat het plan van de Gibons SG Custom je misschien wel wat kan verder helpen.
Perfect,net wat ik zocht. Helaas wil hij niet goed printen...