van dat hout waar je vliegtuigen mee kan maken
maar of het klinkt?
Printable View
van dat hout waar je vliegtuigen mee kan maken
maar of het klinkt?
Als je Balsa (Ochroma pyramidale) bedoeld - daar worden immers modelvleigtuigen van gemaakt - dat is akoestisch volslagen nul. Het wordt gebruikt als akoestisch issolatiemateriaal vanwege zijn dempende effect.
Als je Sitka bedoeld (Picea Sitchensis) dat ook veel voor vliegtuigen gebruikt werd, maar dan echte... Dat wordt gebruikt voor bovenbladen van steelstrings.
Maar wel geschikt, neem ik aan?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dastard
Kweenie. Linde is best wel licht. Limba soms ook. Elzen ook wel.
Hallo,
even een vraag over EIK. Kan men deze houtsoort gebruiken voor een elektrische gitaar ( gewoon, dus geen hollowbodies of iets dergelijks )?
Waarom wel of niet? Ik vind het namelijk erg mooi hout en zou eventueel aan een zelfbouwproject willen beginnen met dit hout en daarom zou ik dus graag willen weten of het bruikbaar is of niet.
Alvast bedankt,
Tim
Eikenhout heeft niet echt een lekkere klank en is daarbij loodzwaar. Niet doen! voor de looks kan je wel een dun eiken topje ergens op plakken.
Ok, heel erg bedankt voor de wijze raad, dan weet ik dat ik in ieder geval geen eikenhout meer mag gebruiken voor mijn volledige body. Mssn dat ik idd een dun topje kan gebruiken.
Mvg,
Tim
heb je niks over Ebony of Maple? daar zou i wel wat uitleg over willen...
In welke context? Toetshout? Algemeen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hudson
Ebben...tja. Het is mooi zwart, erg hard, maar verder is het niet het meest stabiele hout (werkt erg lang best veel), niet het meest 'klankvolle' (liever Macassar ebben of, nog beter, palisander, rio of madagascar, als het gaat om een mooie, egale klank; ebben heeft een hoge 'damping', het absorbeert redelijk wat hoog).
Qua toets vind ik Maple er niet uit zien, en ik heb een hekel aan het gevoel van gelakte toetsen, dus...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattia
+1 .. eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt
same here!